Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
17 результатів
Результати пошуку
Документ Науковий висновок Харківського національного університету внутрішніх справ до проєкту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів» (реєстр. № 6463 від 24.12.2021)(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.Запропоновано доповнити ст. 122 КУпАП новою частиною, якою передбачити встановлення посиленого рівня відповідальності за керуванням водієм транспортним засобом з порушенням установлених обмежень швидкості руху більш ніж на 80 кілометрів на годину. Розглянуто зарубіжний досвід адміністративної відповідальності водіїв транспортних засобів за перевищення встановлених обмежень швидкості руху.Документ Науковий висновок Харківського національного університету внутрішніх справ до проєкту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів україни щодо впровадження обліку штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» (реєстр. № 6502 від 05.01.2022 )(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; Галкіна, О. М.; Halkina, O. M.; Сиромятнікова, М. В.; Syromiatnikova, M. V.; Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Денищук, Д. Є.; Denyshchuk, D. Ye.; Погорілець, О. В.; Pohorіlets, O. V.Запропоновано встановити перелік правопорушень, передбачених КУпАП, за вчинення яких водієві нараховуються штрафні бали. Кількість штрафних балів залежить від рівня суспільної небезпеки таких порушень та становить від одного до п’яти балів за кожне правопорушення.Документ Повноваження Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками щодо надання адміністративних послуг(Держава та регіони. Серія: Право. – 2023. – № 1 (79). – С. 78-84, 2023) Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.Визначено перелік адміністративних послуг, що надаються органами Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Розкрито особливості заповнення інформаційних і технологічних карток адміністративних послуг, а також окреслено основні етапи надання вказаних послуг. Наголошено, що на законодавчому рівні існують колізії щодо надання як платних, так і безоплатних адміністративних послуг органами Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Акцентовано увагу, що обсяг повноважень щодо надання адміністративних послуг та процедура їх надання центральним апаратом і територіальними органами Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками створюють низку ризиків корупційного характеру; на законодавчому рівні не передбачено повноважень окремих територіальних органів Служби щодо надання адміністративних послуг (Волинська, Запорізька, Сумська області). Зважаючи на це, сформульовано пропозиції щодо внесення доповнень до законодавства з метою вирішення вказаних питань. Аргументовано необхідність оптимізації процедури надання адміністративних послуг.Документ Мас-медіа як інструмент громадського контролю за діяльністю Національної поліції України(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 3. - С. 566-568, 2023) Логвиненко, Б. О.; Lohvynenko, B. O.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695XНадано характеристику мас-медіа (засобів масової інформації) як інструменту громадського контролю за діяльністю Національної поліції України. Зазначено, що окрім інформування громадськості про діяльність поліції, мас-медіа виступають своєрідним провідником для реалізації такого контролю. Наголошено, що принципи взаємодії Національної поліції України із засобами масової інформації не закріплені у національному законодавстві. Підкреслено, що у відносинах з поліцією діяльність мас-медіа розглядається переважно у призмі взаємодії або реалізації партнерських проєктів. У сучасних умовах потенціал мас-медіа є важливим для ефективної поліцейської діяльності, що пов’язано з реалізацією підходу «Community policing» в діяльності Національної поліції України. Акцентовано увагу на зростаючій ролі мережі Інтернет та соціальних медіа для здійснення заходів громадського контролю за поліцейською діяльністю, зокрема щодо дотримання прав людини. Встановлено, що мас-медіа як інструмент громадського контролю за діяльністю поліції реалізується через: 1) проведення журналістських розслідувань, спрямованих на викриття недоліків у організації роботи поліції; 2) поширення новин, зокрема, щодо діяльності поліції, про стан дотримання прав людини, про стан і перспективи розслідування резонансних кримінальних справ; 3) через реалізацію права на доступ до публічної інформації, що дозволяє мас-медіа формувати звітні і оглядові матеріали про ефективність функціонування поліції. Зауважено, що удосконаленню громадського контролю за діяльністю поліції сприятиме закріплення у Законі України «Про Національну поліцію» основних засад взаємодії поліції та мас-медіа.Документ Науково-практичний посібник «Адміністративна відповідальність за правопорушення, пов’язані з корупцією»(Законодавче забезпечення правоохоронної діяльності : навч. посіб. – Харків : Стильна типографія, 2017. – С. 1032-1112, 2017) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; Борко, А. Л.; Borko, A. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5498-1620; Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4201-0218; Христинченко, Н. П.; Khrystynchenko, N. P.; Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; Джагупов, Г. В.; Dzhahupov, H. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4443-9114; Іванцов, В. О.; Ivantsov, V. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466; Кавун, С. М.; Kavun, S. M.; Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Рєзнік, О. М.; Reznik, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4569-8863; Рєзнікова, С. С.; Rieznikova, S. S.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961XУ практичному посібнику проаналізовані положення чинного законодавства України, які регулюють питання адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень пов’язаних із корупцією та здійснений науково-практичний коментар глави 13-А Кодексу України про адміністративні правопорушення «Адміністративні правопорушення пов’язані із корупцією». Окрему увагу авторами приділено висвітленню питань застосування судовими органами законодавства про адміністративну відповідальність при розгляді справ про адміністративні правопорушення пов’язані із корупцією.Документ Сутність правоохоронної функції держави та адміністративно-правовий механізм її реалізації : монографія(Харків: Факт, 2021. - 320 с., 2021) Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695XМонографія є комплексним дослідженням сутності правоохоронної функції, особливостей її реалізації, зокрема за допомогою відповідного адміністративно-правового механізму. У роботі проаналізовано методологічні засади адміністративно-правового механізму реалізації правоохоронної функції держави, надано загальну характеристику адміністративно-правового забезпечення реалізації правоохоронної функції держави. У монографії сформульовано конкретні пропозиції щодо оптимізації діяльності суб’єктів реалізації правоохоронної функції держави та удосконалення адміністративного законодавства у правоохоронній сфері Монографія буде корисною викладачам, ад’юнктам, аспірантам, докторантам вищих навчальних закладів юридичного профілю, працівникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також всім, хто цікавиться проблемами правоохоронної діяльності.Документ Шляхи удосконалення адміністративного законодавства в частині оптимізації процедур взаємодії державних органів та інститутів громадянського суспільства(Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. - Кропивницький, 2021. - Вип. 11. - С. 47-55, 2021) Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; Кінзбурська, В. О.; Kinzburska, V. O.Наголошено, що чинне адміністративне законодавство України, що регулює діяльність інститутів громадянського суспільства та порядок їх взаємодії з органами державної влади за колом питань, що є предметом його застосування, є доволі різноманітним та в цілому приділяє належну увагу особливостям ефективної комунікації між учасниками відповідних суспільних відносин. Разом із цим, зміст більшості нормативно-правових актів потребує удосконалення та оптимізації, зважаючи на сучасні реалії розбудови громадянського суспільства нашої держави, започаткування нових форм та методів діяльності неурядових організацій, підвищення активності населення у державотворчих процесах.Документ Сутність адміністративних процедур в діяльності Служби безпеки України як суб’єкта забезпечення критичної інфраструктури(Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2021. - № 2 (16). - С. 143-156, 2021) Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; Осипчук І. І.; Osypchuk I. I.Визначено сутність та особливості адміністративних процедур в діяльності Служби безпеки України як суб’єкта забезпечення критичної інфраструктури. Проаналізовано наукові підходи до трактування терміну «адміністративна процедура». Розглянуто класифікації адміністративних процедур в діяльності органів публічної адміністрації в цілому та Служби безпеки України зокрема. Сформульовано пропозиції щодо удосконалення вказаних адміністративних процедур.Документ The essence and types of administrative procedures in the activities of higher education institutions as subjects of the implementation of the educational function of the state(Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. – 2020. – Vol. 23, Spec. Issue 11, 2020) Bezpalova, O. I.; Безпалова, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Abroskin, V. V.; Аброськін, В. В.; Andriiko, O.; Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Yevdokimenko, S.Авторами проведено дослідження сутності та видів адміністративних процедур в діяльності вищих навчальних закладів як суб'єктів реалізації освітньої функції держави. Проаналізовано норми чинного законодавства України (зокрема, Закону України «Про вищу освіту», деяких рішень Кабінету Міністрів України), які регулюють окремі види адміністративних процедур в сфері вищої освіти. Запропоновано авторське визначення поняття «адміністративна процедура в діяльності вищих навчальних закладів». За результатами дослідження визначено сутність адміністративних процедур в діяльності вищих навчальних закладів. Адміністративні процедури класифіковані в контексті досліджуваної теми. Особлива увага приділяється виділенню особливостей кожної з встановлених адміністративних процедур в діяльності вищих навчальних закладів.Документ Адміністративно-правові засади організаційного забезпечення діяльності господарських судів України(Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2019. - № 4. С. 39-48, 2019) Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X; ResearcherID: J-7221-2016; Мандичев, Д. В.; Mandychev, D. V.Встановлено, що організаційне забезпечення діяльності господарських судів створює умови для злагодженого функціонування всієї системи господарських судів та ефективну діяльність кожного господарського суду. Завдяки створенню належних організаційних умов діяльності в господарських судах можливо досягти суворого дотримання принципів та процедур здійснення господарського судочинства. Аргументовано, що організаційне забезпечення діяльності господарських судів є одним з елементів судового управління. Виділено ознаки організаційного забезпечення діяльності господарських судів. Розкрито зміст видів організаційного забезпечення діяльності господарських судів. Виокремлено чинники, що впливають на ефективність організаційного забезпечення діяльності господарських судів в Україні.