Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
206 результатів
Результати пошуку
Документ Доступність як гарантія забезпечення прав осіб з обмеженими можливостями(Правова держава: історія, сучасність та перспективи формування в Україні : матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 23 лют. 2018 р.). - Дніпро, 2018. - С. 79-82, 2018) Філіпська, Н. О.; Filipska, N. O.Розкрито значення принципу доступність як гарантії забезпечення прав осіб з обмеженими можливостями.Документ Засада рівного виборчого права при виборах народних депутатів України(Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Право. - 2013. - Вип. 6. - С. 253-259, 2013) Марцеляк, С. М.; Martseliak, S. M.Підкреслено, що засада рівного виборчого права передбачає, що громадяни України, які мають виборчі права, мають рівні можливості щодо їх реалізації та беруть участь у виборах на рівних умовах, їм гарантуються однакові форми, способи і засоби захисту порушення суб’єктивного активного і пасивного виборчого права. Виконано аналіз теоретичних положень та ідей, норм виборчого законодавства, що стосуються сутності та змісту засади рівного виборчого права при виборах народних депутатів України, визначено її переваги і проблеми забезпечення, а також обґрунтовано пріоритетні напрямки гарантування рівності виборчих прав на парламентських виборах.Документ «Політичний вимір» сучасної конституції(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2019. - Вип. 1, т. 1. - С. 74-82, 2019) Гільбурт, А. М.; Hilburt, A. M.Наголошено, що «політичний вимір» конституції отримує своє відображення у тому, що вона обов’язково закріплює такі елементи політичної системи: політичні засади конституційного ладу, конституційно-правовий статус громадянин та їхніх спільнот у політичній системі, а також конституційну форму держави, місцевого самоврядування та громадянського суспільства. Зазначено, що ті чи інші групи конституційних норм є першоосновою для формування відповідних генеральних інститутів конституційного права та структурування самого основного закону. Продемонстровано, що перелічені елементи політичної системи можуть виокремлюватись в окремі розділи чи глави конституції, а можуть бути представлені певною мірою в різних її структурних елементах, у тому числі як в основній частині, так і в преамбулі. Саме другий, консолідуючий підхід застосовується у переважній більшості конституцій четвертого покоління.Документ Правовий статус дитини в національному законодавстві(Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2018. – Вип. 1. - С. 55-60, 2018) Костенко, Я. В.; Kostenko, Ya. V.У статті викладено аналітичний матеріал щодо визначення поняття «дитина» в національному законодавстві, подано різні погляди вчених на поняття правового статусу дитини. Визначено особливості законодавчого змісту щодо поняття правового статусу дитини в Україні. Показано права дитини в законодавчому різноманітті, подано визначення право- й дієздатності фізичної особи, які змінюються залежно від віку. Автор підкреслює, що забезпечення прав і свобод людини є однією з нагальних проблем для цивілізованого суспільства. Особливе значення в цьому контексті має питання захисту прав і свобод дитини, зокрема створення умов для його повного розвитку, освіти, матеріальної підтримки, збереження дитини від негативного впливу, захист від посягань на її недоторканність, честь і здоров’я й життя.Документ Правові принципи як основа нормативно-правового забезпечення прав і свобод громадян, засуджених до позбавлення волі в Україні(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2017. - Вип. 6, т. 1. - С. 41-46, 2017) Почанська, О. С.; Pochanska, O. S.Розкрито сутність поняття "правові принципи". Визначено систему загальноправових і спеціальних правових принципів, що становлять основу нормативно-правових гарантій прав і свобод громадян, засуджених до позбавлення волі. Проаналізовано зміст і співвідношення правових принципів, спрямованих на забезпечення та захист прав і свобод громадян, засуджених до позбавлення волі в Україні.Документ Особливості демократичних виборів у формуванні законодавчих органів(Науковий вісник публічного та приватного права. - 2017. - Вип. 6, т. 4. - С. 22-29, 2017) Ільницький, М. С.; Ilnytskyi, M. S.Досліджено питання якою має бути виборча система на відповідних виборах: мажоритарною, пропорційною чи змішаною. В умовах нестабільного виборчого законодавства, наявності підвищеного інтересу до виборів як процесу формування представницьких органів влади, надзвичайно зросла увага до його якості, удосконалення, а тому питання законодавчого забезпечення виборчого процесу і нині є надзвичайно актуальним та потребує детального вивчення юристами-науковцями та практиками.Документ Особливості конституційно-правового регулювання права на страйк: вітчизняний та зарубіжний досвід(Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2013. - № 4. - С. 79-89, 2013) Коломоєць, Ю. О.; Kolomoiets, Yu. O.Розглянуто особливості конституційно-правового регулювання права на страйк в Україні та зарубіжних державах. Проаналізовано національне та іноземне законодавство з даного питання, на основі чого надано ряд пропозицій, що мають знайти своє відображення у майбутньому Трудовому кодексі України.Документ До питання про якість законів у контексті відповідальності парламенту(Jurnalul juridic national: teorie şi practică = Национальный юридический журнал: теория и практика. - 2019. - № 4, ч. 1 (August ). - С. 25-31, 2019) Бакумов, О. С.; Bakumov, O. S.У статті розглянуто актуальні питання посилення відповідальності Верховної Ради України у сфері законотворення. Доведено, що це питання є одним з ключових питань парламентської реформи. Проаналізовано основні недоліки у законодавчій діяльності парламенту України: надмірний законодавчий активізм; відсутність планування, передбачуваності та правового моніторингу законодавства; не досить послідовна координація законодавчих зусиль між парламентом і Урядом, відсутність фінансового обґрунтування законів. Запропоновано напрями зміцнення позитивної відповідальності парламенту у законодавчій сфері: розгляд законопроєктів парламентом лише за умови обов’язкового, а не факультативного проведення їх попередньої експертизи Кабінетом Міністрів України; підвищення статусу експертних висновків науково-експертного та юридичного підрозділів апарату Верховної Ради України; надання комітетам Верховної Ради України права самостійно об’єднувати близькі за предметом регулювання законопроєкти перед другим читанням; визначення вичерпного переліку випадків, за яких обговорення законопроєктів може здійснюватися за скороченою процедурою.Документ До характеристики сучасного стану забезпечення прав та свобод дитини в Україні(Юридичний бюлетень. - 2018. - Вип. 8. - С. 59-65, 2018) Могилевська, Л. Г.; Mohylevska, L. H.Надано характеристику сучасного стану забезпечення прав та свобод дитини в Україні. Визначено, що найголовнішою проблемою є незатверджені спеціальні програми щодо захисту дітей, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції. Військово-цивільні адміністрації не мають спеціальних повноважень та кадрового забезпечення для вжиття ефективних заходів із захисту дітей від наслідків збройного конфлікту. Наголошено, що за час незалежності України законодавець створив досить потужну та розгалужену систему захисту прав та свобод дітей, яка складається з нормативно-правових актів різної юридичної сили. Однією із проблем у цій сфері є фактична відсутність правових норм, які встановлюють особливості правового регулювання прав дітей в умовах збройного конфлікту, зокрема за умов проведення антитерористичної операції. Крім того, особливої уваги потребує нормативно-правове врегулювання сфери наукового, інформаційно-методичного, кадрового забезпечення галузі охорони та захисту прав і свобод дитини.Документ Проблемні питання класифікації політичних прав і свобод(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Сер.: Право. - 2011. - Вип. 10. - С. 113-118, 2011) Кружиліна, О. А.; Kruzhylina, O. A.Досліджено проблемні питання класифікації політичних прав і свобод людини і громадянина в Україні. Визначено такі основні критерії класифікації як суб’єкт реалізації, суб’єктний склад здійснення, форми реалізації, час виникнення, можливість обмеження державою, рівень закріплення в нормативно-правових актах, сфера реалізації. Охарактеризовано за цими критеріями такі політичні права і свободи як право на свободу об’єднання, право брати участь в управлінні державними справами, право на мирні збори, право на звернення. Зроблено висновок про сприяння класифікації політичних прав і свобод дослідженню їх правової природи та особливостей реалізації, охорони та захисту