Перегляд за Автор "Novichenko, A. V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні питання участі громадян в охороні громадського порядку(Право.ua. - 2022. - № 3. - С. 174-181, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Визначено, що основною передумовою партнерства між поліцією та суспільством є об’єктивна необхідність підвищення рівня залучення населення та структур громадянського суспільства до процесу забезпечення безпеки та громадського порядку на вулицях, площах, стадіонах, у скверах, парках, на вокзалах та інших громадських місцях, а також вирішення проблеми протидії кримінальним правопорушенням у місцях проживання громадян, оскільки поліція, в умовах значного скорочення чисельності особового складу в умовах воєнного стану, не завжди може впоратися з вирішенням цього завдання власними силами. Досліджено актуальні питання участі громадян в охороні громадського порядку в умовах сучасності.Документ Взаємовідносини Національної поліції та громади під час воєнного стану(Право.ua. - 2024. - № 1. - С. 86-93, 2024) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Досліджено взаємовідносини між Національною поліцією та громадою під час воєнного стану. Сучасні реалії, а саме збройна агресія та напад на Україну з боку збройних сил Російської Федерації, зумовили впровадження воєного стану на всій території держави та внесення змін до чиного законодавства України. Ці зміни також торкнулись правоохоронної діяльності. Введення режиму воєнного стану обумовлено особливою увагою з боку держави, щодо аспектів взаємодії правоохоронних органів, зокрема поліції, із громадськими об’єднаннями, окремими громадянами з питань охорони громадського порядку, розбудови партнерської моделі взаємин між ними в умовах воєнного стану.Документ Взаємодія органів поліції і територіальних громад в системі захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина в умовах воєнного стану(Південноукраїнський правничий часопис. - 2024. - № 1. - С. 11-17, 2024) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Зазначено, що реформування органів охорони правопорядку та умови воєнного стану внаслідок збройного нападу Російської Федерації на Україну обумовлюють необхідність перегляду принципів організації діяльності правоохоронних служб. Трансформація правоохоронної системи передбачає перехід до нового формату взаємодії з населенням, що є соціальним партнерством. У зв’язку з цим одним із ключових напрямків модернізації системи Міністерства внутрішніх справ є оптимізація узгодженої взаємодії органів охорони правопорядку та представників громадянського суспільства, що реалізується на локальному рівні. У цьому контексті здійснюється оновлення форм взаємодії органів самоврядування, громадян із органами поліції. Територіальні громади, беручи участь в охороні громадського порядку, виконують правоохоронну функцію, а отже діють у відповідності з чинним законодавством України і повинні забезпечувати захист конституційних прав і свобод людини і громадянина в межах своїх повноважень на території обслуговування.Документ Взаємодія поліції та органів місцевого самоврядування у забезпеченні правопорядку в Україні(Європейські перспективи. - 2022. - № 1. – С. 52-57, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Досліджено взаємовідносини між правоохоронними органами та органами місцевого самоврядування у правовому механізмі забезпечення правопорядку в Україні. Наголошено на важливості організувати ефективну взаємодію поліції з органами місцевого самоврядування, вибудувати їх конструктивне співробітництво, спрямоване на забезпечення безпеки, правопорядку та реалізацію конституційних прав громадян, які проживають у відповідних адміністративно-територіальних одиницях. Підкреслено, що форми взаємодії правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування з питань охорони громадського порядку не відповідають потребам та зводяться лише до громадського контролю останніх за діяльністю поліції. Крім того, не є рідкістю формальний підхід органів місцевого самоврядування до питань охорони громадського порядку.Документ Вивчення зарубіжного досвіду партнерства поліції і населення та можливості його використання(Європейські перспективи. - 2024. - № 1. - С. 158-165, 2024) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Вивчено зарубіжний досвід партнерства поліції і населення та можливості його використання в Україні. Зазначено, що на рубежі XX-XXI ст.ст. у всіх розвинених країнах світу було проведено значні реформи поліції, що відповідають сучасним тенденціям розвитку суспільства та спрямовані на підвищення ефективності її діяльності. Реформування внесло суттєві зміни до форм та методів роботи поліції, характеру та змісту співробітництва, орієнтованого на взаємодію з громадянами та громадськими інститутами. Цінність вивчення такого досвіду очевидна, оскільки дозволяє уникнути помилок, знайти нові можливості оптимізації адміністративної реформи правоохоронних органів в Україні у контексті соціального партнерства поліції та суспільства в протидії адміністративним та кримінальним правопорушенням.Документ Державна міграційна служба України як суб’єкт протидії нелегальній міграції(Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників III Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 19 черв. 2020 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2020. – С. 106-110, 2020) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Наведені показники, які свідчать про дієвість роботи Державної міграційної служби та, виходячи з цього, зміни в законодавстві України з оптимізації центральних органів виконавчої влади. Питання протидії нелегальній міграції стояло впродовж багатьох років української незалежності, ця проблематика опрацьовувалася вченими та науковцями.Документ Державна міграційна служба України як суб’єкт протидії нелегальній міграції(Сучасна європейська поліцеїстика та можливості її використання в діяльності Національної поліції України : зб. тез доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 11 квіт. 2019 р.). — Харків : ХНУВС, 2019. – С. 177-179., 2019) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3569-2559Розглянуто основні функції Державної міграційної служби України як суб`єкта протидії нелегальної міграції.Документ Діяльність поліції щодо забезпечення фінансової стійкості держави(Актуальні питання фінансової безпеки : зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 27 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 68-70, 2023) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Відзначено, що працівники Національної поліції у своїй контрольній діяльності, наділені повноваженнями брати участь у податкових перевірках, мають бути повноправними агентами фінансового контролю. Тільки в такій якості вони зможуть ефективно протидіяти фінансовим та податковим правопорушенням.Документ Діяльність територіальної громади із забезпечення охорони правопорядку(Проблеми сучасної поліцеїстики : тези доп. наук.-практ. конф. (м. Харків, 20 квіт. 2022 р.). - Харків, 2022. - С. 210-212, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3569-2559Зазначається, що взаємодія правоохоронних органів із територіальними громадами у забезпеченні громадського порядку та суспільної безпеки передбачає їхню спільну діяльність, для якої характерне узгодження цілей, об'єднання зусиль, добровільність, взаємна відповідальність, взаємна ініціатива та взаємний контроль. Отмечается, что взаимодействие правоохранительных органов с территориальными общинами в обеспечении общественного порядка и общественной безопасности предполагает их общую деятельность, для которой характерно согласование целей, объединение усилий, добровольность, взаимная ответственность, взаимная инициатива и взаимный контроль. It is noted that the interaction of law enforcement agencies with local communities in ensuring public order and public safety involves their joint activities, which are characterized by coordination of goals, joint efforts, volunteerism, mutual responsibility, mutual initiative and mutual control.Документ Організаційно-правові форми взаємодії поліції і теріторіальних громад в умовах воєнного стану(Наше право. - 2022. - № 4. - С. 11-19, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Зазначено, що важливу роль реалізації правоохоронної функції, здійснюваної органами поліції, виконують громадяни, які беруть участь в охороні громадського порядку та попередженню кримінальних правопорушень. Впровадження воєнного стану внаслідок повномасштабного вторгнення російських збройних сил зумовило розширення завдань, обов’язків, повноважень правоохоронних органів. Наголошено на важливому аспекті закріплення організаційно-правових форм взаємодії поліції та територіальних громад для врегулювання компетенції між цими суб’єктами та більш ефективної їх спільної діяльності.Документ Основні підходи до розуміння поняття "міграція"(Правоохоронна функція держави: теоретико-методологічні та історико-правові проблеми : тези доп. учасників міжнар. наук.-практ. конф. (м. Харків, 17 трав. 2019 р.). - Харків : ХНУВС, 2019. - С. 154-155, 2019) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Зазначено, що міграції у широкому та вузькому значеннях представляють собою різні явища, хоча у деяких джерелах вони змішуються, вживаються як синоніми, а іноді навіть ототожнюються. Приклад такого змішування понять: “Міграції – це переміщення, переселення, рухливість населення, в результаті яких зазвичай відбувається зміна чисельності населення на тій чи іншій території".Документ Особенности административных правонарушений в сфере миграции в Украине(Наше право. - 2020. - № 3. - С. 57-60, 2020) Новиченко, А. В.; Novichenko, A. V.; Новіченко, А. В.В статье рассмотрены вопросы административной ответственности за нарушение в сфере миграционного права. Проанализирован состав административных правонарушений за нарушение законодательства в сфере миграции в Украине. Исследовано место административных правонарушений в сфере миграционного права. Также раскрываться само понятие «административное правонарушение» и субъект административного правонарушения. Рассмотрены виды запретов в иммиграции по законодательству Украины. The article considers the issue of administrative liability for violations in the field of migration law. The composition of administrative offenses is analyzed for violation of migration legislation in Ukraine. The place of administrative offenses in the field of migration law is investigated. Also to reveal the very concept of "administrative offense "and the subject of an administrative offense. Types of prohibitions in are considered immigration under the laws of Ukraine. У статті розглянуто питання адміністративної відповідальності за порушення в сфері міграційного права. Проаналізовано склад адміністративних правопорушень за порушення законодавства у сфері міграції в Україні. Досліджено місце адміністративних правопорушень в сфері міграційного права. Також розкриватися саме поняття «адміністративне правопорушення» і суб’єкт адміністративного правопорушення. Розглянуто види заборон в імміграції за законодавством України.Документ Особливості протидії нелегальній міграції в сучасній Україні(Право.ua. - 2020. - № 2. - С. 103-107, 2020) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3569-2559Розглянуто особливості протидії нелегальній міграції в Україні. Особлива увага звертається на загрози, які можуть виникати зі збільшенням її випадків, та відповідну діяльність Державної міграційної служби України. Розкрито основний зміст міжнародних нормативно-правових актів, спрямованих на координацію дій у сфері протидії нелегальній міграції. Зазначено, що формування національної системи законодавства протидії нелегальній (незаконній) міграції – це досить складний процес взаємозв’язку з міжнародно-правовими стандартами у сфері протидії нелегальній міграції, боротьби з організованою злочинністю та захисту основних прав нелегальних мігрантів та біженців. Peculiarities of counteracting illegal migration in Ukraine are considered. Particular attention is paid to the threats that may arise with the increase of its cases, and the relevant activities of the State Migration Service of Ukraine. The main content of international legal acts aimed at coordinating actions in the field of combating illegal migration is revealed. It is noted that the formation of a national system of legislation to combat illegal (illegal) migration is a rather complex process of interrelation with international legal standards in the field of combating illegal migration, combating organized crime and protecting the fundamental rights of illegal migrants and refugees. Рассмотрены особенности противодействия нелегальной миграции в Украине. Особое внимание обращается на угрозы, которые могут возникать с увеличением ее случаев, и соответствующую деятельность Государственной миграционной службы Украины. Раскрыто основное содержание международных нормативно-правовых актов, направленных на координацию действий в сфере противодействия нелегальной миграции. Отмечено, что формирование национальной системы законодательства противодействия нелегальной (незаконной) миграции - это достаточно сложный процесс взаимосвязи с международно-правовыми стандартами в сфере противодействия нелегальной миграции, борьбы с организованной преступностью и защиты основных прав нелегальных мигрантов и беженцев.Документ Оцінка діяльності поліції: зарубіжний досвід(Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2022 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2022. – С. 146-148, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Зазначено, що одним із критеріїв в оцінці діяльності поліції зарубіжних країн є внутрішній та зовнішній контроль. Серед показників оцінки діяльності поліції громадська думка громадян є пріоритетною. У його основі лежить ступінь задоволеності громадян поліцією, яка визначається на основі результатів дослідження опитувань громадян щодо роботи поліції, а також кількості скарг на дії та рішення співробітників поліції. У західних країнах використовуються й інші критерії соціального спрямування, в оцінці діяльності поліції, серед яких актуальність поліцейської діяльності, ефективність, дієвість, результативність дії, стійкість.Документ Партнерство між громадськістю та поліцією як принцип соціокультурного реформування правоохоронної діяльності(Право.ua. - 2021. - № 3. - С. 17-21, 2021) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Досліджено сутність та зміст партнерства, що виникає між суспільством та поліцією, та є запорукою підвищення рівня протидії кримінальним правопорушенням та забезпечення охорони громадської безпеки.Документ Поліція як частина громади. Форми комунікації(Наше право. - 2021. - № 4. - С. 12-19, 2021) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Досліджено історію та сучасний стан участі правоохоронних органів як частини громади. Констатовано, що одним із найважливіших інструментів правоохоронної діяльності є взаємодія з населенням. Мета правоохоронних органів зосереджується на контролі конкретної території, протидії кримінальним правопорушенням та забезпечення охорони правопорядку, для реалізації поставлених цілей необхідно враховувати потреби громадян. Така постановка питання потребує індивідуального підходу, з одного боку, а з іншого – це готовність громадськості взяти на себе частину відповідальності, спрямованості на покращення загальної якості життя. Таким чином, породжується партнерство між поліцією та громадськістю, яке будується на довірі з обох сторін.Документ Поняття видів і форм взаємодії органів поліції і територіальних громад(Наше право. - 2023. - № 3. - С. 44-53, 2023) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Зазначено, що реформування правоохоронних органів, що відбувається в цей час в Україні ставить перед співробітниками ряд завдань, до яких можна віднести і формування нової системи взаємовідносин між поліцією та населенням, побудованою на засадах довіри та підтримки. Таким чином, виникає необхідність непросто у встановленні між співробітником поліції та громадянами взаємодії у сфері охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки, а також більш тісних відносин – відносин партнерства. Досліджено поняття видів і форм взаємодії органів поліції і територіальних громад.Документ Правове визначення територіальної громади як сукупності спільно проживаючих громадян(Європейські перспективи. - 2022. - № 4. – С. 47-55, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Наголошено, що розвиток форм безпосереднього здійснення населенням місцевого самоврядування та участі громадян у його здійсненні в Україні є пріоритетним завданням. Зазначено, що для того, щоб територіальна громада змогла увійти до порядку денного розвитку в національному масштабі, необхідно організувати облік усіх таких громад у країні (у тому числі незареєстрованих як юридичні особи), а також інформації про їхню діяльність. Знаходження актуальних способів вирішення питань місцевого значення спільно з громадянами в рамках територіальної громади є основним завданням місцевих органів влади в рамках реалізації стратегічних завдань держави.Документ Правове забезпечення взаємодії органів влади і населення в часи Української Центральної Ради(Наше право. – 2022. – № 3. – С. 9-15, 2022) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3569-2559У сучасний період історичного розвитку України особливої важливості набуває питання про розмежування повноважень і функцій регіональних і центральних органів управління країною. Багато в чому його рішення залежить від знаходження ефективного балансу взаємодії між ними в рамках формування єдиної цілісної системи державної організації, яка є найважливішою умовою майбутнього процвітання України як демократичної, соціально орієнтованої держави, яка відстоює права громадян на всій своїй території. Події, які відбулися в жовтні 1917 р. у Петрограді, спонукали, нарешті, Українську Центральну Раду (ЦР) зробити рішучий крок на шляху відновлення державності України. Це було не стільки результатом національно-визвольного руху в Україні, скільки реакцією ЦР на розвал царської влади в Росії. Влада, яка панувала на території сучасної України в ті часи, прагнула «привести» українські землі до незалежності. Її діяльність здійснювалась з урахуванням демократичних цінностей, яка була направлена на створення нової суспільно-державної моделі, що могла вирішити основні проблеми модернізації громадського і політичного устрою країни. Суспільно-державні відносини, які розвивались на території сучасної України в ті часи, потребували свого врегулювання відповідного нормативно-правовими актами, з метою створення, розвитку та подальшої їх спрямованості на взаємодію тогочасних органів влади та суспільства.Документ Процесуально-правові форми взаємодії поліції і територіальних громад(Європейські перспективи. - 2023. - №3. - С. 18-23, 2023) Новіченко, А. В.; Novichenko, A. V.Визначено, що найважливішою умовою ефективного забезпечення правопорядку є злагоджена та скоординована робота всіх правоохоронних органів, які ефективно взаємодіють як між собою, так і з іншими органами громадської влади, громадськістю. Основним завданням правоохоронних органів є якісне та ефективне забезпечення правопорядку та попередження, припинення кримінальних правопорушень, для цього різні підрозділи поліції та інших правоохоронних органів консолідують свої зусилля у цьому напрямі. На сьогодні гостро стоїть питання щодо залучення громадськості до взаємної діяльності у правоохоронній сфері. Тому діяльність правоохоронних органів здійснюється не лише ними самостійно та у злагодженій взаємодії їх підрозділів між собою, а й у конструктивному співробітництві з іншими органами публічної влади, включаючи інші правоохоронні структури, органами місцевого самоврядування, територіальними громадами та населенням. Реалізація взаємодії поліції та населення у сфері правоохоронної спрямованності здійснюється у законом встановлених формах. Процесуально-правова форма взаємодії вищезазначених суб’єктів реалізується через співробітництво населення (територіальних формувань) з правоохоронними органами. У зв’язку з реформуванням поліції та впровадженням інтеграційних змін до законодавства України доцільно додатково дослідити процесуально-правові форми партнерства поліції та територіальних громад.