Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Публікація
    Компетенція Президента Республіки Польща щодо охорони її суверенітету, незалежності і територіальної цілісності
    (Аналітично-порівняльне правознавство. - 2022. - № 3. - С. 326-330, 2022) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; Коломієць, Ю. М.; Kolomiets, Yu. M.; Юрій Коломієць; Марчук Микола Іванович
    Проаналізовано роль та повноваження Президента Республіки Польща з охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності. Визначено місце і роль повноважень, що складають дану функцію в системі компетенцій Президента Польщі. Встановлено критерії, що обумовлюють його конкретні повноваження у сфері охорони суверенітету, незалежності та державної цілісності та впливають на дієвість їх реалізації в умовах мирного та воєнного часу. До традиційних повноважень Президента Республіки Польща як глави держави, пов’язаних із охороною суверенітету, незалежності та державної цілісності віднесено його повноваження, пов’язані із представництвом держави та міжнародними зносинами, а також керівництво Збройними Силами й повноваження у сфері оборони та внутрішньої безпеки. Зауважено, що у Республіці Польща результативність реалізації даних напрямів досягається за допомогою злагодженої роботи всіх органів державної влади, яку очолює глава держави. Підкреслено, що з огляду на те, що сфера охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності Польської держави є предметом відання як глави держави, так і Уряду, то виникає необхідність чіткого розподілу повноважень указаних суб’єктів. Наголошено, що реалізація Президентом Республіки Польща функції щодо охорони суверенітету, незалежності і територіальної цілісності польської держави як в умовах збройного конфлікту, так і в мирний час безпосередньо нав’язують до дієвості системи органів державного управління, що представляють вертикаль безпосереднього примусу: армії, поліції та служб безпеки та одночасного використання інших конституційно-правових механізмів стримувань і противаг.
  • Ескіз
    Документ
    Критерії та принципи формування персонального складу комітетів Верховної Ради України
    (Форум права. - 2019. - № 2. - С. 36-44, 2019) Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622
    Виконано аналіз теоретичних основ та конституційно-правового регулювання формування персонального складу комітетів Верховної Ради України. Також визначено його основні критерії, принципи, порядок та наслідки. Встановлено, що поточні критерії та принципи формування складу комітетів Верховної Ради України є в цілому недосконалими, наприклад, не гарантуються місця у комітетах позафракційним народним депутатам України, не враховується рівень компетентності та бажання парламентарів при їх розподілі в комітети. У свою чергу, законодавчо визначений принцип пропорційного представництва в комітетах депутатських фракцій і груп на практиці часто не дотримується. Обґрунтовано пріоритетні напрями удосконалення конституційно-правових засад організації та діяльності комітетів Верховної Ради України. Для забезпечення політичної структуризації та професіоналізму персонального складу комітетів Верховної Ради України він має визначатись на основі узгодженого поєднання принципу пропорційного представництва фракцій і груп з максимальним врахуванням рівня компетентності та бажання народних депутатів України щодо членства в окремих комітетах. Доведено, що ефективна реалізація цього підходу залежить не тільки від законодавчого закріплення додаткових вимог до складу комітетів Верховної Ради України, але і від відповідальності, правової свідомості та політичної культури депутатського корпусу.
  • Ескіз
    Документ
    Розмежування компетенції федеральної і провінційної рівнів влади: з досвіду Канади
    (Від громадянського суспільства – до правової держави: зб. тез доп. ХІІІ Міжнар. наук. конф. молод. вчених та студентів (м. Харків, 27 квіт. 2017 р.). – Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – С. 236-239, 2017) Варунц, Л. Д.; Varunts, L. D.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0024-385X
    Досліджено питання щодо розмежування компетенції федеральної й провінційної рівнів влади у Канаді. Зроблено висновок щодо розмежування компетенції між органами влади держави в аспекті політико-територіального устрою.
  • Ескіз
    Документ
    Компетенція муніципальної поліції в країнах Євроcоюзу
    (Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. – 2009. – № 6. – С. 163-166., 2009) Гудзь, Т. І.; Gudz, T.
    У статті здійснено порівняльно-правовий аналіз компетенції муніципальної поліції в країнах Євросоюзу. Зроблено висновок, що муніципальна поліція відіграє роль своєрідного дублера та резерву національних поліцейських сил, а її підрозділи перш за все підпорядковуються органам та уповноваженим посадовим особам місцевого самоврядування.