Земельне право. Екологічне право. Аграрне право (Land Law. Environmental law. Agrarian Law)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/117
Переглянути
45 результатів
Результати пошуку
Документ Моніторинг дотримання екологічного законодавства ЄС(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 36-37, 2021) Дуравкіна, Н. І.; Duravkina, N. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5075-9109; Отенко, Д. А.; Otenko, D. A.Відзначено, що моніторинг навколишнього середовища, звітування, а потім і регуляторний моніторинг відіграють фундаментальну роль у наданні інформації громадянам та урядам щодо того, наскільки ефективно політика ЄС реалізує свої екологічні, економічні та соціальні цілі.Документ Modern legislation to protect the environmental interests of citizens: new challenges in the context of armed conflict in Ukraine(Lex Humana. - 2022. - Vol. 14, № 2. - P. 107-120, 2022) Shumilo, O. М.; Шуміло, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631; Anisimova, H. V.; Shekhovtsov, V. V.; Kobko, Y. V.Зазначено, що захист екологічних інтересів громадськості є пріоритетом для кожної цивілізованої держави, а тому питання законодавчого забезпечення такої діяльності є особливо актуальними. Розглянуто досвід розвинутих демократичних країн з метою адаптації конкретних практичних інструментів (засобів) для вдосконалення правового регулювання екологічної сфери в Україні. У західних країнах, зокрема, таких як США, Канада та члени ЄС, навколишнє середовище та проблеми його належного функціонування вже давно є однією з найпріоритетніших тем для громадських, політичних та наукових дискусій. Саме тому в останні роки активізувалися дискусії про необхідність належного забезпечення екологічної безпеки України, оскільки все більше уваги приділяється можливим загрозам вітчизняному довкіллю. Наголошено, що низький рівень ефективності державних структур у сфері екологічної політики, а також стан постійної загальної непослідовності внутрішньої політики створюють певні бар’єри для ефективного вирішення екологічних проблем. Водночас питання, пов’язані з екологічними проблемами, в тому числі у сфері їх законодавчого забезпечення, все частіше порушуються як серед науковців, так і в суспільстві в цілому.Документ Шляхи забезпечення екологічної безпеки місць зберігання пально-мастильних матеріалів аеропортів(Вісник Херсонського національного технічного університету. – 2021. – № 1 (76). – С. 27-34, 2021) Козловська, Т. Ф.; Kozlovska, T. F.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6106-5524; Нальотова, Н. І.; Nalotova, N. I.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3243-202X; Панченко, В. І.; Panchenko, V. I.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4729-4435; Дрогомерецька, Г. В.; Drohomeretska, H. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8296-9816Розглянуто можливість створення системи моніторингу стану компонентів навколишнього природного середовища – атмосферного повітря, ґрунтів і підземного водного середовища – під час завантаження, перекачування, зберігання пально-мастильних матеріалів на територіях аеропортів при експлуатації вертолітного транспорту. Запропоновано автоматизований комплекс забезпечення екологічної безпеки, придатний для відслідковування рівнів забруднення атмосферного повітря, ґрунтів, підземного водного середовища під час перекачування, зберігання пально-мастильних матеріалів, можливого їх потрапляння до ґрунтів, а потім – до підземних водоносних горизонтів. Відзначено, що більш суттєвого внеску у рівень екологічної небезпеки додають іони важких металів унаслідок інтенсивного техногеннохімічного забруднення територій аеропортів і прилеглих до них ділянок. Установлено ступені екологічного ризику при завантаженні, перекачуванні, зберіганні пально-мастильних матеріалів.Документ Захист довкілля як складник морської безпеки: правовий аспект(Maritime security of the Baltic-Black sea region: challenges and threats: International scientific conference (Odessa, Ukraine, 23 December 2021). - Odessa : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2021. - Vol. 1. - P. 361-364, 2021) Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Досліджено міжнародні та національні екологічні проблеми на морському транспорті. Проаналізовано забруднення навколишнього середовища, насамперед, морського. Розглянуто основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки. Наголошено на необхідність розроблення технологій і технічних засобів для захисту від забруднення повітря та акваторій портів у зоні морських портів і судноремонтних підприємств, методики визначення шкоди, що її можуть завдати довкіллю підприємства морського флоту та ін. International and national environmental problems in maritime transport are studied. Pollution of the environment, first of all, marine, is analyzed. The main directions of the state policy of Ukraine in the field of environmental protection, use of natural resources and ensuring environmental safety are considered. Emphasis was placed on the need to develop technologies and technical means for protection against air pollution and port waters in the area of seaports and ship repair companies, methods for determining the damage that can be caused to the environment by the Navy, etc. Исследованы международные и национальные экологические проблемы на морском транспорте. Проанализировано загрязнение окружающей среды, прежде всего, морской. Рассмотрены основные направления государственной политики в области охраны окружающей среды, использования природных ресурсов и обеспечения экологической безопасности. Отмечено необходимость разработки технологий и технических средств для защиты от загрязнения воздуха и акваторий портов в зоне морских портов и судоремонтных предприятий, методики определения ущерба, который могут нанести окружающей среде предприятия морского флота и т.д.Документ Правові засади міжнародної технічної допомоги в Україні у сфері охорони довкілля(Альманах міжнародного права. – 2021. – Вип. 26. – С. 57-66, 2021) Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631У статті досліджено юридичну природу міжнародної технічної допомоги та її вплив на екологічний правопорядок, надано її нормативне визначення. Проаналізовано діяльність міжнародних організацій та урядів, які здійснюють міжнародну технічну допомогу. Досліджено основні етапи становлення та особливості об’єднаних зусиль у формуванні ефективної допомоги, зокрема і у сфері охорони навколишнього природного середовища. З’ясовано роль конференцій ООН та ОЕСР у розвитку міжнародної технічної допомоги, метою яких стало поліпшення координації допомоги між країнами-донорами і країнами-одержувачами. Приділено увагу Паризькій декларації про ефективність допомоги 2005 року, до якої приєдналась і Україна. Міжнародна технічна допомога базується на виконанні Цілей сталого розвитку і створенні сприятливих умов для цього на всіх рівнях у дусі глобального партнерства і солідарності. Проаналізовано місію Уряду України як координатора діяльності, пов’язаної із залученням міжнародної технічної допомоги, що забезпечує формування стратегічних програм такої допомоги відповідно до європейського курсу країни та цілей сталого розвитку, схвалених резолюцією ООН. Наведено національне законодавство про таку допомогу, яке складається із законів, указів президента, постанов уряду, відомчих актів, міжнародних договорів України у цій сфері. Опрацьовано систему координації міжнародної технічної допомоги для визначення і впровадження ключових пріоритетів розвитку України, яка складається із трьох взаємозалежних рівнів, таких як Форум «Партнерство із розвитку», Стратегічна платформа, Секторальні робочі групи. Приділено увагу ключовим реформам, де чільне місце віддається екологічним питанням, серед яких орієнтація на Європейський Зелений Курс, який є невід’ємною частиною стратегії ЄС щодо виконання плану ООН до 2030 року і цілей сталого розвитку. У межах Зеленої угоди Європейська комісія переорієнтовує процес економічної координації на інтеграцію цілей сталого розвитку ООН. Деталізовано функціонування секторальних робочих груп, яке відбувається через тематичні напрями на прикладі групи, що забезпечує екологічну безпеку. Виділено такі тематичні підгрупи: належне екологічне управління, стале управління водними ресурсами та рибальством, кліматична політика, реформа лісового сектору, промислове забруднення та якість повітря, реформа поводження із відходами і біологічне різноманіття. Проаналізовано суб’єктний склад міжнародної технічної допомоги. З одного боку, це іноземний партнер із розвитку / виконавець, а з української сторони – реципієнт / бенефіціар. Партнер із розвитку укладає письмову угоду із виконавцем, який забезпечує втілення проєкту (програми), і грантову угоду із реципієнтом, який одержує МТД. Бенефіціар отримує вигоду та зацікавлений у здійсненні проєкту. Проєктом опікується координатор, який наглядає за реалізацією проєкту. Виявлено недоліки здійснення міжнародної технічної допомоги і запропоновано шляхи їх усунення.Документ Еколого-правові проблеми електрифікації автомобільного транспорту(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2021. – № 2 (93). – С. 121-132, 2021) Бригадир, І. В.; Bryhadyr, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3181-3410Досліджено державну політику, законодавство та практику його застосування щодо використання в Україні електрифікованих автомобільних транспортних засобів – електромобілів, які працюють на хімічних джерелах струму. Запропоновано зміни до законодавства щодо попередження негативного впливу накопичення непридатних для використання акумуляторів електрифікованих автомобільних транспортних засобів і створення механізму екологічно безпечної їх утилізації.Документ Правове регулювання екологічної безпеки в Україні: деякі аспекти(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2017. - № 6, т. 2. - С. 57-59, 2017) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.Розглянуто сутність правового регулювання екологічної безпеки в Україні на нинішньому етапі розвитку. Проаналізовано сучасне українське законодавство щодо пріоритетних національних інтересів у сфері екологічної безпеки.Документ Protection of the subsoil of the continental shelf of Ukraine by international and national instrumentalities(Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. - 2021. - № 1. - P. 186 - 190, 2021) Chumak, V. V.; Чумак, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250; Khan, O. O.; Хань, О. О.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9912-1547; Bryhadyr, I. V.; Бригадир, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3181-3410; Kysylova, K. V.; Кисильова, К. В.Призначення. Визначення міжнародних та національних механізмів охорони надр континентального шельфу України та надання науково обґрунтованих рекомендацій щодо вдосконалення правового регулювання їх застосування. Методологія. В ході дослідження був використаний діалектичний метод - для пізнання сутності такого явища, як охорона надр континентального шельфу; системно-структурний метод - при аналізі об’єктивних та суб’єктивних ознак злочину, передбаченого ч. 2 ст. 244 Кримінального кодексу України; порівняльно-правовий метод - у дослідженні про санкцію ч. 2 ст. 244 Кримінального кодексу України; логічний і догматичний метод - при розробці рекомендацій щодо вдосконалення правових норм. Висновки. В результаті дослідження визначено механізми охорони континентального шельфу України. Доведено необхідність вдосконалення законодавчої бази, що регулює порядок їх реалізації. Оригінальність. Визначено міжнародно-правові та національні механізми державного захисту континентального шельфу України. З метою покращення державної охорони континентального шельфу законодавчими змінами до ч. 1 ст. 26 Кодексу України про надра, ч. 2 ст. 244 Кримінального кодексу України та ч. 2 ст. 216 Кримінально-процесуального кодексу України пропонуються. Практичне значення. Представлено пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства України, спрямованих на підвищення ефективності Державна служба геології та надр України, Національна поліція, Служба безпеки України та судова влада для захисту надр континентального шельфу України від незаконного використання іноземними компаніями.Документ Екологічні виміри економічної безпеки держави(Економічна безпека держави в контексті національних інтересів : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 23 квіт. 2021 р.). – Харків : ХНУВС, 2021. – С. 169-171, 2021) Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Зазначено, що нормативне визначення економічної безпеки, надане раніше, застаріло і не відповідає екологічним викликам сьогодення. Прогресивним кроком у цьому напрямі є визначення рівня економічної безпеки за допомогою Індексу продуктивності у сфері довкілля та Цілей сталого розвитку.Документ Проблеми правового регулювання договору екологічного краудфандингу(Південноукраїнський правничий часопис. – 2020. – № 1. – С. 118-121, 2020) Шуміло, О. М.; Shumilo, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631У науковій статті досліджені науково-прикладну проблему вдосконалення понятійно-категоріального апарату договору екологічного краудфандингу. Проаналізовано доктринальні підходи до питання, якими необхідно вважати відносини щодо екокраудфандингу: публічними чи приватно-правовими. Автор обґрунтовує необхідність закріплення в законодавстві дефініції терміна «договір краудфандингу». Розкрито правову природу договору екологічного краудфандингу. З урахуванням зарубіжного досвіду правового регулювання екологічного краудфандингу зроблено висновки щодо необхідності вдосконалення правового регулювання цього інституту в Україні. In the scientific article the scientific and applied problem of improvement of the conceptual and categorical device is investigated environmental crowdfunding agreement. The author substantiates the need to enshrine in law the definition of the term "crowdfunding agreement". The legal nature of the environmental crowdfunding agreement is revealed. Taking into account the foreign experience of legal regulation of environmental crowdfunding, conclusions were made on the need to improve the legal regulation of this Institute in Ukraine. В научной статье исследованы научно-прикладную проблему совершенствования понятийно-категориального аппарата договора экологического краудфандинга. Автор обосновывает необходимость закрепления в законодательстве дефиниции термина «договор краудфандинг». Раскрыто правовую природу договора экологического краудфандинга. С учетом зарубежного опыта правового регулирования экологического краудфандинга сделаны выводы о необходимости совершенствования правового регулирования этого института в Украине.