Наукові публікації (Scientific publications). УДК 343.2/.7
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/282
Переглянути
18 результатів
Результати пошуку
Документ Злочини проти власності, вчинені в умовах воєнного стану: соціально-економічні причини, морально-етичні аспекти, кримінально-правові наслідки(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених, курсантів та студентів : тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 21 черв. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 437-440, 2024) Громович, А. А.; Hromovych, A. A.Підкреслено, що відповідальність за вчинення кримінальних правопорушень проти власності в умовах воєнного або надзвичайного стану стала жорсткішою. Актуальним є питанням притягнення до відповідальності за мародерство та кримінальні правопорушення проти власності російських військовослужбовців, які вже покинули територію України. Важливо продовжувати міжнародні зусилля для притягнення до відповідальності російських військових. Координовані дії на всіх рівнях необхідні для ефективного запобігання та боротьби зі злочинами проти власності в умовах війни.Документ Особливості кримінальних правопорушень проти довкілля(Злочинність і протидія їй в умовах війни та у повоєнній перспективі: міждисциплінарна панорама : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 19 квіт. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 126-127, 2024) Перепеліцина, С. Д.; Perepelitsyna, S. D.Відзначено, що екологічна спрямованість кримінальних правопорушень проти довкілля полягає в тому, що поведінка правопорушника спрямована на негативну зміну стану навколишнього природного середовища, порушення правового режиму природних ресурсів. А екологічна небезпека включає не лише ймовірність порушення екологічних інтересів суспільства, але й підвищену небезпеку для існуючих екологічних зв'язків у самих екосистемах.Публікація До питання визначення поняття «насильство» як кваліфікуючої ознаки угону або захоплення повітряного судна у кримінальному правопорушенні, передбаченому частинами 2, 3 ст. 278 Кримінального кодексу України(Злочинність і протидія їй в умовах війни та у повоєнній перспективі: міждисциплінарна панорама : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 19 квіт. 2024 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2024. – С. 84-89, 2024) Кундеус, В. Г.; Kundeus, V. H.; Vladyslav KundeusСтверджено, що поняттям «насильство» як кваліфікуючої ознаки угону або захоплення повітряного судна (ч. 2, ч. 3 ст. 278 КК України), охоплюється як фізичне насильство, так і погроза його застосування, що виражається в погрозі застосування такого ж за характером фізичного насилля.Публікація Науковий висновок Харківського національного університету внутрішніх справ до проєкту Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту» (реєстр. № 9028 від 17.02.2023)(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Матюшкова, Т. П.; Matiushkova, T. P.; Галкіна, О. М.; Halkina, O. M.; Абламська, В. В.; Ablamska, V. V.; Прібиткова, Н. О.; Pribytkova, N. O.; Костянтин Бугайчук; Valerii Sokurenko; Наталія Прібиткова; Вікторія АбламськаПроаналізовано законопроєкт № 9028, який запропоновано відхилити як такий, що містить значну кількість недоліків як суто юридичного, так і логіко-правового характеру, а також може суттєво вплинути на дестабілізацію наркотичної ситуації в країні в умовах воєнного стану.Документ Особливості відповідальності публічних службовців за порушення встановлених правових обмежень(Актуальні проблеми адміністративно-деліктного права України : матеріали круглого столу (м. Вінниця, 31 жовт. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 60-62, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.Відзначено, що за порушення антикорупційних обмежень публічні службовці несуть кримінальну чи адміністративну, а також дисциплінарну відповідальність. Досліджено специфіку цивільно-правової відповідальності публічних службовців за порушення встановлених правових обмежень. Зазначено, що цивільно-правова відповідальність може наставати у випадку вчинення корупційних кримінальних правопорушень, якщо ним завдано майнову та/або моральну шкоду.Документ Криміналізаційні підстави грубого порушення законодавства про працю (ст. 172 КК України)(Наше право. - 2018. - № 3. - С. 131-137, 2018) Суп, Є. Ю.; Sup , Ye. Yu.Стаття присвячена дослідженню проблеми визначення криміналізаційних підстав грубого порушення законодавства про працю (ст. 172 КК України). Встановлено, що єдиною і достатньою підставою криміналізації будь-якого діяння виступає його суспільна небезпечність. Доведено, що за своїм характером та ступенем суспільної небезпечності порушення законодавства про працю відповідають криміналізаційним вимогам і є обґрунтованою підставою запровадження кримінальної відповідальності за їх вчинення.Документ Щодо проектування статті 360-2 КК «Протидія законній діяльності інститутів громадянського суспільства»: санкція(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 93-95, 2021) Лантінов, Я. О.; Lantinov, Ya. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1858-6842Розглянуто проектування санкцій охоронних кримінально-правових норм. У проекті статті 360-2 КК «Протидія законній діяльності інститутів громадянського суспільства» запропоновано в окремих частинах передбачити відповідальність за окремі форми такої протидії. Усереднюючи розміри наведених санкцій і зважаючи, що на сьогоднішній момент штраф може бути основою обчислення покарання, запропоновано встановити основне покарання виключно у вигляді штрафу у розмірах від 2 400 до 2 920 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Документ Декриміналізація кримінально-карної складової за придбання та збут спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки, відзначення Дня Європи та 70-річчя заснування Ради Європи (м. Харків, 16 трав. 2019 р.). - Харків, 2019. - С. 184-189, 2019) Хлопов, А. О.; Khlopov, A. O.Наголошено на необхідності переглянути положення ст. 359 КК України. Доцільним вважається декриміналізація діяльності передбаченої за придбання та збут спеціальних технічних засобів негласного отримання інформації, шляхом перенесення зазначених положень у категорії адміністративних проступків. Для цього необхідно внести зміни до статті 195-5 КУпАП України.Документ Відповідальність за розголошення інформації приватного характеру після змін, унесених до статті 182 Кримінального кодексу України законом про «викривачів корупції»(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки (м. Харків, 15 трав. 2020 р.). – Харків : ХНУВС, 2020. – С. 285-288, 2020) Хлопов, А. О.; Khlopov, A. O.Запропоновано або виключити внесені до ст. 182 КК України зміни або модернізувати їх передбачивши, що особа не підлягає кримінальній відповідальності за умови передачі слідчим органам добутої чи перебуваючої на зберіганні інформації передбаченої ч. 1 ст. 182 КК України надаючи таким чином інформацію про готування або вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину. Зазначено, що таке формулювання виглядає найбільш життєздатним і відповідаючим духу закону, а отже дійсно матиме правову основу для досягнення кінцевої мети якою є протидія злочинам, у тому числі й корупційним.Документ Підстави криміналізації суспільно небезпечних діянь на прикладі вандалізму(Вісник Асоціації кримінального права України. - 2021. - № 1(15). - С. 38-50, 2021) Салаєва, К. А.; Salaieva, K. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2991-946XВизначено поняття та підстави криміналізації на прикладі вандалізму як негативного соціального явища. Доведено, що масштаби вандалізму та наслідки його вчинення збільшуються через ігнорування цієї проблеми законодавцем. Охарактеризовано юридико-кримінологічні, соціально-економічні та соціально-психологічні підстави криміналізації вандалізму, що доводить можливість його включення у КК України. Запропоновано розширити перелік обтяжуючих обставин, що підтверджується відповідністю критеріям включення до такого переліку досліджуваного явища.