Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
20 результатів
Результати пошуку
Документ Забезпечення прозорості та відкритості діяльності суб’єктів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту(Прикарпатський юридичний вісник. - 2018. - Вип. 1(22), т. 5, ч. 1. - С. 107-111, 2018) Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.Визначено напрямки реформ публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту в Україні задля сприяння забезпечення дотримання принципу прозорості та відкритості.Документ Methodological principles of studying the essence of public administration bodies as subjects of administrative procedural law(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 76. – P. 453-468, 2023) Morhunov, O. A.; Моргунов, О. А.; Artemenko, I. A.; Артеменко, І. А.; Sobol, Ye.; Bobryshova, L.; Shevchenko, S.Метою дослідження було з’ясування методологічних засад сутності органів державного управління як суб’єктів адміністративного процесуального права. Методологія наукової роботи визначається оптимальним поєднанням загальних і спеціальних методів наукового пізнання, що дало змогу сформувати цілісне уявлення про правову форму суспільних явищ, що супроводжують розвиток держави. Доведено, що адміністративно-процесуальне право має власну систему, первинним елементом якої є адміністративно-процесуальна норма, тому його нормативний вплив збігається з метою адміністративно-процесуального права, а саме практичної реалізації адміністративно-правових норм у сфері публічне право і, відповідно, публічне управління, тобто трансформація матеріальних норм адміністративного права на рівні практичної реалізації того чи іншого права особи. Виділяється система адміністративно-процесуального права, що складається з норм, інститутів та адміністративно-процесуальних підгалузей. Усе приводить до висновку, що система адміністративно-процесуального права перебуває на стадії становлення і структурно складається з адміністративно-процесуальних норм, інститутів та підгалузей і по суті пов’язана з матеріальними нормами адміністративного права.Документ Публічне адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні : автореферат дисертації(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2020) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; Моргунов, А. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Музичук, О. М. - науковий консультантУ дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми, яка полягає у визначенні сутності та особливостей публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні та опрацюванні на цій основі відповідної концепції. Визначено поняття та ознаки публічного адміністрування як адміністративно-правової категорії. Розкрито особливості фізичної культури та спорту як об’єкта публічного адміністрування. Встановлено засади публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Надано характеристику правового регулювання публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні. Виділено основні сучасні завдання та функції публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Розроблено структуру системи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту з позиції суб’єктно-об’єктного складу. Окреслено форми та методи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Узагальнено особливості світових моделей публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Систематизовано міжнародні стандарти публічного адміністрування стосовно сфери фізичної культури та спорту. Надано характеристику співробітництва суб’єктів публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту на міжнародному рівні. Визначено перспективні напрямки підвищення якості публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту в Україні. Опрацьовано перспективні напрямки вдосконалення адміністративного законодавства у досліджуваній сфері.Документ Поняття та механізм адміністративно-правового регулювання публічного адміністрування сфер фізичної культури і спорту(Юридичний науковий електронний журнал. – 2019. – № 3. – С. 274-277, 2019) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620У даній статті сформовано поняття та визначено складові механізму адміністративно-правового регулювання публічного адміністрування сфер фізичної культури і спорту в Україні. Для адміністративно-правового регулювання в широкому розумінні виділені притаманні ознаки, які для вузького розуміння конкретизуються через сферу регульованих відносин. Визначено, що провідне місце у правовому регулюванні сфер фізичної культури і спорту належить нормам адміністративного права, які складають основу публічного адміністрування вказаних сфер, визначаючи статус суб’єктів публічного адміністрування, принципи, підстави, форми і методи їх службової діяльності, пріоритети та шляхи формування державної політики в галузях фізичної культури і спорту, засоби та процедури її впровадження, регулюють контроль та нагляд у вказаних сферах. Також адміністративно-правове регулювання має місце для регламентації відносин у сферах фізичної культури та спорту за участю суб’єктів владних повноважень щодо захисту прав і свобод осіб та їх груп, притягнення до адміністративної відповідальності, запобігання та протидії корупції у вказаних сферах. Зроблено висновок, що адміністративно-правове регулювання публічного адміністрування сфер фізичної культури і спорту доцільно визначати як сукупність адміністративно-правових норм та інших адміністративно-правових засобів, за допомогою яких закріплюють, впорядковують, охороняють відносини за участю суб’єктів владних повноважень у вказаних сферах в інтересах людини, суспільства та держави через механізм адміністративно-правового регулювання. Механізм адміністративно-правового регулювання, об’єднуючи органічну (норми права, акти його реалізації, форми, методи, правові відносини) та функціональну (юридичні факти, правова свідомість, акти тлумачення права, акти застосування норм права) складові забезпечує втілення адміністративно-правового регулювання у правовій поведінці учасників адміністративних правовідносин на основі сприйняття та наступного відображення у соціально значущій діяльності адміністративних норм у формах дотримання та застосування.Документ Методи публічного адміністрування сфери фізичної культури та спорту: сучасність і перспективи розвитку(Юридичний бюллетень. – 2019. – Вип. 11, ч. 2. – С. 48-53, 2019) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620Метою статті є встановлення методів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту з урахуванням таких змін, як демократизація всіх сфер суспільного життя, децентралізація влади, розвиток електронного врядування, формування кіберпростору як нового середовища для реалізації та охорони адміністративних відносин. У статті встановлені методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту, враховуючи сучасні тенденції демократизації всіх сфер суспільного життя, децентралізації влади, розвитку електронного врядування, формування кіберпростору як нового середовища для реалізації та охорони адміністративних відносин. Наголошено, що метод державного управління містить у собі веління виконавчої влади, джерело його юридичної сили – підзаконна діяльність органів державного управління. Юридична сила і сфера дії методів управління прямо залежать від того органу, який їх застосовує. Метод правового регулювання виражається в нормативах, бо правове регулювання завжди нормативне. Методи державного управління в найтиповішому варіанті індивідуалізовані, тобто часто містяться в ненормативних (індивідуальних) правових актах, метод правового регулювання – функція адміністративного права. З’ясовано, що методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту ілюструють ті засоби та способи, які використовує чи застосовує суб’єкт адміністративного права задля виконання поставлених перед ним завдань. Зроблено висновок, що методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту в Україні сьогодні розвиваються відповідно до змін, які характеризують розвиток публічного адміністрування у країні в цілому за реформами децентралізації та дерегуляції, розвитку електронного врядування. У контексті формування кіберпростору питання способів публічного адміністрування, встановлення зв’язків суб’єктів адміністративних відносин набуває особливої актуальності, оскільки віртуальний простір як середовище реалізації правовідносин відрізняється від традиційних зв’язків у фізичному просторі і потребує зміни матеріально-технічної бази, кадрового та ресурсного забезпечення.Документ Моделі публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту: закордонний досвід(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2019. – Вип. 5, т. 2. – С. 155-159, 2019) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620Метою статті є визначення прийнятної для основи реформування в Україні моделі публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту, визначення її особливостей. Так, у статті визначено прийнятну для основи реформування в Україні модель публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту, встановлено її особливості як основу для розроблення напрямів удосконалення відповідної діяльності. З’ясовано, що радянська система управління в галузі фізичної культури й спорту знаходить прояв в обґрунтуванні і доведенні переваг соціалістичної системи фізичного виховання над капіталістичною, жорсткому придушенні тенденцій розвитку фізичної культури й спорту на основі національних, етнічних засад. Наголошено на тому, що традиційно найважливішу роль в американському спортивному русі відіграє професійний спорт, який розвивається професійними спортивними лігами, асоціаціями, спілками, а також клубами-командами. Професійний спорт у США має яскраво виражену специфіку. Його стійке положення базується на високому попиті на його продукт, яким є видовище. Якщо вид спорту стає збитковим, то він припиняє своє існування як професійний. Видовище – це продукт діяльності всіх команд ліги. Визначено, що європейська модель управління сферами фізичної культури сформувалась на основі практики спільного управління різними видами спорту в Європі. Зроблено висновок про те, що для України доцільною є орієнтація на європейську модель, що характеризується активною співпрацею влади та суспільства, чому сприяє розгалужена пірамідально ієрархічна функціонально-допоміжна структура системи публічного адміністрування; правотворчістю як основною формою участі держави в адмініструванні сфер фізичної культури та спорту; тенденцією початку формування фізичної культури вже у дошкільних навчальних закладах та на рівні середньої освіти з продовженням у коледжах, ВНЗ; розвитком масового спорту через формування мережі територіально доступних спортивних комплексів; наявністю наддержавного рівня управління й координації, співпрацею суб’єктів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту на міжнародному рівні як з міжнародними організаціями, так і між собою.Документ Перспективні напрямки адміністративно-правового регулювання сфери фізичної культури і спорту із врахуванням европейських стандартів прав людини(Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. – 2021. – Вип. 10., Спецвип.– С. 8-13, 2021) Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620Досліджено перспективні напрямки адміністративно-правового регулювання сфери фізичної культури і спорту із врахуванням європейських стандартів прав людини. Наголошено на необхідності забезпечення прозорості та відкритості діяльності суб’єктів публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту через подальше впровадження електронного врядування, цифровізації адміністрування. Встановлено, що недосконалість адміністративно-правового регулювання сфери фізичної культури і спорту проявляється у певних проблемах: не систематизованість актів вказаних сфер; відсутність єдиної концепції розвитку сфер фізичної культури та спорту, визначення чіткої стратегії розвитку сфер; наявність прогалин правового регулювання питань, які повинні бути вирішені; доцільність зміни чинного законодавства з урахуванням тих принципів, які названі основними для розвитку сфер фізичної культури та спорту в Україні.Документ Державна політика у сфері фізичної культури і спорту як об’єкт публічного адміністрування: питання сьогодення(Наукові записки [Центральноукр. держ. пед. ун-ту імені Володимира Винниченка]. Сер.: Право. – 2022. – Вип. 12. – С. 171-175, 2022) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620Здійснено дослідження державної політики у сфері фізичної культури і спорту як об’єкту публічного адміністрування через призму завдань та функції, так і на цій основі суб’єктів його здійснення з конкретизацією щодо сфер фізичної культури та спорту. Доведено, що структурно-функціональний аналіз суб’єктно-об’єктного складу системи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту дозволяє розглядати в розгалуженості системи суб’єктів управління, подвійних впливів різних суб’єктів на той самий об’єкт, недостатності ресурсів певних суб’єктів публічного адміністрування для виконання покладених на них завдань та функцій. З’ясовано форми та методи публічного адміністрування притаманних компетенції суб’єктам його здійснення у сферах фізичної культури та спорту з формуванням пропозицій щодо їх розвитку та вдосконалення.Документ Щодо поняття державного управління у сферах фізичної культури та спорту в умовах євроінтеграції(Актуальні проблеми держави і права. – 2019. – Вип. 83. - С. 143-150, 2019) Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620Визначено ознаки та сформульовано поняття публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту в Україні зі встановленням законодавчих підстав його використання поряд із поняттям державного управління. Наголошено, що публічне адміністрування сфер фізичної культури та спорту необхідно визначати як професійну політично неупереджену діяльність на посадах публічної служби в органах держави та місцевого самоврядування в межах їх компетенції із практичного виконання наступних завдань і функцій держави: аналіз державної політики; забезпечення її реалізації; виконання норм законодавства; забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг; здійснення нагляду та контролю за дотриманням законодавства; управління фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням; управління персоналом органів; реалізації інших повноважень, визначених законодавством.Документ Адміністративно-правові методи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту(Приватне та публічне право. – 2021. – № 4. – С. 72-76, 2021) Моргунов, О. А.; Morhunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620У статті досліджено адміністративно-правові методи публічного адміністрування у сфері фізичної культури і спорту. Підкреслено, що методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту в Україні нині розвиваються відповідно до змін, які характеризують розвиток публічного адміністрування у країні загалом за реформами децентралізації та дерегуляції, розвитку електронного врядування. Наголошено, що для методів публічного адміністрування, які включають імперативні та диспозитивні, зміни стосуються збагачення способів зв’язків суб’єктів, що переносяться в кіберпростір. Категорія кіберпростору нещодавно введена в категоріально-понятійний апарат науки адміністративного права України і трактується як середовище (віртуальний простір), яке надає можливості для здійснення комунікацій та/або реалізації суспільних відносин, утворене в результаті функціонування сумісних (з’єднаних) комунікаційних систем та забезпечення електронних комунікацій із використанням мережі Інтернет та/або інших глобальних мереж передачі даних, охоплюючи соціальну, технічну, телекомунікаційну, інформаційну, мережево-комп’ютерну складові частини. «Відкритий та вільний кіберпростір розширює свободу і можливості людей, збагачує суспільство, створює новий глобальний інтерактивний ринок ідей, досліджень та інновацій, стимулює відповідальну та ефективну роботу влади й активне залучення громадян до управління державою та вирішення питань місцевого значення, забезпечує публічність та прозорість влади, сприяє запобіганню корупції». Зроблено висновок, що методи публічного адміністрування сфер фізичної культури та спорту в Україні нині розвиваються відповідно змінам, які характеризують розвиток публічного адміністрування у країні загалом за реформами децентралізації та дерегуляції, розвитку електронного врядування. У контексті форм це означає перерозподіл повноважень. Для методів публічного адміністрування, які включають імперативні та диспозитивні, зміни стосуються збагачення способів зв’язків суб’єктів, що переносяться в кіберпростір. І таке перенесення вимагає формування ресурсного забезпечення.