Публікація: Інноваційні освітні технології у підготовці працівників поліції: від теорії до практики
Вантажиться...
Дата
DOI
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
Формування професійних компетентностей на міждисциплінарній основі в умовах глобальної нестабільності : зб. доп. за результатами наук.-практ. конф. (м. Кам’янське, 10 лют. 2025 р.). - Кам’янське: ГО МОПЛ, 2025. - С. 166-170
Анотація
Сучасні виклики у сфері правоохоронної діяльності зумовлюють необхідність упровадження інноваційних освітніх технологій у процес підготовки працівників поліції. Трансформація освітнього простору вимагає використання інтерактивних методів навчання, цифрових платформ, моделювання ситуацій та віртуальної реальності, що сприяє формуванню необхідних професійних компетентностей. Поєднання теоретичних знань із практичними навичками дозволяє забезпечити ефективну адаптацію майбутніх правоохоронців до реальних умов виконання службових обов’язків. Запровадження симуляційного навчання, кейс-методів, ситуаційних завдань та тренажерів із використанням штучного інтелекту сприяє вдосконаленню професійної підготовки, підвищенню рівня прийняття рішень у стресових ситуаціях та розвитку аналітичного мислення. Використання сучасних комунікаційних технологій забезпечує швидкий доступ до освітніх ресурсів, дистанційне навчання та безперервний професійний розвиток. Особливе значення має формування психологічної стійкості працівників поліції, що досягається завдяки програмам емоційного інтелекту, когнітивно-поведінкової терапії та методів нейролідерства. Інтеграція цифрових технологій, адаптивного навчання та моделювання реальних ситуацій сприяє якісному професійному розвитку правоохоронців, їхній готовності до викликів сучасного суспільства та ефективному виконанню службових обов’язків. Таким чином, впровадження інноваційних освітніх технологій у систему підготовки працівників поліції є важливим кроком на шляху до формування висококваліфікованих фахівців, здатних діяти у динамічному та складному правовому середовищі.
Modern challenges in the field of law enforcement necessitate the implementation of innovative educational technologies in police training. The transformation of the educational environment requires the integration of interactive learning methods, digital platforms, scenario modeling, and virtual reality, which contribute to the development of essential professional competencies. The combination of theoretical knowledge with practical skills ensures the effective adaptation of future law enforcement officers to real-life service conditions. The introduction of simulation-based learning, case-study methods, situational tasks, and artificial intelligence-based trainers enhances professional training, improves decision-making abilities in stressful situations, and fosters analytical thinking. The use of modern communication technologies ensures quick access to educational resources, remote learning, and continuous professional development. Special attention is given to the formation of psychological resilience among police officers, which is achieved through emotional intelligence programs, cognitive-behavioral therapy, and neuroleadership techniques. The integration of digital technologies, adaptive learning, and real-world scenario modeling contributes to the high-quality professional development of law enforcement officers, their preparedness for contemporary societal challenges, and their ability to perform duties effectively. Thus, the implementation of innovative educational technologies in the police training system is a crucial step toward forming highly qualified professionals capable of operating in a dynamic and complex legal environment.
Modern challenges in the field of law enforcement necessitate the implementation of innovative educational technologies in police training. The transformation of the educational environment requires the integration of interactive learning methods, digital platforms, scenario modeling, and virtual reality, which contribute to the development of essential professional competencies. The combination of theoretical knowledge with practical skills ensures the effective adaptation of future law enforcement officers to real-life service conditions. The introduction of simulation-based learning, case-study methods, situational tasks, and artificial intelligence-based trainers enhances professional training, improves decision-making abilities in stressful situations, and fosters analytical thinking. The use of modern communication technologies ensures quick access to educational resources, remote learning, and continuous professional development. Special attention is given to the formation of psychological resilience among police officers, which is achieved through emotional intelligence programs, cognitive-behavioral therapy, and neuroleadership techniques. The integration of digital technologies, adaptive learning, and real-world scenario modeling contributes to the high-quality professional development of law enforcement officers, their preparedness for contemporary societal challenges, and their ability to perform duties effectively. Thus, the implementation of innovative educational technologies in the police training system is a crucial step toward forming highly qualified professionals capable of operating in a dynamic and complex legal environment.
Опис
Ключові слова
Україна, Національна поліція України, інноваційні освітні технології, підготовка поліцейських, цифрові платформи, моделювання ситуацій, симуляційне навчання, прийняття рішень, аналітичне мислення, професійний розвиток, психологічна стійкість, дистанційне навчання, Ukraine, National Police of Ukraine, innovative educational technologies, police training, digital platforms, scenario modeling, simulation-based learning, decision-making, analytical thinking, professional development, psychological resilience, remote learning
Бібліографічний опис
Бахмат, В. Г. Інноваційні освітні технології у підготовці працівників поліції: від теорії до практики / Бахмат Володимир Григорович, Чишко Катерина Олександрівна // Формування професійних компетентностей на міждисциплінарній основі в умовах глобальної нестабільності : зб. доп. за результатами наук.-практ. конф. (м. Кам’янське, 10 лют. 2025 р.) / ГО «Молодіжна Організація Починаючих Лідерів. - Кам’янське: ГО МОПЛ, 2025. - С. 166-170.