Наукові публікації (Scientific publications). УДК 31
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові публікації (Scientific publications). УДК 31 за Автор "Butylina, O. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація до навчання та професійна маргінальність студентів ВНЗ(Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2012. - Вип. 56. - С. 193-201, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У статті розглянуто питання соціальної адаптації студентів до навчання у ВНЗ та розвитку феномену професійної маргінальності. Проаналізовано їх взаємозв’язок. Визначено поняття первинної та вторинної професійної маргінальності студентів. Обґрунтовано думку про необхідність розвитку адаптивних можливостей випускників. Охарактеризовано роль ВНЗ у формуванні установки на професію й усвідомленні студентами шляху власного професійного просування.Документ Глобализация и маргинализация: две тенденции развития современного мира(Вісник Харківського національного університета ім. В. Н. Каразіна : № 621. Серія : Соціологічні дослідження сучасного суспільства : методологія, теорія, методи. – 2004. – С. 152-158, 2004) Бутылина, Е. В.; Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Стаття присвячена розгляду таких соціальних процесів, як глобалізація та маргіналізація. Аналізуються позитивні та негативні наслідки глобальних змін для світового суспільства та для України. Автор доводить, що глобалізацю необхідно розглядати як внутрішньо суперечливий (амбівалентний) процес. Робиться висновок про те, що прискорення глобальних перетворень зумовлює посилення маргіналізації світового суспільства.Документ Глобализация как фактор маргинализации современного общества(Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства: зб. наук. пр. - Харків: ВЦ ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2002. ― С. 272-274, 2002) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098; Бутылина, Е. В.У статті розглядаються проблеми поширення глобалізаційних процесів у сучасному суспільстві та їх вплив на стан його маргіналізації. Автор аналізує культурну глобалізацію як процес зіткнення локальних культур та поширення процесу глокалізації, доводить, що глобалізація детермінує процес створення нової всесвітньої стратифікаці, наслідком якого є виникнення стану глобальної маргіналізації, що відбивається у суттєвій диференціації між різними регіонами і суспільствами у світі, а також у підвищенні ролі маргінальної людини як особи, що створює нові зразки культури, поведінки.Документ Девіація як форма поведінки маргіналів(Девіантна поведінка: соціологічний, психологічний та юридичний аспекти : матеріали наук.- практ. конф. (м. Харків, 7 квіт. 2012 р.). – Харків : ХНУВС, 2012. – С. 46-50, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Маргінальність розглядається у тезах як нормальне і доволі стійке соціальне явище. Авторка пропонує виокремлювати дві основні форми поведінки маргіналів: позитивну та негативну адаптацію. Остання є проявом девіації, адже в її основі лежить конфлікт із соціальним оточенням.Документ Конфлікти професійного вибору сучасної молоді(Актуальні проблеми розвитку освіти і науки в умовах глобалізації : матеріали всеукр. наук. конф. : ч. ІІ (м. Дніпропетровськ, 4- 5 груд. 2015 р.). – Дніпропетровськ: Роял Принт, 2016. – С. 75-77., 2015) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У тезах розглядаються основні конфлікти професійного вибору сучасної молоді. Визначаються фактори, котрі впливають на професійні орієнтації школярів.Документ Концепція поля та капіталу П. Бурдьє в поясненні феномена маргінальності(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2014. - № 3 (66). - С. 232-240, 2014) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Для визначення соціальних суб’єктів, яким найбільше притаманні ознаки маргінальності, застосовано методику моделювання соціального простору. В основу моделі багатомірного соціального простору покладено положення концепції поля та капіталу П. Бурдьє. Зроблено аналіз соціального простору. Виявлено найбільш маргіналізовані групи суспільства. Ґрунтуючись на теоретичних тезах П. Бурдьє, визначено та проаналізовано три види маргінальності: економічну, політичну та культурну.Документ Лояльність персоналу організації: підходи до визначення(SOCIOПРОСТІР: міждисциплінар. електрон. зб. наук. пр. з соціології та соціальної роботи / Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Харків, 2017. – № 6. – С. 21-24, 2017) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Стаття присвячена аналізу феномена лояльності персоналу організації. Авторка застосовує положення теорії обміну та теорії очікувань для визначення сутності та складових лояльності персоналу. Розглядаються емоційні, раціональні та поведінкові компоненти лояльності. Лояльність є соціальною характеристикою організації. Це дозволило пояснити деякі моделі лояльності персоналу.Документ Маргінальна ситуація: структура та соціальні наслідки(Український соціум. - 2012. - № 2(41). - С. 17-25, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У статті проаналізовано підходи до визначення поняття та феноменів маргінальної ситуації, виокремлені її структурні елементи. Характеризуючи маргінальність як стан периферійного перебування індивіда, групи у межах певного соціального середовища, авторка формулює стратегії поведінки соціальних суб’єктів у маргінальній ситуації, робить висновок про соціальні наслідки маргінальності на рівні соціальної спільноти та на індивідуальному рівні. Points of view to attribute (definition) of ideas and phenomenon of marginal situation were analyzed in this article and its structure elements were marked. Author forms behavior strategies of social persons in marginal situation and make conclusion is about marginal social consequence on the level of the public and on the individual level, characterizing marginality as condition of periphery sojourn identified or group are in limits of behavior of social persons. В статье проанализированы подходы к определению понятия и феноменов маргинальной ситуации, обозначены ее структурные элементы. Характеризуя маргинальность как состояние периферийного пребывания индивида, группы в пределах определенного социального окружения, автор формулирует стратегии поведения социальных субъектов в маргинальной ситуации, делает вывод о социальных последствиях маргинальности на уровне социальной общности и индивидуальном уровне.Документ Навчальна практика як чинник професіоналізації студентів(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2015. - № 1 (68). - С. 182-190., 2015) Бутиліна, О. В.; Кудринська, А. І.; Butylina, O. V.; Kudrynska, A. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Розглянуто проблему професіоналізації студентів вищих навчальних закладів через проходження навчальної практики. На підставі даних емпіричного соціологічного дослідження (опитування студентів-правознавців Харківського національного університету внутрішніх справ) зроблено висновок про необхідність детального організування та змістовного наповнення навчальної практики як важливої умови становлення особистості професіонала.Документ Організаційні патології як девіації: способи профілактики(Актуальні напрями сучасної практичної психології і психотерапії: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 6 груд. 2013 р.). – Харків: ХНУВС, 2013. – С. 110-112, 2013) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У тезах проаналізовано основні види організаційних патологій. Організаційна патологія розглядається як форма поведінки, що відхиляється від норми. Визначено способи профілактики патологічних станів у організаціях.Документ Порівняльна характеристика професійних орієнтацій трьох історичних генерацій студентів(Збірник наукових праць «Велес» : ІІ Міжнар. конф. «Весняні наукові читання» (м. Київ, 28 квіт. 2016 р.). – Київ: Центр наукових публікацій, 2016 . – Ч. 2. – С. 148-153, 2016) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Стаття присвячена аналізу факторів професійного самовизначення студентської молоді. Шляхом застосування методу історичного аналізу порівняно професійні орієнтації, ставлення до навчання та вимоги до професії студентів трьох історичних генерацій: радянської молоді, студентства епохи перебудови та сучасних майбутніх фахівців. Визначаються суспільні чинники які впливають на досліджувані показники.Документ Прихована освітня дискримінація в Україні(Девіантна поведінка: соціологічний, психологічний та юридичний аспекти : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 6 квіт. 2013 р.). – Харків : ХНУВС, 2013. – С. 100-104, 2013) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У тезах розглядається проблема освітньої дискримінації в Україні. Авторка аналізує окремі факти прояву дискримінації у сфері освіти на різних рівнях. Обґрунтовується думка про те, що освітня дискримінація в Україні проявляється у прихованій формі.Документ Професійна маргінальність студентів(Вісник Львівського університету: Серія соціологічна. – 2012. – Вип. 6. – С. 81–87, 2012) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У статті розглянуто передумови виникнення феномену професійної маргінальності студентства. Визначено його сутнісні характеристики, запропоновано типологію студентів за рівнем прояву професійної маргінальності. Зроблено висновок про вплив реформування системи вищої освіти в Україні на поширення феномену професійної маргінальності у студентському середовищі.Документ Професійна маргінальність: визначення та соціальні прояви(Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2014. - Вип. 62. - С. 32-38, 2014) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Шляхом застосування методу моделювання у статті здійснено спробу побудови моделі соціально-професійної площини, основним капіталом якої виступає професіоналізм. Виходячи із запропонованої моделі, визначено окремі спільноти, які є найбільш маргіналізовані. На підставі наукових розробок і теоретичних моделей запропоновано визначення явища професійної маргінальності. Доведено, що в його основі лежать як суб’єктивні переживання відчуття відчуження, так і об’єктивні фактори – послаблення або, навіть, розрив зв’язків між індивідом та професійною групою.Документ Реформування вищої школи в Україні та професійна маргінальність студентської молоді(Молодіжна політика: проблеми та перспективи: зб. наук. пр. – Дрогобич – Перемишль : Посвіт, 2013. – Вип. 4. – С.59-65, 2013) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У статті аналізуються тенденції реформування системи вищої освіти в Україні, визначаються позитивні та негативні аспекти даного процесу. Авторка акцентує увагу на проблемі виходу молодого фахівця на ринок праці. Досліджується питання професійної маргінальності студентства. Робиться висновок про внутрішню неоднорідність студентської молоді та пропонуються певні способи зменшення негативних наслідків професійної маргінальності студентів.Документ Роль та місце управлінського консультування в системі роботи з персоналом організації(Матеріали науково-практичної конференції "Бочаровські читання" (м. Харків, 29 берез. 2013 р.). - Харків : ХНУВС, 2013. - С. 263-266, 2013) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Тези присвячені визначенню сутності та характерних рис управлінського консультування. Проаналізовано головні результати, які отримує керівник у співпраці із консультантом з питань управління.Документ Специфіка маргінального стану молоді: шляхи подолання(Соціологічні дослідження. ― 2006. ― №6. ― С. 73-80, 2006) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098Стаття присвячена дослідженню проблеми маргінальності в сучасному суспільстві. Автор визначає специфічні риси маргінального положення молоді. Особлива увага приділяється студентству. У статті аналізуються об'єктивні та суб'єктивні причини маргіналізації молоді в цілому та студентства зокрема, виділяються критеріальні показники маргінальності, проводиться порівняльний аналіз рівня маргінальнсті різних груп молоді. Автор робить висновок про необхідності розробки механізмів подолання маргінального становища молоді в рамках вузу.Документ Студентство як субпрофесійна група(Сучасні суспільні проблеми у вимірі соціології управління: Серія : Соціологія. – Донецьк, 2011. – Т. ХІІ. Вип. 211. – С. 114-120, 2011) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У статті розкривається поняття субпрофесійність. Аналізується студентство як субпрофесійна група. Описано три моделі просування студентів у напрямку до професійної групи. Сформульовано напрямки роботи ВНЗ щодо попередження негативних тенденцій у студентському середовищі.Документ Фахівець з управлінського консультування: штрихи до соціально-психологічного портрету(Соціальнопсихологічні технології управління персоналом: матеріали ІІ Всеукр. наук.- практ. конф. (м. Харків, 26-27 берез. 2010 р.). ― Харків: АдвА™, 2010. ― С. 7-9, 2010) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У тезах розглянуто професійні та етичні якості фахівця із управлінського консультування. Акцентовано увагу на якості відповідальності у роботі консультанта.Документ Феномен професійної маргінальності студентства: особливості соціологічного вимірювання(Право і безпека. - 2009. - № 1. - С. 259-264, 2009) Бутиліна, О. В.; Butylina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3943-4098У статті досліджується феномен професійної маргінальності сучасного студентства, визначається його сутність та показники. Автор репрезентує методику соціологічного виміру досліджуваного явища та наводить результати пілотажного дослідження.