Публікація:
Правові засади діяльності Служби освітньої безпеки Національної поліції та місце серед них адміністративно-правового регулювання

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Системний підхід до подолання сучасних викликів крізь призму безпеки, прав людини, права: зб. матеріалів наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 12 трав. 2025 р.) / ГО «Молодіжна організація починаючих лідерів». – Вінниця: ГО МОПЛ, 2025. – С. 186-190

Дослідницькі проєкти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Служба освітньої безпеки Національної поліції України є новітнім структурним елементом у системі забезпечення публічної безпеки та правопорядку в освітньому середовищі. Її діяльність спрямована на запобігання правопорушенням серед здобувачів освіти, педагогічних працівників та інших учасників освітнього процесу, а також на формування безпечного середовища, що сприяє розвитку правової культури та правосвідомості громадян. У межах дослідження розкрито комплекс правових засад функціонування зазначеної Служби, які охоплюють положення Конституції України, законів України «Про Національну поліцію», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», підзаконних нормативно-правових актів, а також відомчих інструкцій і регламентів. Особливу увагу приділено аналізу адміністративно-правового регулювання діяльності Служби освітньої безпеки як одного з ключових інструментів забезпечення ефективної взаємодії між органами поліції та суб’єктами освітнього процесу. Розглянуто механізми нормативного забезпечення превентивної, інформаційно-просвітницької та профілактичної роботи працівників Служби в навчальних закладах. Досліджено специфіку адміністративно-правових форм, зокрема інформування, попередження, виявлення та документування адміністративних правопорушень, що здійснюються в межах шкільного середовища. Автором обґрунтовано потребу у вдосконаленні нормативного забезпечення діяльності Служби шляхом уточнення її повноважень, форм взаємодії з адміністраціями навчальних закладів та органами місцевого самоврядування, а також створення єдиного інформаційного ресурсу для координації профілактичної діяльності. Визначено місце адміністративно-правового регулювання як засобу реалізації функцій поліції у сфері освіти, що дозволяє поєднувати правоохоронні механізми з просвітницькими та соціальними функціями держави. Таким чином, правові засади діяльності Служби освітньої безпеки розглядаються не лише як формальний набір правових норм, а як динамічна система, яка забезпечує баланс між захистом прав дитини, підтриманням громадського порядку та формуванням безпечного освітнього простору через адміністративно- правові інструменти.
The Educational Security Service of the National Police of Ukraine represents a novel structural element in the national system for ensuring public safety and legal order within the educational environment. Its operations are focused on preventing offenses among students, educators, and other stakeholders of the educational process, while fostering a secure environment conducive to the development of legal culture and civic legal awareness. This study explores the comprehensive legal foundations governing the functioning of the Educational Security Service, encompassing provisions of the Constitution of Ukraine, the Laws of Ukraine "On the National Police", "On Education", "On Complete General Secondary Education", as well as by-laws, departmental regulations, and internal instructions. Particular attention is given to the analysis of administrative and legal regulation as a pivotal tool for ensuring effective cooperation between police authorities and educational actors. The study highlights mechanisms of regulatory support for preventive, informative, and educational activities conducted by the Service's officers in educational institutions. It also examines the specific administrative and legal forms employed in practice, including notification, prevention, detection, and documentation of administrative offenses within school environments. The author substantiates the necessity for improving the regulatory framework of the Service by clarifying its powers, defining formalized interaction procedures with school administrations and local authorities, and developing a unified information platform to coordinate preventive efforts. The place of administrative and legal regulation is defined as an essential instrument in implementing police functions in the educational sector, enabling a balance between law enforcement mechanisms and the state’s educational and social responsibilities. Therefore, the legal foundations of the Educational Security Service's activities are interpreted not merely as a static set of legal provisions but as a dynamic system that ensures a balance between child rights protection, public order maintenance, and the formation of a safe educational space through the lens of administrative and legal tools.

Опис

Бібліографічний опис

Зінченко, Д. А. Правові засади діяльності Служби освітньої безпеки Національної поліції та місце серед них адміністративно-правового регулювання / Зінченко Данііл Анатолійович // Системний підхід до подолання сучасних викликів крізь призму безпеки, прав людини, права: зб. матеріалів наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 12 трав. 2025 р.) / ГО «Молодіжна організація починаючих лідерів». – Вінниця: ГО МОПЛ, 2025. – С. 186-190.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в