Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Публікація Конституція України як основа правотворчості в державі(Актуальні проблеми правотворчості в Україні : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 29 листоп. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 9-12, 2024) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Valerii SokurenkoРозглянуто сутність Конституції України як Основного Закону держави, що забезпечує стабільну правову основу для створення правових норм, які відповідають демократичним цінностям та принципу верховенства права.Публікація Підходи до розуміння права людини на життя у рішеннях Конституційного суду України(Актуальні дослідження правової та історичної науки : (Випуск 52) : матеріали Міжнар. наук. інтернет-конф. (м. Тернопіль, Україна – м. Переворськ, Польща, 4-5 лип. 2023 р.). – Тернопіль : ФОП Шпак В.Б., 2023. – С. 17-21, 2023) Холод, Ю. А.; Kholod, Yu. A.; Юрій ХолодАкцентовано увагу на тому, що права людини виступають саме тим фундаментальним надбанням людства, важливим елементом у процесі становлення й соціалізації кожного індивіда, адже дозволяють йому задовольняти свої потреби та реалізовувати власний потенціал у різних сферах суспільного життя. Зазначається, що В українському законодавстві на конституційному рівні закріплено комплекс прав, свобод та обов’язків людини і громадянина, реалізація яких забезпечує функціонування держави на демократичних, соціальних та правових засадах. Поаналізовано основні повноваження Конституційного суду України які, слугують для здійснення конституційного контролю за дотриманням прав особи, а також вжиття інших заходів забезпечення захисту таких прав.Документ Конституція України як основа правопорядку(Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. Х Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 27-й річниці створення Харків. нац. ун-ту внутр. справ (м. Харків, 19 листоп. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 74-75, 2021) Певко, С. Г.; Pevko, S. H.; Постольник, В. В.; Postolnyk, V. V.Підкреслено, що Конституція України є основним правовим актом на який спираються всі інші. Його основна функція є закріплення прав та свобод а також обов’язків людини і громадянина. Закріплення того що всі права будуть оберігатися державою, що ніхто не може обмежувати тебе в твоїх конституційних правах, окрім випадків правопорушення.Публікація Конституція 1996 року як правове втілення євроінтеграційних прагнень українського народу(Конституція 1996 року: Україна в системі координат європейського конституціоналізму: міжнар. наук.-практ. конф. з нагоди 25-ї річниці Конституції України (м. Київ, 24 черв. 2021 р.): у 2-х ч. – Київ, 2021. – Ч. 2. – С. 275-278, 2021) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Valerii SokurenkoЗазначено, що євроінтеграційні прагнення України, їх юридичне оформлення стануть можливими лише за умов проведення політичних і економічних реформ, реформ, пов’язаних із боротьбою з корупцією, олігархією, державною монополією.Документ Роль конституційних принципів у регулюванні бюджетних правовідносин(Юридичний науковий електронний журнал. - 2021. - № 3. - С. 206-209, 2021) Коробцова, Д. В.; Korobtsova, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4753-7433; Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314Стаття присвячена дослідженню ролі конституційних принципів у регулюванні бюджетних правовідносин. У статті розглянуто основні конституційні положення, якими визначено засади регулювання бюджетних правовідносин. Встановлено, що конституційні норми, які встановлюють принципи бюджетного права, є нормами прямої дії, що дає змогу спиратися на ці норми учасникам бюджетного процесу без внесення відповідних доповнень до нормативно-правових актів бюджетного законодавства. Приділено увагу аналізу Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв’язку з окремими положеннями Конституції України від 25 січня 2012 року. Встановлено, що в цьому Рішенні йдеться про реалізацію таких галузевих принципів бюджетного права, як справедливий і неупереджений розподіл суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами, а також принцип пропорційності механізму нарахування соціальних виплат за рахунок коштів Державного бюджету України. Акцентовано на спірності розглядуваного Рішення, проаналізовано окремі думки щодо цього рішення суддів Конституційного Суду України. Зроблено висновок про те, що, постановляючи своє рішення, суди мають виходити з нормативних положень закону та правових позицій Рішення Конституційного Суду України, однак різноплановість рішень Конституційного Суду України та неоднозначне тлумачення ними окремих положень законодавства формує самостійну проблему щодо вибору рішення Конституційного Суду України, яке необхідно застосувати для вирішення конкретної юридичної справи. Такий стан речей ставить під сумнів ефективність механізму охорони й захисту прав людини і громадянина в Україні, відповідно, виникає і пов’язана з цим проблема ефективності бюджетного законодавства щодо порядку формування, розподілу та використання бюджетних коштів. Проведений аналіз доводить, що принципи бюджетного права та їх дефініції мають бути закріплені законодавчо, таке закріплення має забезпечити їх однозначне тлумачення. Запропоновано закріпити інституціональні принципи бюджетного права та їх дефініції в Бюджетному Кодексі України, в процесі такого закріплення необхідно виходити з першочерговості та пріоритетності принципів Конституції України як основоположних і в сфері регулювання бюджетних правовідносин.Документ Право на свободу мирних зібрань і право на свободу об'єднань: міжнародні акти та національне законодавство України(Шлях успіху і перспективи розвитку (до 26 річниці заснування Харківського національного університету внутрішніх справ) : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 листоп. 2020 р.). - Харків : ХНУВС, 2020. - С. 274-276, 2020) Лазарєв, В. В.; Lazariev, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9468-0497; Логвиненко, І. А.; Lohvynenko, I. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1505-4418У науковому дослідженні зазначається, що право на свободу мирних зібрань та право на свободу об'єднань - це основний елемент політичного та соціального життя будь-якої країни. Проведено аналіз вітчизняного та міжнародного законодавства, яке гарантує право на свободу мирних зібрань і на свободу об'єднань. У підсумку дослідження зазначається, що право громадян на свободу мирних зібрань гарантується та захищене державою, яка зобов’язана забезпечити його ефективну реалізацію. Здійснення цього права не підлягає жодним обмеженням, крім установлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення або захисту прав і свобод інших людей.Документ Забезпечення права громадян на соціальний захист судами України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2014. - Вип. 24, т. 2. - С. 156-161., 2014) Бабкова, Т. В.; Babkova, T.V.Проведено аналіз особливостей забезпечення права громадянина на соціальний захист судами загальної юрисдикції. Досліджено специфіку захисту цього соціального права в порядку адміністративного та кримінального судочинства. Зроблено висновок про ефективність адміністративного провадження як способу вирішення спору, що виникає між громадянами та посадовими особами органу владних повноважень в сфері соціального захисту.Документ Політичні права іноземців в Україні(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2011. - Вип. 17. - С. 73-78, 2011) Петров, Є. Ю.; Petrov, Ye. Yu.У статті проаналізовані права іноземців в України в політичній сфері та їх особливості порівняно з політичними правами громадян України. На підставі проведеного дослідження автором визначений обсяг політичних прав іноземців в Україні та їх закріплення в законодавстві України.Документ Конституційно-правові засади організації діяльності прокуратури України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2011. - Вип.17. - С. 64-68, 2011) Орищенко, І. В.; Oryshchenko, I. V.У статті проаналізовані особливості конституційного статусу прокуратури України її місце у системі державних органів. На підставі проведеного дослідження автором запропоновані зміни до чинного законодавства України з метою оптимізації правового статусу органів прокуратури України та Генерального прокурора України.Документ Пенітенціарне судочинство: питання конституційного нормування(Форум права. - 2013. - № 1. - С. 870-877, 2013) Севостьянов, В. П.; Sevostianov, V. P.Розглянуті питання розвитку основ пенітенціарної системи України. Показано, що прийняття нового Кримінального процесуального кодексу України (2012 p.), вивчення зарубіжного досвіду пенітенціарного судочинства, також критичний аналіз норм чинного кримінально-виконавчого законодавства України відповідно до Конституції України сприятиме формуванню основ сучасної пенітенціарної науки.