Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Rights and duties of members of the parliamentary committees in Ukraine
    (Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 3 (Vol. 1). – P. 86-91, 2019) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання прав і обов’язків членів парламентських комітетів в Україні. Визначено основні засади, сутність та значення повноважень даних народних депутатів України. Обґрунтовано пріоритетні напрямки удосконалення статусу членів комітетів Верховної Ради України, що має передбачати розширення, конкретизацію та узгодження прав і обов’язків членів комітету, закріплення порядку їх реалізації та відповідальності за невиконання.
  • Ескіз
    Документ
    Участь комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань
    (Науковий вісник Херсонського Державного університету. Серія: Юридичні науки. - 2019. - Вип. 1. - С. 17-21, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз конституційно-правових засад участі комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань, визначено їх сутність та особливості, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки вдосконалення нормативно-правового регулювання контрольної діяльності парламентських комітетів.
  • Ескіз
    Документ
    Напрямки вдосконалення конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України
    (Форум Права. – 2019. – № 5 (58). – С. 19-37, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Метою роботи є поглиблений аналіз особливостей конституційно-правового регулювання організації та діяльності комітетів Верховної Ради України, їх характеристика з урахуванням сучасних реалій вітчизняного парламентаризму та зарубіжної практики, а також обґрунтування пріоритетних напрямків удосконалення конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України.
  • Ескіз
    Документ
    Правовий статус підкомітетів комітетів Верховної Ради України
    (Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2019. – Вип. 56, т. 1. – С. 41-44, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання статусу підкомітетів комітетів Верховної Ради України. Визначено, що підкомітети як внутрішні робочі органи комітетів Верховної Ради України зазвичай діють на постійній основі, є порівняно нечисленними та складаються лише із членів відповідного комітету. В умовах досить широких предметів відання більшості парламентських комітетів та їх нерідко значного персонального складу підкомітети дозволяють досягти більшої спеціалізації (фаховості) комітетів Верховної Ради України і цілеспрямованості їхньої діяльності, а також пришвидшити та поглибити роботу над складними питаннями. Встановлено особливості статусу підкомітетів, якими є його похідний характер від статусу парламентських комітетів, спрямованість на забезпечення основних напрямків діяльності комітету, менш формалізований характер діяльності, необмеженість кількості підкомітетів і їх граничного складу, членство членів комітету в кількох підкомітетах і право брати участь в їх роботі без такого членства, рекомендаційний характер рішень підкомітету, визначення правил діяльності підкомітету за аналогією до правил роботи комітету. Обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення правового статусу підкомітетів парламентських комітетів, що насамперед потребує комплексного законодавчого закріплення підстав і порядку утворення підкомітетів та формування їх персонального складу, статусу голови та членів, повноважень підкомітетів і засад їх взаємодії, предмету та порядку прийняття доручень підкомітету; встановлення обов’язковості утворення підкомітетів та їх участі в розгляді законопроектів; урахування фракційної приналежності та компетентності під час формування складу підкомітетів; обмеження права членів комітету одночасно входити до складу не більше двох-трьох підкомітетів.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості конституційно-правової відповідальності комітетів Верховної Ради України, їх керівництва та членів
    (Форум права. – 2019. – № 3. – С. 39-47, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз теоретичних положень і правового регулювання підстав, санкцій і порядку реалізації конституційноправової відповідальності комітетів Верховної Ради України, їх керівництва та членів як невід’ємної складової статусу та гарантії належної діяльності таких комітетів. Встановлено, що наразі відсутній системний підхід до врегулювання засад, підстав і форм конституційно-правової відповідальності комітетів Верховної Ради України, що не завжди спроможна забезпечити своєчасне та адекватне реагування на недоліки та порушення в діяльності комітетів Верховної Ради України, їх посадових осіб і членів. Конституційно-правова відповідальність комітетів Верховної Ради України проявляється у відкликанні їх посадових осіб і членів з дещо абстрактної підстави їх незадовільної роботи, а також у ліквідації самих комітетів у разі не проведення їх трьох запланованих засідань. Обґрунтовано доцільність віднесення до підстав ліквідації комітету також його неефективної роботи, що виражається не тільки у прямому порушенні правових приписів, але й у неналежному виконанні своїх повноважень. Особливістю ліквідації комітету та відкликання з посади є те, що їх застосування може не мати характер стягнення, що актуалізує чітке розмежування подібних випадків. Доведено перспективність закріплення таких санкцій як зауваження до комітету, переобрання його персонального складу, призупинення роботи комітету та, можливо, дострокове припинення повноважень народного депутата України. Обґрунтовано пріоритетні напрямки удосконалення статусу комітетів Верховної Ради України, що мають передбачати послідовне та розгорнуте закріплення на конституційному та законодавчому рівнях підстав, санкцій та порядку притягнення до конституційно-правової відповідальності комітетів, їх посадових осіб і членів. Це не лише сприятиме упорядкованості статусу та підвищенню відповідальності діяльності парламентських комітетів, а і забезпечить дотримання прав та інтересів комітетів, їх керівництва та членів при вирішенні питання застосування до них відповідних санкцій.
  • Ескіз
    Документ
    Засади та порядок обрання посадових осіб комітетів Верховної Ради України
    (Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер.: Право. – 2019. – Вип. 55, т. 1. – С. 83-86, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    У статті виконано аналіз теоретичних положень та конституційно-правового регулювання обрання голів, перших заступників та заступників голів, секретарів комітетів Верховної Ради України. Визначено основні засади, порядок та значення обрання цих посадових осіб. Обґрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення формування керівного складу парламентських комітетів, що має здійснюватися на основі пропорційного представництва депутатських фракцій та груп з урахуванням якостей та досвіду кандидатів.
  • Ескіз
    Документ
    Критерії та принципи формування персонального складу комітетів Верховної Ради України
    (Форум права. - 2019. - № 2. - С. 36-44, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз теоретичних основ та конституційно-правового регулювання формування персонального складу комітетів Верховної Ради України. Також визначено його основні критерії, принципи, порядок та наслідки. Встановлено, що поточні критерії та принципи формування складу комітетів Верховної Ради України є в цілому недосконалими, наприклад, не гарантуються місця у комітетах позафракційним народним депутатам України, не враховується рівень компетентності та бажання парламентарів при їх розподілі в комітети. У свою чергу, законодавчо визначений принцип пропорційного представництва в комітетах депутатських фракцій і груп на практиці часто не дотримується. Обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення конституційно-правових засад організації та діяльності комітетів Верховної Ради України. Для забезпечення політичної структуризації та професіоналізму персонального складу комітетів Верховної Ради України він має визначатись на основі узгодженого поєднання принципу пропорційного представництва фракцій і груп з максимальним врахуванням рівня компетентності та бажання народних депутатів України щодо членства в окремих комітетах. Доведено, що ефективна реалізація цього підходу залежить не тільки від законодавчого закріплення додаткових вимог до складу комітетів Верховної Ради України, але і від відповідальності, правової свідомості та політичної культури депутатського корпусу.
  • Ескіз
    Документ
    Правові засади формування парламентських комітетів (комісій) у різних країнах
    (Visegrad journal on human rights. – 2019. - № 1 (Vol. 1). - P. 42-47, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    У статті виконано порівняльно-правовий аналіз конституційно-правових засад формування парламентських комітетів (комісій) у різних країнах, визначено їх основні спільні та відмінні риси, встановлено особливості організації та складу, а також обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення інституту парламентських комітетів, зокрема, й конституційно-правового статусу комітетів Верховної Ради України.
  • Ескіз
    Документ
    Участь комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань
    (Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Юридичні науки. – 2019. – Вип. 1. – С. 17-21, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз конституційно-правових засад участі комітетів Верховної Ради України в підготовці та проведенні парламентських і комітетських слухань, визначено їх сутність та особливості, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки вдосконалення нормативно-правового регулювання контрольної діяльності парламентських комітетів.
  • Ескіз
    Публікація
    Контрольна функція комітетів Верховної Ради України: поняття, ознаки та значення
    (Право і суспільство. - 2019. - № 1. - С. 10-16, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; Олександр Зозуля
    Виконано аналіз теоретичних положень і конституційно-правових засад щодо розуміння сутності контрольної функції комітетів Верховної Ради України, визначено їїосновні ознакитазначення, атакожобґрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення конституційно-правового регулювання контрольної діяльності парламентських комітетів.