Перегляд за Ключові слова "criminal liability"
Зараз показуємо 1 - 20 з 220
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ A Special Status Victim: Criminal Liability for Assaulting a Government Official in Ukraine and Other Countries(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 79. – P. 509-523, 2023) Borovyk, A.; Tkachenko, I.; Ivchenko, B.-Yu. V.; Івченко, Б.-Ю. В.; Mandzyk, P.; Solovyov, E.У статті обговорюються деякі нові питання кримінальної відповідальності за напади на посадових осіб у різних юрисдикціях. Акцент зроблено як на порівняльному підході до аналізу відповідних кримінальних законів, так і на конкретних правових засадах захисту життя та здоров’я працівників правоохоронних органів. На основі положень статутного кримінального законодавства та судової практики ряду країн показано, що життя, здоров’я та майно працівників правоохоронних органів користуються вищим рівнем захисту. Пояснюється це тим, що такі особи є безпосередніми представниками держави, публічно виконують свої обов’язки, залишаються під пильною увагою громадськості, а тому можуть стати більш легкою мішенню для скоєння насильницьких злочинів. У висновках дослідження було стверджено, що визначення правових підстав, обсягу та меж кримінально-правового захисту державних службовців має здійснюватися на національному рівні (або на рівні штату у федеральній юрисдикції) на основі орієнтації та принципи внутрішньої кримінально-правової політики та програми даної країни.Документ Counteraction of corruption of local authorities(Право.ua. - 2014. - № 1. - С. 84-87, 2014) Redko, A. O.; Редько, А. О.У статті досліджено причини існування такого негативного явища в системі органів місцевого самоврядування, як корупція. Проаналізовано сучасні методи боротьби з нею та запропоновано нові способи її протидії з урахуванням умов сьогодення.Документ Criminal liability for substitution of children according to Ukrainian and Spain legislation (comparative analysis)(Актуальні проблеми кримінального права та кримінології у світлі реформування кримінальної юстиції : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 19 трав. 2016 р.). – Харків : ХНУВС, 2016. – С. 45-47, 2016) Bailov, A. V.; Байлов, А. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6900-1915; Beilfuss, C. G.; Бейлфасс, К. Г.; Osyatinskiy, S. O.; Осятинський, С. О.Проведено порівняльний аналіз кримінально-правових норм, що передбачають відповідальність за підміну дитини в Україні та Іспанії, які містять суттєві відмінності в окремих об`єктивних та суб`єктивних ознаках складів злочинів. Зазначено, що кримінальне законодавство Іспанії є більш ефективним засобом захисту суспільних відносин внаслідок підміни дитини, у зв’язку з чим, виникає потреба у проведенні комплексного дослідження законодавства України, яке передбачає відповідальність за підміну дитини. Запропоновано шляхи удосконалення цього законодавства.Документ Criminological analysis of the protection of the territorial integrity of Ukraine(DIXI. – 2022. – Vol. 24, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-17, 2022) Pakhnin, M. L.; Пахнін, М. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9236-9723; Nosach, A. V.; Носач, А. В.; Perepelytsia, S.; Topal, D.Держава завжди унікальна у своїй діяльності та захисті, і для визнання кожної держави її цілісність завжди має поважатися — і ні за яких обставин не можна порушувати територіальну цілісність держави. З цією метою держава стає обов’язком забезпечити відповідне переслідування осіб, які злочинно посягають на територіальну цілісність. Навіть із запровадженням цього принципу територіальна цілісність держави завжди знаходиться під загрозою, що впливає на справжню сутність держави, яка полягає в захисті державного суверенітету. Ця стаття проголошує, що територіальна цілісність кожної держави повинна поважатися завжди, незалежно від обставин, а ті, хто її не поважає, повинні нести кримінальну відповідальність. У цьому питанні буде суть аналітичної методології дослідження, яка полягатиме у з’ясуванні кримінально-правового аспекту захисту територіальної цілісності України. З наведеної методології можна стверджувати, що відбуваються безперервні порушення територіальної цілісності України шляхом вчинення різноманітних злочинів. Саме тому потрібно щось робити у збереженні територіальної цілісності Держави Україна.Документ Fight against doping: experience of Ukraine and European states(AMAZONIA Investiga. – 2020. – Vol. 9, Issue 27 (March). – P. 34-41, 2020) Reznik, O. M.; Рєзнік, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4569-8863; Muzychuk, O. M.; Музичук, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504; Andriichenko, N.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0282-2775; Yakushchenko, Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8169-1250; Korzh, S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2115-0481Стаття присвячена вивченню досвіду боротьби з допінгом в Україні та Європейських державах. В статті розглянуто низку доктринальних та нормативних підходів до розуміння допінгу та антидопінгового правопорушення і відповідно важливості боротьби із такими явищами. Досліджено положення міжнародних актів, які регламентують перелік речовин, які є допінгом, перевірку на допінг, застосування санкцій за антидопінгові правопорушення та сформульовано висновок про необхідність удосконалення переліку заборонених речовин, що на сьогодні стримує ефективність заходів у напрямку боротьби з допінгом. Акцентовано увагу на кримінально-правових нормах України, Угорщини, Естонії, Фінляндії, Німеччини, Польщі, Італії, Іспанії що встановлюють кримінальну відповідальність за допінг, у тому числі його незаконне виробництво, торгівлю, призначення, застосування та примушування до застосування інших осіб. Розкрито особливості унікального підходу до юридичної відповідальності за допінг в Австрії та Франції, де зазначені діяння підпадають під диспозицію статті «Шахрайство». Встановлено необхідність внесення змін до статті 323 Кримінального кодексу України з метою покращення боротьби з допінгом в Україні та доцільність уніфікації положень національного законодавства України та Європейських держав з нормами міжнародних актів в аспекті розуміння та назви допінгових речовин.Публікація Firearms control as an element of criminological security in the concept of transitional justice for Ukraine(Право і безпека. - 2024. - № 2 (93). - С. 76-86, 2024) Orlov, Yu. V.; Орлов, Ю. В.; Yashchenko, A. M.; Ященко, А. М.; Орлов Юрій Володимирович; Ященко Андрій МиколайовичСтаттю присвячено розробці кримінологічної моделі контролю над обігом вогнепальної зброї в контексті перехідного правосуддя для України. Встановлено, що незаконний обіг вогнепальної зброї закладає довготривалі тенденції погіршення криміногенної обстановки, зокрема в повоєнний період, у перспективі загрожує зміцненням функціоналу організованих злочинних угрупувань, сплеском насильницької кримінальної активності. Запропоновано кримінологічну модель встановлення контролю за обігом вогнепальної зброї, яка передбачає: 1) збереження для цивільних осіб до завершення збройного конфлікту і правового режиму воєнного стану наявного правового режиму обігу вогнепальної зброї; після скасування воєнного стану потрібна виважена легалізація цивільної (короткоствольної) зброї із жорстким контролем, верифікацією та постійним моніторингом; 2) для військовослужбовців (зокрема, звільнених зі служби): а) спеціальний вид звільнення від кримінальної відповідальності за статтями 263 та 410 (в частині привласнення вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових або інших бойових речовин) Кримінального кодексу України за умови пред’явлення для перевірки, реєстрації та видачі дозволу (de lege ferenda); б) отримання дозволу (de lege ferenda) на зберігання вогнепальної зброї (у кількості не більше однієї одиниці на особу) та боєприпасів (у кількості не більше 60 шт.); 3) за порушення умов дозволу зберігання й носіння вогнепальної зброї – кримінальна відповідальність. Підкреслено, що посилення кримінальної відповідальності щодо незаконного придбання, передачі чи збуту вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин або вибухових пристроїв в умовах воєнного або надзвичайного стану є прикладом надмірної криміналізації суспільно небезпечних діянь.Документ Historical transformation of criminal liability for violation of rules related to traffic or driving safety by drivers(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 2 (Vol. 1). – P. 25-30, 2019) Beschastna, V. V.; Бесчастна, В. В.Розглянуто основні історичні етапи становлення норм про кримінальну відповідальність за порушення правил безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами. Приділено увагу змінам диспозиції аналізованої норми та покарання за її порушення на різних етапах розвитку української держави. Визначено перспективи внесення змін до зазначеної норми законопроектом про кримінальні проступки.Документ Legal Regulation of Criminal Liability for Crimes Against the Environment(Archives of Criminology and Forensic Sciences. -2021. - № 3. - P. 91–97, 2021) Savchuk, O.; Савчук, О.; Butenko, V. B.; Бутенко, В. Б.Проаналізовано чинне законодавство України у сфері кримінальної відповідальності за злочини проти довкілля. Акцентовано увагу на важливості посилення кримінальної відповідальності задля забезпечення передбаченого Конституцією України як основоположним законом та гарантом конституційних прав і свобод людини й громадянина щодо безпечного для життя і здоров’я довкілля та на відшкодуванні завданої порушенням цього права шкоди. Однак сьогодні однією з глобальних проблем є зміна клімату внаслідок посилення промислового забруднення, збільшення кількості транспортних засобів, які не відповідають екологічним нормам, та інших факторів, що забруднюють природне середовище.Документ Mechanism of protecting forest and land resources of ukraine from illegal amber mining: legal aspect(Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. – 2022. - № 1. – Р. 83-87, 2022) Bulgakov, A. O.; Ivantsov, V. O.; Іванцов, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466; Makarenko, V. S.; Макаренко, В. C.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3310-0684; Dubova, K. O.; Klimova, S. M.Встановлено, що під кримінально-правову охорону ст. 240-1 КК України підпадають суспільні відносини щодо охорони й раціонального використання ресурсів бурштину, лісових і земельних ресурсів. При цьому перші становлять основний безпосередній об’єкт злочину, другі – є безпосередніми додатковими об’єк тами цього злочину. Встановлено коло предметів цього злочину – бурштин, лісові та земельні ресурси. Встановлено конкуренцію норм ст. ст. 240-1 і 245 і ст. ст. 240-1 та 239 КК УкраїниДокумент Protection of the subsoil of the continental shelf of Ukraine by international and national instrumentalities(Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. - 2021. - № 1. - P. 186 - 190, 2021) Chumak, V. V.; Чумак, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250; Khan, O. O.; Хань, О. О.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9912-1547; Bryhadyr, I. V.; Бригадир, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3181-3410; Kysylova, K. V.; Кисильова, К. В.Призначення. Визначення міжнародних та національних механізмів охорони надр континентального шельфу України та надання науково обґрунтованих рекомендацій щодо вдосконалення правового регулювання їх застосування. Методологія. В ході дослідження був використаний діалектичний метод - для пізнання сутності такого явища, як охорона надр континентального шельфу; системно-структурний метод - при аналізі об’єктивних та суб’єктивних ознак злочину, передбаченого ч. 2 ст. 244 Кримінального кодексу України; порівняльно-правовий метод - у дослідженні про санкцію ч. 2 ст. 244 Кримінального кодексу України; логічний і догматичний метод - при розробці рекомендацій щодо вдосконалення правових норм. Висновки. В результаті дослідження визначено механізми охорони континентального шельфу України. Доведено необхідність вдосконалення законодавчої бази, що регулює порядок їх реалізації. Оригінальність. Визначено міжнародно-правові та національні механізми державного захисту континентального шельфу України. З метою покращення державної охорони континентального шельфу законодавчими змінами до ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра, ч. 2 ст. 244 Кримінального кодексу України та ч. 2 ст. 216 Кримінально-процесуального кодексу України пропонуються. Практичне значення. Представлено пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства України, спрямованих на підвищення ефективності Державна служба геології та надр України, Національна поліція, Служба безпеки України та судова влада для захисту надр континентального шельфу України від незаконного використання іноземними компаніями.Документ Rules of criminal liability for corruption offences and their prevention(Cuestiones Politicas. – 2021. – Vol. 39, № 68. – P. 723-734, 2021) Borovyk, A.; Vartyletska, I.; Vasylenko, Yu.; Patyk, A.; Pochanska, O. S.; Почанська, О. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3953-8660Надано порівняльно-правове дослідження українських та міжнародних стандартів кримінальної відповідальності за корупційні правопорушення та їх запобігання. З’ясовано особливості нормативно-правового забезпечення протидії корупції та поліцейської практики в проаналізованих державах із виділенням відповідних позитивних і негативних тенденцій, засад побудови антикорупційної політики. Акцентовано увагу на необхідності подальшої гармонізації законодавства України з міжнародними договорами та практикою їх застосування. Доведено, що негативні тенденції в іноземних державах є наслідком недотримання відповідних зобов’язань щодо протидії та запобігання корупції.Документ Актуальні питання відповідальності держави перед особою не винуватою у вчиненні злочину(Право.ua. - 2022. - № 3. - С. 61-67, 2022) Наумова, А. О.; Naumova, A. O.В статті розглянуті актуальні питання відповідальності держави перед особою, не винуватою у вчиненні злочину. Проаналізовані конституційні принципи відповідальності держави перед особою, та визначено, що Кримінально-процесуальне законодавство України не містить адекватні істотні процесуальні гарантії захисту особи, невинуватої у вчинені злочину, у зв’язку із відсутністю у Кримінальному процесуальному кодексі України поняття реабілітації, її умов і підстав, правового механізму поновлення порушених прав і свобод, відшкодування шкоди, завданої особі незаконним і необґрунтованим кримінальним переслідуванням, незаконним засудженням. На основі аналізу юридичної літератури, нормативно-правових актів держав СНД запропоновано внести зміни в Кримінальний та Кримінально процесуальний кодекси.Документ Актуальні питання кримінальної відповідальності за фальсифікацію доказів(Проблеми теорії та практики кримінального провадження : матеріали кругл. столу (м. Харків, 17 черв. 2021 р.). – Харків: ХНУВС, 2021. – С. 209-212, 2021) Наумова, А. О.; Naymova, A. O.; ORCID:https://orcid.org/0000-0002-4273-8068Досліджено актуальні питання кримінальної відповідальності за фальсифікацію доказів.Публікація Актуальні питання нормативного регулювання протидії незаконному обігу зброї в Україні(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2024. – № 1 (104), ч. 1. - С. 270-282, 2024) Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; Костянтин БугайчукОкреслено сучасний стан криміногенної обстановки у сфері незаконного обігу вогнепальної зброї, боєприпасів та вибухових матеріалів в Україні. Проаналізовано зміст законодавчих ініціатив щодо розширення меж кримінально-правової заборони шляхом установлення відповідальності за викрадення, привласнення, вимагання, носіння, зберігання, придбання, передачі чи збуту складових частин вогнепальної зброї, а також щодо посилення відповідальності за незаконне придбання, передачу чи збут вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин або вибухових пристроїв в умовах воєнного або надзвичайного стану. Розроблено пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правових актів у сфері обігу вогнепальної зброї, боєприпасів та вибухових пристроїв.Публікація Актуальні питання удосконалення юридичної відповідальності за вчинення правопорушень в умовах військового стану(Multidisciplinary academic research, innovation and results: The ХIII International Scientific and Practical Conference (Prague, Czech Republic, 05-08 April 2022). - Prague, 2022. - С. 286-290, 2022) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Костянтин БугайчукУ доповіді досліджено правове регулювання притягнення осіб до кримінальної відповідальності в умовах воєнного стану. Зокрема, розкрито зміст законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність» від 03.03.2022 та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення кримінальної відповідальності за виготовлення та поширення забороненої інформаційної продукції» від 03.03.2022.Документ Актуальні питання індивідуальної відповідальності у міжнародному кримінальному праві(Право і безпека. - 2009. - № 1. - С. 19-24., 2009) Тітов, Є. Б.; Titov, Ye. B.Статтю присвячено розгляду окремих питань інституту індивідуальної відповідальності у міжнародному праві, зокрема, про суб’єктів відповідальності у міжнародному праві; про розвиток принципу індивідуальної відповідальності у міжнародному праві; про реалізацію принципу індивідуальної відповідальності у діяльності окремих міжнародних судових установ, у першу чергу, Міжнародного кримінального суду.Документ Актуальність дослідження кримінальної відповідальності за підкуп особи, яка надає публічні послуги(Актуальні питання та перспективи використання оперативно-розшукових засобів у розкритті злочинів в умовах воєнного стану : матеріали міжвідом. наук.-практ. конф. (м. Київ, 30 берез. 2023 р.). – Київ, 2023. – С. 179-182, 2023) Гурін, Д. Ю.; Hurin, D. Yu.Обгрунтовано необхідність дослідження проблеми кримінальної відповідальності за корупційні кримінальні правопорушення, а саме за підкуп особи, яка надає публічні послуги.Документ Аналіз системи охорони державної таємниці в Китайській Народній Республіці(Право і безпека. - 2013. - № 4 (51). - С. 38-42, 2013) Манжай, О. В.; Manzhai, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5435-5921; Косминя, А. П.; Kosmynia, A. P.Проаналізовано нормативно-правову базу у сфері захисту державної таємниці в Китайській Народній Республіці. Розкрито поділ інформації за ступенем секретності та надано визначення інформації, яка відноситься до кожного ступеню. Наведено організаційну структуру захисту державних секретів. Досліджено особливості китайської системи охорони державної таємниці щодо захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах. Окреслено кримінальну відповідальність за злочини у сфері державної таємниці. На підставі проведеного аналізу запропоновано розробити методику оцінки та порядок відшкодування шкоди, завданої розголошенням державної таємниці.Документ Безпека використання промислової продукції на прикладі автономних та автоматизованих транспортних засобів (кримінально-правовий аспект)(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2020. - № 2 (23). - С. 41-50, 2020) Павликівський, В. І.; Pavlykivskyi, V. I.; Юртаєва, К. В.; Yurtayeva, K. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6096-2020Розглянуто проблемні питання, пов'язані з автономними і автоматизованими транспортними засобами як одним з видів промислової продукції. Проведено порівняльний аналіз цивільно-правового механізму відшкодування шкоди, заподіяної в результаті конструктивних недоліків транспортного засобу, і особливостей кримінальної відповідальності за введення в обіг небезпечної продукції і порушення правил, що стосуються безпеки використання промислової продукції. Зроблені пропозиції щодо вдосконалення законодавства в питанні забезпечення кримінально-правової охорони у сфері розробки, проектування, виготовлення, введення в обіг та експлуатації автономних і автоматизованих транспортних засобів. The article reviews issues of causing harm by autonomous and automated vehicles as a type of industrial production. It provides comparative analysis of civil and legal mechanism of compensation of damage caused by constructive deficiencies of vehicles and peculiarities of criminal liability for introducing dangerous products into circulation and violation of regulations connected with safe use of industrial production. It elaborates proposition for enhancement of legislation on ensuring criminal legal safety of construction, engineering, manufacturing, introducing into circulation and use of autonomous and automated vehicles. Рассмотрены проблемные вопросы, связанные с автономными и автоматизированными транспортными средствами как одним из видов промышленной продукции. Проведен сравнительный анализ гражданско-правового механизма возмещения ущерба, причиненного в результате конструктивных недостатков транспортного средства, и особенностей уголовной ответственности за введение в оборот опасной продукции и нарушение правил, которые касаются безопасности использования промышленной продукции. Сделаны предложения по усовершенствованию законодательства в вопросе обеспечения уголовно-правовой охраны у сфере разработки, проектирования, изготовления, введения в оборот и эксплуатации автономных и автоматизированных транспортных средств.Документ Бланкетність кримінально-правової заборони щодо поганого поводження з військовополоненими (ст. 434 Кримінального кодексу України): національний і міжнародний елементи(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2018. – Вип. 6, т. 1. - С. 125-128, 2018) Бадюков, Ю. В.; Badiukov, Yu. V.Здійснено огляд бланкетних елементів у нормі про кримінальну відповідальність за погане поводження з військовополоненими (ст. 434 Кримінального кодексу України). Показано зв’язки зазначеної норми з нормами міжнародного гуманітарного права та військового законодавства України. Сформульовано деякі пропозиції щодо подальшої імплементації вимог міжнародно-правових актів у кримінальне законодавство України.