Віртуальні об’єкти, їх місце в інституті права власності

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2021

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Юридичний науковий електронний журнал. - 2021. - № 5. - С. 52-54

Анотація

Статтю присвячено дослідженню новітніх об’єктів віртуальної реальності, визначенню їх місця в інституті права власності. Переломним етапом у хмарних технологіях стала пандемія COVID-19, яка охопила увесь світ і змусила людей ізолюватися і використовувати Інтернет як єдиний засіб зв’язку із зовнішнім світом. Інформаційно-телекомунікаційні технології замінили багато аспектів професійного та особистого життя. Набули нового значення віртуальні об’єкти, які не мають матеріальної форми вираження, проте становлять значну майнову (економічну) та немайнову цінність. Віртуальні об’єкти (віртуальна власність) асоціюються нині з ігровими віртуальними предметами онлайн-ігор, доменними іменами, ігровими акаунтами, вебсайтами, обліковими записами електронної пошти, акаунтами в соціальних мережах, електронними коштами, файловими сховищами тощо. Установлено, що наразі товарообіг віртуальних об’єктів не поступається речам як предметам матеріальної дійсності. Кількість осіб в Україні та світі, залучених до віртуальної реальності, невпинно зростає з кожним роком. Акаунти у соціальних мережах, ігрові об’єкти комп’ютерних ігор становлять дедалі більшу цінність для їх власників та користувачів. Судова практика показує, що справи, предметом спору яких є віртуальні об’єкти, є непоодинокими. Суди під час їх розгляду схиляються до аналогії з правом власності на речі. Численні психологічні дослідження показують, що дуже часто гравців настільки поглинає віртуальний світ, що вони там «живуть» і лише на короткий час повертаються до реальності, аби задовольнити свої природні потреби. Так, усе, що відбувається та набувається ними у грі, є їхньою власністю. Припускається, що віртуальна власність виникає стосовно віртуальних об’єктів (даних), які мають економічну цінність, є об’єктами товарообігу у віртуальному просторі, не мають матеріальної оболонки, є унікальними, сталими, обігоздатними, розглядаються власниками як свої речі. Такі властивості, як унікальність, сталість та обігоздатність, дозволяють уналежнювати такі об’єкти до інституту права власності. Віртуальний простір дозволяє власникові віртуальних об’єктів володіти, користуватися та розпоряджатися ними. Аналіз електронних відносин у сфері віртуального простору та судова практика дозволяють зазначити, що на віртуальні об’єкти виникає право віртуальної власності, яке доречно розглядати як особливий вид права власності, об’єктом якого є безтілесні речі.
This article is devoted to the study of the latest objects of virtual reality, determining their place in the institution of property rights. A turning point in cloud technology was the COVID-19 pandemic, which swept the world and forced people to isolate themselves and use the Internet as the only acceptable means of communication with the outside world. Information and telecommunication technologies have replaced many aspects of our professional and personal life. Virtual objects that do not have a material form of expression, but are of signifcant property (economic) and non-property value, have acquired a new meaning. Virtual objects (virtual property) are currently associated with online gaming virtual items, domain names, gaming accounts, websites, e-mail accounts, social media accounts, e-funds, fle storage, and more. It is established that today the turnover of virtual objects is not inferior to things as objects of material reality. The number of people in Ukraine and around the world involved in virtual reality is constantly growing every year. Social media accounts, gaming objects and computer games are becoming more and more valuable to their owners and users. Judicial practice shows that cases that are the subject of a dispute over virtual objects are not isolated. Courts in their consideration tend to analogy with the ownership of things. Numerous psychological studies show that very often players are so absorbed in the virtual world that they actually live there only for a short time and return to reality to meet their natural needs. Accordingly, everything that happens and is acquired by them in the game is their property. It is assumed that virtual property arises in relation to virtual objects (data) that have economic value, are objects of trade in cyberspace, have no material shell, are unique, sustainable, viable, are considered by owners as their things. Properties such as uniqueness, sustainability and viability allow these objects to be attributed to the institution of property rights. Virtual space allows the owner of virtual objects to own, use and dispose of them. Analysis of virtual (electronic) relations in the feld of virtual space, jurisprudence allows us to note that virtual objects have the right of virtual property, which should be considered as a special type of property right, the object of which are incorporeal things.
Статья посвящена исследованию новейших объектов виртуальной реальности, определению их места в институте права собственности. Переломным этапом в облачных технологиях стала пандемия COVID-19, которая охватила весь мир и заставила людей изолироваться и использовать Интернет как единственное средство связи с внешним миром. Информационно-телекоммуникационные технологии заменили многие аспекты профессиональной и личной жизни. Приобрели новое значение виртуальные объекты, которые не имеют материальной формы выражения, однако составляют значительный имущественную (экономическую) и неимущественную ценность. Виртуальные объекты (виртуальная собственность) ассоциируются сейчас с игровыми виртуальными предметами онлайн-игр, доменными именами, игровыми аккаунтами, веб-сайтами, учетными записями электронной почты, аккаунтами в социальных сетях, электронными средствами, файловыми хранилищами и тому подобное. Установлено, что в настоящее время товарооборот виртуальных объектов не уступает вещам как предметам материальной действительности. Количество человек в Украине и мире, вовлеченных в виртуальную реальность, неустанно растет с каждым годом. Аккаунты в социальных сетях, игровые объекты компьютерных игр составляют все большую ценность для их владельцев и пользователей. Судебная практика показывает, что дела, предметом спора которых являются виртуальные объекты, не единичны. Суды при их рассмотрения склоняются к аналогии с правом собственности на вещи. Многочисленные психологические исследования показывают, что очень часто игроков настолько поглощает виртуальный мир, они там «живут» и лишь на короткое время возвращаются к реальности, чтобы удовлетворить свои естественные потребности. Так, все, что происходит и приобретается ими в игре, является их собственностью. Предполагается, что виртуальная собственность возникает в отношении виртуальных объектов (данных), которые имеют экономическую ценность, являются объектами товарооборота в виртуальном пространстве, не имеют материальной оболочки, являются уникальными, постоянными, оборотоспособными, рассматриваются владельцами как свои вещи. Такие свойства, как уникальность, постоянство и оборотоспособность, позволяют внедрять такие объекты в институт права собственности. Виртуальное пространство позволяет владельцу виртуальных объектов владеть, пользоваться и распоряжаться ими. Анализ электронных отношений в сфере виртуального пространства и судебная практика позволяют отметить, что на виртуальные объекты возникает право виртуальной собственности, которое уместно рассматривать как особый вид права собственности, объектом которого являются бестелесные вещи.

Опис

Горобець, Н. О. Віртуальні об’єкти, їх місце в інституті права власності [Електронний ресурс] / Н. О. Горобець, І. В. Майсун // Юридичний науковий електронний журнал. - 2021. - № 5. - С. 52-54. - Режим доступу: http://lsej.org.ua/5_2021/13.pdf.

Ключові слова

Цивільне право. Civil Law. Гражданское право, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, Інтернет, віртуальні об’єкти, віртуальна власність, право віртуальної власності, Интернет, виртуальные объекты, виртуальная собственность, право виртуальной собственности, Internet, virtual objects, virtual property, virtual property rights

Бібліографічний опис