Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
59 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Адміністративно-правові засади протидії нелегальній міграції в Україні : дисертація(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Соколовський, А. С.; Sokolovskyi, A. S.; Музичук, О. М. - науковий керівникВизначено сутність та особливості нелегальної міграції в Україні як об’єкту адміністративно-правового впливу. Встановлено поняття адміністративно-правової протидії нелегальній міграції в Україні. Розглянуто правові засади протидії нелегальній міграції в Україні та визначено місце серед них адміністративно-правових норм. Проаналізовано рівні та напрямки адміністративно-правової протидії нелегальній міграції в Україні. Надано змістовну характеристику системі суб’єктів протидії нелегальній міграції в Україні та визначено особливості їх адміністративно-правового статусу. Визначено місце та особливості Національної поліції у системі суб’єктів протидії нелегальній міграції в Україні. Проаналізовано адміністративноправові засоби протидії нелегальній міграції в Україні. Встановлено сутність та види організаційних заходів із забезпечення протидії нелегальній міграції в Україні. Узагальнено зарубіжний досвід протидії нелегальній міграції в Україні та опрацьовано можливості його використання в Україні. Досліджено особливості протидії нелегальній міграції в умовах дії правового режиму воєнного стану. Визначено напрямки вдосконалення адміністративноправового законодавства та організаційних заходів у сфері протидії кримінальним правопорушенням у сфері нелегальної міграції в Україні.Документ Адміністративно-правові засади протидії нелегальній міграції в Україні : автореферат дисертації(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Соколовський, А. С.; Sokolovskyi, A. S.; Музичук, О. М. - науковий керівникВизначено сутність та особливості нелегальної міграції в Україні як об’єкту адміністративно-правового впливу. Встановлено поняття адміністративно-правової протидії нелегальній міграції в Україні. Розглянуто правові засади протидії нелегальній міграції в Україні та визначено місце серед них адміністративно-правових норм. Проаналізовано рівні та напрямки адміністративно-правової протидії нелегальній міграції в Україні. Надано змістовну характеристику системі суб’єктів протидії нелегальній міграції в Україні та визначено особливості їх адміністративно-правового статусу. Визначено місце та особливості Національної поліції у системі суб’єктів протидії нелегальній міграції в Україні. Проаналізовано адміністративноправові засоби протидії нелегальній міграції в Україні. Встановлено сутність та види організаційних заходів із забезпечення протидії нелегальній міграції в Україні. Узагальнено зарубіжний досвід протидії нелегальній міграції в Україні та опрацьовано можливості його використання в Україні. Досліджено особливості протидії нелегальній міграції в умовах дії правового режиму воєнного стану. Визначено напрямки вдосконалення адміністративноправового законодавства та організаційних заходів у сфері протидії кримінальним правопорушенням у сфері нелегальної міграції в Україні.Документ Підтримка та довіра як основа взаємодії поліції та громадських інститутів під час режиму воєнного стану(Вісник Національної академії правових наук України. - 2024. - № 3. - С. 74-84, 2024) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.У статті досліджено та охарактеризовано питання забезпечення громадського порядку, який має важливе значення для будь-якої держави з однієї простої причини – якщо немає правопорядку, то зникає сама держава як організація суспільства. Тому ці питання завжди були актуальними та їм постійно приділялася пильна увага з боку вчених та практиків. Проаналізоване проведене реформування правоохоронних органів України, яке започатковане до початку російської агресії, мало на меті встановлення тісної взаємодії поліції з інституціями громадянського суспільства, що формуються в країні, та громадянами з метою забезпечення правопорядку. Поліція під час здійснення своєї діяльності має забезпечувати суспільну довіру до себе та підтримку громадян. Тільки за наявності довіри та підтримки з боку громадських інститутів до діяльності правоохоронних органів можна говорити про партнерство між цими суб’єктами, яке направлено на попередження, припинення кримінальних правопорушень та забезпечення правопорядку. Після повномасштабного вторгнення збройних сил Російської Федерації на територію України до функцій поліції в мирний час додалася значна кількість додаткових обов’язків, таких як розслідування військових злочинів росіян, мародерства, оборони держави, допомога біженцям, участь в евакуації тощо. У перші дні війни міста й села покидало дуже багато громадян, що призвело до колапсів на дорогах, але поліція всіляко забезпечувала безпеку дорожнього руху, тисячі поліцейських дбали про охорону громадського порядку, безпеку об’єктів, здійснювали супроводження вантажів та інші завдання, які виконують поліцейські до цього часу. Здійснено конкретизацію факторів, які підтверджують необхідність забезпечувати довіру до поліції з боку суспільства, представлено першорядні напрямки, орієнтовані на підвищення рівня довіри суспільства до поліції, які мають реалізовуватися спільними зусиллями, а також із залученням засобів масової інформації не залежно від правового режиму, в яких діє поліція.Публікація Система суб’єктів організації взаємодії поліції з громадськістю в умовах воєнного стану(Наше право. - 2023. - № 4. - С. 244-251, 2023) Найда, В. О.; Naida, V. O.; Віталій НайдаУ статті наголошено на тому, що в ході аналізу процесу взаємодії поліції з громадськістю важливим є виокремлення тих основних суб’єктів, які приводять цей процес у рух, підтримуючи його системність та різноплановість, а також його динамічний розвиток. Зазначено, що під суб’єктами організації взаємодії поліції з громадськістю доречно розуміти органи публічної влади (посадових осіб) та інститути громадянського суспільства, які є незалежними та політично неупередженими та спрямовують свою суспільно-корисну та законну діяльність на надання послуг населенню із широким та взаємовигідним залученням до такої діяльності представників поліції та громадськості на засадах партнерства.Документ Адміністративно-правове забезпечення професійної Підготовки працівників Національної поліції України : дисертація(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Діденко, В. В.; Didenko, V. V.; Пузанова, Т. А. - науковий керівникДисертацію присвячено визначенню сутності та розкриттю особливостей адміністративно-правового забезпечення професійної підготовки працівників Національної поліції України, а також розробленню рекомендацій та пропозицій спрямованих на вдосконалення адміністративного законодавства у відповідній сфері.Документ Адміністративно-правові засади надання поліцейських послуг в Україні : автореферат дисертації(Київ, 2017) Ластович, Д. М.; Lastovych, D. M.; Безпалова, О. І. - науковий керівникДисертацію присвячено аналізу сутності та особливостей адміністративно-правового регулювання надання поліцейських послуг. Визначено поняття та сутність поліцейських послуг в Україні. Охарактеризовано місце та значення поліцейських послуг в діяльності Національної поліції. Розглянуто адміністративно-правовий статус поліції як суб’єкта надання поліцейських послуг. З’ясовано правові засади надання поліцейських послуг в Україні та місце серед них адміністративно-правового регулювання. Надано пропозиції та рекомендації, спрямовані на удосконалення адміністративного законодавства, що регламентує надання поліцейських послуг. З урахуванням національного та зарубіжного досвіду сформульовано пропозиції щодо удосконалення надання поліцейських послуг. Проаналізовано адміністративно-правові форми оцінювання ефективності надання поліцейських послуг.Документ Актуальні питання участі громадян в охороні громадського порядку(Право.ua. - 2022. - № 3. - С. 174-181, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Визначено, що основною передумовою партнерства між поліцією та суспільством є об’єктивна необхідність підвищення рівня залучення населення та структур громадянського суспільства до процесу забезпечення безпеки та громадського порядку на вулицях, площах, стадіонах, у скверах, парках, на вокзалах та інших громадських місцях, а також вирішення проблеми протидії кримінальним правопорушенням у місцях проживання громадян, оскільки поліція, в умовах значного скорочення чисельності особового складу в умовах воєнного стану, не завжди може впоратися з вирішенням цього завдання власними силами. Досліджено актуальні питання участі громадян в охороні громадського порядку в умовах сучасності.Документ Правові засади використання штучного інтелекту в діяльності правоохоронних органів (поліції) та органів суду під час здійснення адміністративного провадження (аналіз зарубіжного та українського досвіду)(Право.ua. - 2023. - № 4. - С. 63-69, 2023) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.Досліджено сучасний стан правового регулювання впровадження технологій штучного інтелекту у діяльність правоохоронних органів і судової гілки влади в Україні. На підставі аналізу нормативно-правових засад та практики використання штучного інтелекту в ряді зарубіжних країн (США, Китай, Аргентина, Велика Британія) вказано, що система на базі штучного інтелекту здатна краще передбачати результат розгляду суддею або органом поліції справи про адміністративне правопорушення. Звернено увагу на те, що в країнах Євросоюзу та Україні активно ведеться робота над адаптацією адміністративного законодавства і розробкою правових норм, що стосуються використання ШІ. Зроблено висновок про те, що в умовах активної цифровізації функціонування органів державної влади в Україні слід приділити належну увагу правовому регулюванню впровадженню ШІ в діяльність органів суду та правоохоронних органів. Вказано, що завдяки швидкій обробці великого обсягу інформації штучним інтелектом, економії часу, матеріальних і людських затрат значно покращується ефективність роботи українських судів та підрозділів Національної поліції, а також відбувається спрощення процедури прийняття процесуальних рішень під час здійснення провадженнях у справах про адміністративні правопорушення.Документ Дозвільні повноваження правоохоронних органів у сфері екологічної безпеки(Європейські перспективи. - 2012. - № 4, ч. 2. - С. 42-48, 2012) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.В статті досліджуються суб’єкти дозвільної діяльності у сфері забезпечення екологічної безпеки. Здійснено класифікацію правоохоронних органів в залежності від дозвільних повноважень на органи загальної компетенції та спеціальної. Доведено необхідність певної уніфікації видів дозволів та процедур їх набуття шляхом прийняття окремо нормативного акту.Документ Деякі проблеми законодавчого регулювання громадського контролю поліції(Knowledge, Education, Law, Management. – 2020. – Vol. 4, № 3 (31). – P. 102-107, 2020) Комзюк, А. В.; Komziuk, A. V.У статті визначено сутність громадського контролю у публічному управлінні та особливості його здійснення щодо діяльності Національної поліції України. Підкреслено, що громадський контроль можна визнати контролем лише умовно, це певний «квазіконтроль», бо у його суб’єктів відсутні контрольні (у класичному розумінні) повноваження, зокрема право втручатися в оперативну діяльність суб’єктів публічної адміністрації, право самостійно притягувати до відповідальності, результати їх діяльності переважно мають рекомендаційний характер. Окреслено систему нормативно-правоовго регулюваання громадського контролю поліції, зроблено висновок, що у Законі України «Про Національну поліцію» форми громадського контролю за діяльністю поліції визначено недостатньо повно, їх перелік варто було б доповнити й іншими формами, якими можуть бути, наприклад, громадське обговорення проєктів рішень, висвітлення діяльності поліції у ЗМІ, врахування громадської думки для оцінки її діяльності тощо.