Публікація: Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals
Дата
2024
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
Amazonia Investiga. – 2024. – Vol. 13, Issue 73. – P. 128-138
Анотація
Проблемою дослідження є визначення впливовості факторів едукаційного середовища закладу вищої освіти на процес формування професійних (Hard Skills) і соціальних компетентностей (Soft Skills) майбутніх фахівців. Дослідження, що пропонується, належить до наукових розвідок змішаного типу, оскільки містить узагальнення, засновані на теоретичному аналізі наукових положень щодо сутності ключових понять статті, факторний аналіз емпіричних даних, які виміряні для кількісної характеристики впливу чинників зовнішнього та внутрішнього освітнього середовища, якісні узагальнення результатів факторного аналізу. Збір емпіричних даних здійснювався у процесі спостереження за групою студентів (n = 925): опитування, анкетування, тестування, інтерв’ювання. Результати дослідження доцільно врахувати у процесі реалізації моделі випускників закладів вищої освіти. Дослідження показало, що майбутні фахівці повинні володіти не тільки професійними навичками, а й розвивати м’які навички, формування яких має відбуватися паралельно.
This research aims to explore the impact of educational environment factors within higher education institutions on the process of shaping professional (Hard Skills) and social competencies (Soft Skills) of future professionals. The proposed study falls within the realm of mixed-method scientific inquiry, as it encompasses the synthesis of theoretical analysis of scholarly concepts relevant to the article’s core ideas, a factor analysis of empirical data collected to quantify the influence of external and internal educational environment factors, as well as qualitative generalizations drawn from the results of the factor analysis. Empirical data collection was conducted through the observation of a student group (n = 925) utilizing methods such as surveys, questionnaires, testing, and interviews. The findings of this research are valuable for informing the implementation of models for graduates of higher education institutions. The study revealed that future professionals are expected to have not only hard skills but also develop soft skills, the formation of which should occur in parallel.
Це дослідження допомагає explodovat impact educational environment factors with high education institutions on process shaping professional (Hard Skills) and social competencies (Soft Skills) of future profesionales. Пропоновані пісні falls з реальним mixed-method cientific inquiry, as encompasses synthesis of theoretical analysis of scholarly concepts relevant to article's core ideas, factor analysis of empirical data collected to quantify influence external and internal , как хорошо, как cualitative generalizations drawn from the results of factor analysis. Empirical data collection був ведений через огляду школяра (n = 925), используя методы так, как surveys, questionnaires, testing, и interviews. Представления этого исследования являются значимыми для информирования implementation of models for graduates of high her education institutions. Студия показала, что future profesionales are expected до не только hard skills, а також розвитку soft skills, формирование которых должен пройти в parallel.
This research aims to explore the impact of educational environment factors within higher education institutions on the process of shaping professional (Hard Skills) and social competencies (Soft Skills) of future professionals. The proposed study falls within the realm of mixed-method scientific inquiry, as it encompasses the synthesis of theoretical analysis of scholarly concepts relevant to the article’s core ideas, a factor analysis of empirical data collected to quantify the influence of external and internal educational environment factors, as well as qualitative generalizations drawn from the results of the factor analysis. Empirical data collection was conducted through the observation of a student group (n = 925) utilizing methods such as surveys, questionnaires, testing, and interviews. The findings of this research are valuable for informing the implementation of models for graduates of higher education institutions. The study revealed that future professionals are expected to have not only hard skills but also develop soft skills, the formation of which should occur in parallel.
Це дослідження допомагає explodovat impact educational environment factors with high education institutions on process shaping professional (Hard Skills) and social competencies (Soft Skills) of future profesionales. Пропоновані пісні falls з реальним mixed-method cientific inquiry, as encompasses synthesis of theoretical analysis of scholarly concepts relevant to article's core ideas, factor analysis of empirical data collected to quantify influence external and internal , как хорошо, как cualitative generalizations drawn from the results of factor analysis. Empirical data collection був ведений через огляду школяра (n = 925), используя методы так, как surveys, questionnaires, testing, и interviews. Представления этого исследования являются значимыми для информирования implementation of models for graduates of high her education institutions. Студия показала, что future profesionales are expected до не только hard skills, а також розвитку soft skills, формирование которых должен пройти в parallel.
Опис
Ключові слова
publikatsii u WoS, заклад вищої освіти, фахівець, освітнє середовище, професійна компетентність, соціальна компетентність, higher education institutions, professional, educational environment, competence, professional competence, social competence, заведение высшего образования, профессиональная компетентность
Бібліографічний опис
Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals / Olga Marchenko, Olena Fedorenko, Yuliya Kovalenko, Olena Pavlyk, Bohdan Lukin // Amazonia Investiga. – 2024. – Vol. 13, Issue 73. – P. 128-138. – DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2024.73.01.10.
Marchenko, O., Fedorenko, O., Kovalenko, Y., Pavlyk, O., & Lukin, B. (2024). Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals. Amazonia Investiga, 13(73), 128-138. https://doi.org/10.34069/AI/2024.73.01.10
Marchenko, O., Fedorenko, O., Kovalenko, Y., Pavlyk, O., & Lukin, B. (2024). Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals. Amazonia Investiga, 13(73), 128-138. https://doi.org/10.34069/AI/2024.73.01.10