Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Публікація Компетенція Президента Республіки Польща щодо охорони її суверенітету, незалежності і територіальної цілісності(Аналітично-порівняльне правознавство. - 2022. - № 3. - С. 326-330, 2022) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; Коломієць, Ю. М.; Kolomiets, Yu. M.; Юрій Коломієць; Марчук Микола ІвановичПроаналізовано роль та повноваження Президента Республіки Польща з охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності. Визначено місце і роль повноважень, що складають дану функцію в системі компетенцій Президента Польщі. Встановлено критерії, що обумовлюють його конкретні повноваження у сфері охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності та впливають на дієвість їх реалізації в умовах мирного та воєнного часу. До традиційних повноважень Президента Республіки Польща як глави держави, пов’язаних із охороною суверенітету, незалежності та державної цілісності віднесено його повноваження, пов’язані із представництвом держави та міжнародними зносинами, а також керівництво Збройними Силами й повноваження у сфері оборони та внутрішньої безпеки. Зауважено, що у Республіці Польща результативність реалізації даних напрямів досягається за допомогою злагодженої роботи всіх органів державної влади, яку очолює глава держави. Підкреслено, що з огляду на те, що сфера охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності Польської держави є предметом відання як глави держави, так і Уряду, то виникає необхідність чіткого розподілу повноважень указаних суб’єктів. Наголошено, що реалізація Президентом Республіки Польща функції щодо охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності польської держави як в умовах збройного конфлікту, так і в мирний час безпосередньо нав’язують до дієвості системи органів державного управління, що представляють вертикаль безпосереднього примусу: армії, поліції та служб безпеки та одночасного використання інших конституційно-правових механізмів стримувань і противаг.Документ Розмежування компетенції федеральної і провінційної рівнів влади: з досвіду Канади(Від громадянського суспільства – до правової держави: зб. тез доп. ХІІІ Міжнар. наук. конф. молод. вчених та студентів (м. Харків, 27 квіт. 2017 р.). – Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – С. 236-239, 2017) Варунц, Л. Д.; Varunts, L. D.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0024-385XДосліджено питання щодо розмежування компетенції федеральної й провінційної рівнів влади у Канаді. Зроблено висновок щодо розмежування компетенції між органами влади держави в аспекті політико-територіального устрою.Документ Компетенція муніципальної поліції в країнах Євроcоюзу(Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. – 2009. – № 6. – С. 163-166., 2009) Гудзь, Т. І.; Gudz, T.У статті здійснено порівняльно-правовий аналіз компетенції муніципальної поліції в країнах Євросоюзу. Зроблено висновок, що муніципальна поліція відіграє роль своєрідного дублера та резерву національних поліцейських сил, а її підрозділи перш за все підпорядковуються органам та уповноваженим посадовим особам місцевого самоврядування.Публікація Особливості конституційно-правового статусу Канцелярії Президента Республіки Польща(Форум права. - 2015. - № 3. - С. 85-91., 2015) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; Олександр ЗозуляВиконано аналіз конституційно-правового статусу Канцелярії Президента Республіки Польща як апарату глави держави, визначено її особливості, основні риси та значення, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки вдосконалення статусу апарату глави держави в Україні та Республіці Польща.