Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
40 результатів
Результати пошуку
Документ Окремі аспекти тимчасового затримання транспортних засобів працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції як заходу забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення(Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 77-79, 2023) Пчелін, В. Б.; Pchelin , V. B.; Пчеліна, О. В.; Pchelina, O. V.Досліджено питання заходів забезпечення провадження в справах про адміністративні правопорушення. Розглянуто деякі аспекти тимчасового затримання транспортних засобів працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції.Документ Класифікація принципів організації адміністративного судочинства України(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право . - 2015. - Вип. 33-2, т. 1. - С. 166-169, 2015) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.У статті досліджуються основні підходи до класифікації принципів адміністративного судочинства України. Обґрунтовується недоцільність використання деяких класифікацій таких принципів. Наводяться окремі види принципів організації адміністративного судочинства України залежно від обраних критеріїв їх класифікації. Зазначається, що найбільш доцільно принципи організації адміністративного судочинства класифікувати залежно від сфери їх поширення на такі: загальноправові, міжгалузеві та галузеві.Документ Поняття, види й особливості процесуального представництва в адміністративному судочинстві України(Прикарпатський юридичний вісник. - 2015. - Вип. 3(9), т. 2. - С. 141-144, 2015) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.У статті досліджується інститут процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Здійснюється аналіз сутності процесуального представництва. Шляхом аналізу положень процесуального законодавства називаються й аналізуються особливості окремих видів процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Називаються вимоги, яким повинна відповідати процедура здійснення процесуального представництва в адміністративному судочинстві. Представляється авторське бачення поняття «процесуальне представництво в адміністративному судочинстві».Документ Правові засади діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 5. - С. 248-251, 2023) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; Пчеліна, О. В.; Pchelina, O. V.Підкреслено, що суб’єкти системи крові розробляють та реалізують механізм виконання основних напрямів державної політики у сфері донорства крові та компонентів крові, функціонування системи крові. Акцентовано увагу, що провідним суб’єктом системи крові є Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Наголошено на важливості визначення сутності та системи правових засад як невід’ємного елементу механізму адміністративно-правового регулювання діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові. Запропоновано під правовими засадами діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові розуміти сукупність нормативноправових актів, що з урахуванням юридичної сили окремого з них визначають правила поведінки даного органу державної влади й інших учасників суспільних відносин в сфері обігу донорської крові та компонентів крові. Визначено й охарактеризовано систему правових засад діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові. Відзначено, що на сьогодні правові засади діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові визначено в приписах десятків нормативно-правових актів. Наголошено, що найбільшу групу таких нормативно-правових актів складають акти підзаконного законодавства, провідне місце серед яких посідають постанови Кабінету Міністрів України та накази МОЗ України. За допомогою аналізу приписів актів підзаконного законодавства, які закріплюють правові засади Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові, встановлено, що значна частина з них була прийнята більше десяти років тому, а деякі взагалі в минулому столітті. З’ясовано, що підзаконні нормативно-правові акти, які визначають правові засади діяльності Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками як суб’єкта системи крові, потребують свого перегляду на предмет їх приведення до сучасних потреб функціонування системи крові в нашій державі.Документ Особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху(Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 89. - С. 82-87, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084Досліджено особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Здійснено аналіз законодавчих положень, які визначають особливості використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Встановлено недоліки нормативно-правової регламентації вказаної сфери суспільних відносин. Проаналізовано судову практику щодо оскарження рішень поліцейських про притягнення особи до адміністративної відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів, що було зафіксовано вимірювачами швидкості автотранспортних засобів. З’ясовано, що чинне національне законодавство не регламентує підстав і порядку використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху, що працюють не в автоматичному режимі. Запропоновано внесення змін до чинного національного законодавства задля вдосконалення нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху.Документ Щодо надання безоплатної правової допомоги в адміністративному судочинстві(Тенденції розвитку юридичної науки: проблеми та досягнення: матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. (м. Тернопіль, 11 жовт. 2011 р.). – Тернопіль, 2011. – С. 82-84, 2011) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084Відзначено, що кожен має право користуватися правовою допомогою при вирішенні справ в адміністративному суді, яка надається в порядку, встановленому законом. Для надання правової допомоги при вирішенні справ у судах в Україні діє адвокатура. Однак, у зв'язку з тим, що вартість послуг адвоката зазвичай висока, а тому для більшості громадян не доступна, питання надання безоплатної правової допомоги є дуже актуальним. Зазначено, що безоплатна правова допомога – це правова допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел.Документ Особливості нормативно-правової регламентації притягнення особи до юридичної відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції(Соціологія права. - 2021. - Вип. 1(36). - С. 43-46, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084Досліджено особливості нормативно-правової регламентації притягнення особи до юридичної відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції. Проаналізовано законодавчі положення, які визначають особливості притягнення особи до юридичної відповідальності за вказане діяння. Встановлено недоліки нормативно-правової регламентації вказаної сфери суспільних відносин. Розглянуто судова практика та окремі позиції учених-правознавців, практикуючих юристів щодо притягнення особи до відповідного різновиду юридичної відповідальності за вказане діяння.Документ Особливості нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі(Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2022 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2022. – С. 93-95, 2022) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084; Пчеліна, О. В.; Pchelina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0224-1767Наголошено, що положення, на основі яких здійснюється нормативно-правове регулювання провадження в справах про адміністративні правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, порушують ряд основоположних принципів такого провадження: презумпції невинуватості; індивідуалізації відповідальності та покарання; законності.Документ Особливості нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2020. - Вип. 6, т. 2. – С. 183-188, 2020) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084Досліджено особливості нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері гарантування безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі. Проаналізовано законодавчі положення, які визначають особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері гарантування безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі; встановлено недолікіи і прогалини нормативно-правового регулювання таких проваджень.Документ Правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України(Правові новели. – 2021. – № 13. – С. 90-96, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084У статті розглянуто правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України. З цією метою здійснено дослідження системи нормативно-правового регулювання діяльності стосовно провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі Національній поліції України. Встановлено, що, як і будь-яка система, вказана являє собою сукупність її структурних елементів, якими в такому разі є окремо взяті нормативно-правові акти, на рівні яких закріплено правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України; а також способу зв’язків між вказаними структурними елементами такої системи, якими є юридична сила окремо взятого з таких актів. З урахуванням цього зроблено висновок стосовно того, що нормативно-правові акти, що становлять систему нормативно-правового регулювання вказаної сфери суспільних відносин, і положення яких закріплюють правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України, розташовані в ній ієрархічно – від акта найвищої юридичної сили до акта найнижчої. З огляду на це насамперед проаналізовано положення Конституції України як акта, що має найвищу юридичну силу, на предмет закріплення в ній правових засад провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України. З’ясовано, що безпосередніх згадок про поліцію такий нормативно-правовий акт не містить, однак встановлює найважливіші з правових засад указаної діяльності цього центрального органу виконавчої влади. У дещо схожий спосіб правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі поліції, визначені в положеннях міжнародних договорів України. Основний же їх масив зосереджено в приписах акта кодифікованого законодавства – Кодексу України про адміністративні правопорушення. З огляду на те, що значна кількість норм указаного нормативно-правового акта за способом свого викладення є відсильними, здійснено аналіз окремих законів України, які визначають правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України.