Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Засади та порядок обрання посадових осіб комітетів Верховної Ради України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2019. – Вип. 55, т. 1. – С. 83-86, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622У статті виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання обрання голів, перших заступників та заступників голів, секретарів комітетів Верховної Ради України. Визначено основні засади, порядок та значення обрання цих посадових осіб. Обґрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення формування керівного складу парламентських комітетів, що має здійснюватися на основі пропорційного представництва депутатських фракцій та груп з урахуванням якостей та досвіду кандидатів.Документ Критерії та принципи формування персонального складу комітетів Верховної Ради України(Форум права. - 2019. - № 2. - С. 36-44, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз теоретичних основ та конституційно-правового регулювання формування персонального складу комітетів Верховної Ради України. Також визначено його основні критерії, принципи, порядок та наслідки. Встановлено, що поточні критерії та принципи формування складу комітетів Верховної Ради України є в цілому недосконалими, наприклад, не гарантуються місця у комітетах позафракційним народним депутатам України, не враховується рівень компетентності та бажання парламентарів при їх розподілі в комітети. У свою чергу, законодавчо визначений принцип пропорційного представництва в комітетах депутатських фракцій і груп на практиці часто не дотримується. Обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення конституційно-правових засад організації та діяльності комітетів Верховної Ради України. Для забезпечення політичної структуризації та професіоналізму персонального складу комітетів Верховної Ради України він має визначатись на основі узгодженого поєднання принципу пропорційного представництва фракцій і груп з максимальним врахуванням рівня компетентності та бажання народних депутатів України щодо членства в окремих комітетах. Доведено, що ефективна реалізація цього підходу залежить не тільки від законодавчого закріплення додаткових вимог до складу комітетів Верховної Ради України, але і від відповідальності, правової свідомості та політичної культури депутатського корпусу.Документ Правові засади формування парламентських комітетів (комісій) у різних країнах(Visegrad journal on human rights. – 2019. - № 1 (Vol. 1). - P. 42-47, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622У статті виконано порівняльно-правовий аналіз конституційно-правових засад формування парламентських комітетів (комісій) у різних країнах, визначено їх основні спільні та відмінні риси, встановлено особливості організації та складу, а також обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення інституту парламентських комітетів, зокрема, й конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України.Документ Участь комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань(Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Юридичні науки. – 2019. – Вип. 1. – С. 17-21, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Виконано аналіз конституційно-правових засад участі комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань, визначено їх сутність та особливості, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки вдосконалення нормативно-правового регулювання контрольної діяльності парламентських комітетів.