Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху
    (Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 89. - С. 82-87, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    Досліджено особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Здійснено аналіз законодавчих положень, які визначають особливості використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Встановлено недоліки нормативно-правової регламентації вказаної сфери суспільних відносин. Проаналізовано судову практику щодо оскарження рішень поліцейських про притягнення особи до адміністративної відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів, що було зафіксовано вимірювачами швидкості автотранспортних засобів. З’ясовано, що чинне національне законодавство не регламентує підстав і порядку використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху, що працюють не в автоматичному режимі. Запропоновано внесення змін до чинного національного законодавства задля вдосконалення нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху.
  • Ескіз
    Документ
    Щодо надання безоплатної правової допомоги в адміністративному судочинстві
    (Тенденції розвитку юридичної науки: проблеми та досягнення: матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. (м. Тернопіль, 11 жовт. 2011 р.). – Тернопіль, 2011. – С. 82-84, 2011) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    Відзначено, що кожен має право користуватися правовою допомогою при вирішенні справ в адміністративному суді, яка надається в порядку, встановленому законом. Для надання правової допомоги при вирішенні справ у судах в Україні діє адвокатура. Однак, у зв'язку з тим, що вартість послуг адвоката зазвичай висока, а тому для більшості громадян не доступна, питання надання безоплатної правової допомоги є дуже актуальним. Зазначено, що безоплатна правова допомога – це правова допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості нормативно-правової регламентації притягнення особи до юридичної відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції
    (Соціологія права. - 2021. - Вип. 1(36). - С. 43-46, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    Досліджено особливості нормативно-правової регламентації притягнення особи до юридичної відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції. Проаналізовано законодавчі положення, які визначають особливості притягнення особи до юридичної відповідальності за вказане діяння. Встановлено недоліки нормативно-правової регламентації вказаної сфери суспільних відносин. Розглянуто судова практика та окремі позиції учених-правознавців, практикуючих юристів щодо притягнення особи до відповідного різновиду юридичної відповідальності за вказане діяння.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі
    (Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2022 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2022. – С. 93-95, 2022) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084; Пчеліна, О. В.; Pchelina, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0224-1767
    Наголошено, що положення, на основі яких здійснюється нормативно-правове регулювання провадження в справах про адміністративні правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, порушують ряд основоположних принципів такого провадження: презумпції невинуватості; індивідуалізації відповідальності та покарання; законності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі
    (Науковий вісник публічного та приватного права. – 2020. - Вип. 6, т. 2. – С. 183-188, 2020) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    Досліджено особливості нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері гарантування безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі. Проаналізовано законодавчі положення, які визначають особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення у сфері гарантування безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі; встановлено недолікіи і прогалини нормативно-правового регулювання таких проваджень.
  • Ескіз
    Документ
    Правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України
    (Правові новели. – 2021. – № 13. – С. 90-96, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    У статті розглянуто правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України. З цією метою здійснено дослідження системи нормативно-правового регулювання діяльності стосовно провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі Національній поліції України. Встановлено, що, як і будь-яка система, вказана являє собою сукупність її структурних елементів, якими в такому разі є окремо взяті нормативно-правові акти, на рівні яких закріплено правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України; а також способу зв’язків між вказаними структурними елементами такої системи, якими є юридична сила окремо взятого з таких актів. З урахуванням цього зроблено висновок стосовно того, що нормативно-правові акти, що становлять систему нормативно-правового регулювання вказаної сфери суспільних відносин, і положення яких закріплюють правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України, розташовані в ній ієрархічно – від акта найвищої юридичної сили до акта найнижчої. З огляду на це насамперед проаналізовано положення Конституції України як акта, що має найвищу юридичну силу, на предмет закріплення в ній правових засад провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України. З’ясовано, що безпосередніх згадок про поліцію такий нормативно-правовий акт не містить, однак встановлює найважливіші з правових засад указаної діяльності цього центрального органу виконавчої влади. У дещо схожий спосіб правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі поліції, визначені в положеннях міжнародних договорів України. Основний же їх масив зосереджено в приписах акта кодифікованого законодавства – Кодексу України про адміністративні правопорушення. З огляду на те, що значна кількість норм указаного нормативно-правового акта за способом свого викладення є відсильними, здійснено аналіз окремих законів України, які визначають правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України.
  • Ескіз
    Документ
    Підзаконне нормативно-правове регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам Національної поліції України
    (Правова позиція. – 2021. – № 1 (30). – С. 74-77, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    У статті розглядаються аспекти підзаконного нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам, підрозділам та посадовим особам Національної поліції України. Вказується на те, що основною перевагою даного рівня нормативно-правової реґламентації відповідної сфери суспільних відносин є можливість уповноважених суб’єктів найбільш оперативним способом корегувати поведінку їх учасників, зокрема визначати їхню компетенцію. З’ясовано, що, будучи складовою системи нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам Національної поліції, підзаконне нормативно-правове регулювання може бути представлене як окрема система. У такому разі складовими елементами підзаконної системи нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам Національної поліції, будуть окремі підзаконні нормативно-правові акти, а способом їх зв’язку в такій системі – їхня юридична сила. Обґрунтовано, що юридична сила окремо взятого підзаконного нормативно-правового акта, за допомогою ухвалення якого здійснюється нормативно-правове регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, напряму залежить від суб’єкта їх видання. Саме тому такі підзаконні нормативно-правові акти розглянуто послідовно, залежно від суб’єкта, який їх ухвалив. З’ясовано, що нормативно-правові акти Президента України визначають загальноправові аспекти нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам поліції. На рівні постанов Кабінету Міністрів України дана сфера суспільних відносин урегульована більш детально. Найбільшу деталізацію діяльність поліції стосовно здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення отримала в положеннях відомчих нормативно-правових актів – наказах Міністерства внутрішніх справ України. Наведено основні з підзаконних нормативно-парових актів, за допомогою видання яких здійснюється підзаконне нормативно-правове регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення.
  • Ескіз
    Документ
    Правоохоронні органи як суб’єкти адміністративних процесуальних правовідносин із правовим статусом позивача
    (Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право . - 2015. - Вип. 34-2. - С. 221-225, 2015) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    У статті досліджуються випадки, в яких правоохоронні органи й їх посадові особи виступають суб’єктами адміністративних процесуальних правовідносин із правовим статусом відповідача в адміністративній справі. Аналізуються конкретні публічно-правові спори, в яких правоохоронні органи залучаються до адміністративних процесуальних правовідносин в якості відповідачів. Наводиться перелік публічно-правових спорів, віднесених до юрисдикції адміністративних судів, в яких правоохоронні органий їх посадові особи залучаються в якості відповідача.