Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Предмет контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні
    (Європейські перспективи. - 2023. - № 2. - С. 221-227, 2023) Воюцька, В. С.; Voiutska, V. S.
    Стаття присвячена уточненню наукової думки стосовно сутності предмету контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні. У теоретичному та практичному контексті неприпустимим є ототожнення об’єкта та предмету контролю (нагляду), адже: об’єкт – це місія, дії, бездіяльність і рішення суб’єкта, щодо якого здійснюється відповідний контроль та/або нагляд; предмет – це обставини дійсності, що характеризують стан дотримання законності у конкретних умовах дійсності суб’єктом, щодо якого здійснюється контроль та/або нагляд. У контексті такого підходу предмет контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні постає в якості певного переліку визначених чинним законодавством обставин дійсності, які: по-перше, тлумачяться як такі, що характеризують дійсний стан дотримання вимог законності у відповідних умовах дійсності суб’єктом, щодо якого застосовуються заходи контролю та/або нагляду; по-друге, можуть аналізуватись повноважним суб’єктом у межах здійснюваної ним контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю. На сьогодні предмет контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні поділяється на два типи. Перший тип предмету – загальний тип, який пов’язується із обставинами дійсності, що характеризують стан дотримання законності в конкретних умовах дійсності суб’єктом підприємницької діяльності (суб’єктом, який реєструється в якості суб’єкта підприємницької діяльності) загалом. Другий тип предмету – спеціальний тип, що має місце тоді, коли суб’єкт, щодо якого здійснюється відповідний контроль та/або нагляд, характеризується особливим статусом, обумовленим відповідним видом господарської діяльності, об’єктами, що ним експлуатуються, обсягом певних операцій, які ним виконуються та ін. показників. Типи предмету контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю поділяються на окремі види залежно від сфери суспільного буття та інституційних аспектів цього буття, що стосуються контролю (нагляду). Серед таких видів можна виокремити предмет перевірки дотримання вимог: трудового законодавства; законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки; законодавства про забезпечення техногенної безпеки; законодавства про захист економічної конкуренції та ін. Для предмету контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю характерні три властивості, які засвідчують його теоретичну та практичну значимість. По-перше, предмет контрольно-наглядової діяльності служить відправною точкою та ядром правомірності, навколо якого обертається ця адміністративно-правова діяльність. По-друге, предмет контрольно-наглядової діяльності привносить в діяльність відповідного кола суб’єктів публічного адміністрування належну міру юридичної визначеності, у зв’язку із чим ці суб’єкти спроможні повноцінно виконувати вимоги законності. По-третє, предмет контрольно-наглядової діяльності дозволяє їй бути органічною частиною правопорядку, який вимагає забезпечення юридичної визначеності адміністративно-правової діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Зміст адміністративно-правового регулювання контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 черв. 2022 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2022. - С. 40-42, 2022) Воюцька, В. С.; Voiutska, V. S.
    Зазначено, що в той час як адміністративно-правове регулювання є наріжним каменем контрольно-наглядової діяльності, господарське та цивільне законодавство виконує важливу допоміжну роль в належному здійсненні такої адміністративно-правової діяльності, даючи цінну нормативно-правову основу, на якій оцінюється законність дій (бездіяльності), а також прийнятих рішень суб’єктів підприємницької діяльності у їх взаємодії один з одним. Наголошено на тому, що саме адміністративно-правове законодавство формує правову основу для контролю і нагляду за підприємницькою діяльністю.
  • Ескіз
    Документ
    Інституційні межі контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні
    (Наше право. - 2022. - № 3. - С. 234-240, 2022) Воюцька, В. С.; Voiutska, V. S.
    З’ясовано зміст інституційних меж контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в сучасній Україні. Виокремлено та окреслено основні інституційні межі контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю. Визначено основні типи та види суб’єктів контрольно-наглядової діяльності у контексті контролю і нагляду за підприємницькою діяльністю в Україні.