Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Публікація Сучасний стан та значення державної системи спостережень (моніторингу) за змінами стану навколишнього природного середовища в умовах воєнного стану(Formation of ideas about the position and role of science: Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference (Naples, Italy, February 13 – 14, 2023). - Naples, 2023. - P. 43-46, 2023) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; Казанчук Ірина ДмитрівнаЗазначено, що в процесі розробки заходів, спрямованих на поліпшення екологічної ситуації, саме від наявності дієвого інформаційного механізму залежить ефективність управління природокористуванням та забезпечення екологічної безпеки в країні. При цьому велике значення надається застосуванню системи заходів державного контролю за сферою природокористування й природоохорони. У цьому аспекті важлива роль відводиться моніторингу, який є найефективнішим засобом (інструментом) забезпечення належного стану охорони, використання і відтворення природних ресурсів, попередження і припинення правопорушень у сфері природоохорони.Документ Можливості використання в Україні європейського досвіду адміністративно-правового закріплення і реалізації стандартів якості охорони навколишнього природного середовища(Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е. О. Дідоренка. - 2012. - Вип. 4. - С. 3-11, 2012) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.Проаналізовано адміністративно-правові норми і стандарти якості охорони навколишнього природнього середовища, які визначені у Європейському Союзі. Розглянуто можливість запозичення їх передового досвіду в Україні, як вагомого напрямку удосконалення інтеграційного процесу України в європейський правовий простір.Документ Належне інформаційне забезпечення – дієвий чинник у покращенні адміністративно-правової охорони навколишнього середовища в Україні(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Сер.: Право. - 2013. - Вип. 15. - С. 67-71, 2013) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.У статті надана теоретико-правова характеристика інформаційної системи державних органів України в природоохоронній сфері. Визначено пріоритетність покращення інформаційного забезпечення шляхом упровадження системи інформаційних технологій як основної умови досягнення належного стану адміністративно-правової охорони навколишнього середовища.Документ Особливості адміністративно-правового механізму реалізації екологічних прав людини та громадянина: аналіз української та міжнародної практики(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Сер.: Право. - 2012. - Вип. 11. - С. 121-126, 2012) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749Розкрито характерні особливості адміністративно-правового забезпечення екологічних прав громадян у Європі та в Україні, а також надано аналіз відмінностей української практики від міжнародної. Законодавча база більшість західноєвропейських країн пережили масштабні модифікації у вищезазначеній сфері суспільного життя. Визначено можливості запозичення провідного європейського досвіду правозахисної діяльності у нашій країні.Документ Теоретико-правові аспекти класифікації функцій управління в природоохоронній сфері на сучасному етапі розвитку нашої держави(Наше право. - 2013. - № 2. - С. 29-37, 2013) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749У статті розглянуто теоретичні та правові аспекти реалізації функцій державного управління у сфері оптимізації стану охорони навколишнього природного середовища на сучасному етапі розвитку України; надано певна класифікація функцій управління у природоохоронній сфері.Документ Історична ретроспектива становлення інституту адміністративно-правової охорони навколишнього природного середовища в процесі розвитку українського державотворення(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер. : Юриспруденція. – 2017. - №27. – С. 29-32, 2017) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749У статті надано історичний екскурс щодо формування інституту адміністративно-правової охорони навколишнього природного середовища на різних етапах розвитку української державності та національного природоохоронного законодавства. Автором визначено шляхи удосконалення адміністративно-правових засад функціонування системи суб’єктів (державних органів та громадських організацій), що уповноважені вживати заходів з охорони навколишнього природного середовища в сучасних умовах. In the article presented historical excursion the formation of administrative institute of legal of environmental protection on the individual stages of development Ukrainian state and National environmental legislation. Author marked the way optimization legal foundations of the functioning of the system of government, which are authorized to carry out measures to environmental protection today their reform. В статье предоставлен исторический экскурс формирования института административно-правовой охраны окружающей природной среды на разных этапах развития украинской государственности и национального природоохранного законодательства. Автором определены пути усовершенствования административно-правовых основ функционирования системы субъектов (государственных органов и общественных организаций), уполномоченных принимать меры по охране окружающей природной среды в современных условиях.Документ Інноваційні підходи до удосконалення системи правового регулювання відносин у сфері забезпечення екологічної безпеки України(Адміністративне право та процес: актуальні проблеми та шляхи вирішення : тези доп. учасників наук.-практ. семінару (м. Харків, 21 лют. 2020 р.). - Харків, 2020. - С. 18-20, 2020) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749Зазначено, що приведення положень чинного природоохоронного законодавства до міжнародних норм і стандартів, урахування зарубіжного досвіду врегулювання відносин у природоохоронній сфері, цілеспрямоване впровадження науково-технічних досягнень – це важливі напрямки розвитку екологічної складової національної безпеки.Документ Профілактика проступків – головна умова ефективного виконання завдань щодо охорони навколишнього природного середовища в Україні(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2012. - Вип. 20, ч. 1, т. 3. - С. 23-27, 2012) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749У статті досліджуються сутність та значення профілактичної діяльності як важливого напрямку боротьби з правопорушеннями у галузі охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки; обґрунтовуються авторські пропозиції щодо удосконалення діяльності державних органів в сфері профілактики екологічних правопорушень.Документ Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища(Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 2. - С. 226-229, 2020) Кириченко, Ю. М.; Kyrychenko, Yu. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9125-218XСтаття присвячена висвітленню однієї з актуальних проблем адміністративного права щодо питання здійснення органами місцевого самоврядування передбачених чинним законодавством повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, окресленню проблем реалізації муніципальними органами повноважень у цій галузі, а також визначенню шляхів вирішення цих проблем із метою забезпечення сталого природокористування та збереження довкілля. На підставі аналізу законодавчих норм щодо закріплення за органами місцевого самоврядування повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища визначено, що муніципальні органи з метою реалізації покладених на них повноважень у зазначеній сфері здійснюють адміністративно-процедурну діяльність нормотворчого, організаційно-дозвільного, виконавчо-розпорядчого, юрисдикційного, а також координаційно-контрольного характеру. Підкреслено, що у процесі вирішення проблем з охорони навколишнього природного середовища важливу роль відіграють такі методи: функціональне зонування територій (особливо міських), збереження та раціональне використання природних компонентів. Здійснюючи адміністративно-процедурну діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища, органи місцевого самоврядування можуть використовувати соціально-економічні заходи щодо захисту довкілля: політику цін, кредити, штрафи, створення програм, адміністративні санкції. Визначено, що проблема захисту довкілля є комплексною, тому вона потребує координації зусиль всіх суб’єктів територіальної громади, активної їх участі у цій важливій справі. Зазначено, що значного поширення має набути громадський контроль за станом довкілля та дотриманням підприємствами, установами, організаціями та громадянами на відповідній території норм законодавства про охорону навколишнього природного середовища з метою забезпечення екологічної безпеки. А ефективність та результативність здійснення діяльності муніципальних органів в галузі охорони навколишнього природного середовища з метою забезпечення сталого природокористування та збереження довкілля залежить від чіткого розмежування функцій і повноважень органів місцевого самоврядування та законодавчого регламентування відповідальності місцевих органів влади за прийняті ними рішення.Документ Методологічні засади визначення навколишнього середовища як об`єкту адміністративно-правової охорони за українським законодавством(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. - 2012. - Вип. 19, т. 3. - С. 121-125, 2012) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749У статті надана характеристика концепцій методологічних засад визначення охорони навколишнього природного середовища як об’єкту адміністративно-правового регулювання в Україні. Проаналізовано проблеми визначення і закріплення об’єктів правової охорони в природоохоронній сфері в законодавстві України.