Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 179
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасні тенденції трансформації змісту публiчного aдмiнicтpувaння у cфepi митнoï cпpaви
    (Проблеми сучасної поліцеїстики : тези доп. ІІІ наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 11 трав. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 151-154, 2023) Панов, І. О.; Panov, I. O.; Ігор Панов
    Підкреслено, що публiчнe aдмiнicтpувaння у cфepi дepжaвнoï митнoï cпpaви є частиною дepжaвного упpaвлiння, мaє виняткoвo пiдзaкoнний xapaктep. Трансформація змісту публiчного aдмiнicтрувaння є логічною, хоча під час дискусійною, але такою, що відповідає сучасним тенденціям гармонізації митного законодавства та суспільних відносин у cфepi митній cфері і пoєднує у cвoєму змicтi влaднo-poзпopядчi та організаційні зaxoди зoвнiшньoгo і внутpiшньoгo cпpямувaння, що проявляються у формах діяльності як opгaнів митної сфери тaк i iнших cуб’єктів державного управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Правовий режим воєнного стану: аналіз законодавства України
    (Академічні Візії. – 2023. – Вип. 17, 2023) Синявська, О. Ю.; Syniavska, O. Yu.; Повалена, М. В.; Povalena, M. V.; Носевич, Н. Р.; Nosevych, N. R.; Олена Юхимівна Синявська
    У статті досліджено питання правового режиму воєнного стану. Визначено поняття «воєнний стан», «надзвичайний стан» й «особливий період», а також спільні й відмінні риси між ними. Визначено, що передбачає введення воєнного стану. Розглянуто законні й підзаконні акти, які регулюють правовий режим воєнного стану. Розкрито роль Конституції в нормативній базі щодо правового режиму воєнного стану в Україні. Проаналізовано укази Президента щодо оголошення воєнного стану, мобілізації та продовження їх терміну, структуру цих указів. Узагальнено конституційні права і свободи людини і громадянина, які можуть обмежуватися і не можуть бути обмежені під час дії воєнного стану. Описано деталі формування та функціонування військових адміністрацій. Вивчено досвід запровадження воєнного стану в Україні. Зроблено висновки про необхідність змін у законодавстві щодо правового режиму воєнного стану й внесено пропозиції стосовно його вдосконалення.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття та зміст діяльності патрульної поліції як суб'єкта забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні та особливості її адміністративно-правового статусу
    (Європейські перспективи. - 2021. - № 3. – С. 209-217, 2021) Чанцева, А. О.; Chantseva, A. O.
    Проаналізовано поняття, зміст, а також ключові елементи сучасного стану діяльності патрульної поліції України як суб’єкта належного забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні та особливості чинного, адміністративно-правового статусу патрульної поліції. Розглянуто шляхи удосконалення актуального стану забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні силами і можливостями вітчизняної патрульної поліції, зокрема і внаслідок покращення чинного адміністративного законодавства, яке регулює діяльність патрульної поліції. Наголошено на важливості досягнення того, аби чинне адміністративно-правове законодавство України, повністю відповідало реаліям сьогодення і включало до свого складу усі позитивні надбання сучасної науки адміністративного права України.
  • Ескіз
    Документ
    Мас-медіа як інструмент громадського контролю за діяльністю Національної поліції України
    (Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 3. - С. 566-568, 2023) Логвиненко, Б. О.; Lohvynenko, B. O.; Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695X
    Надано характеристику мас-медіа (засобів масової інформації) як інструменту громадського контролю за діяльністю Національної поліції України. Зазначено, що окрім інформування громадськості про діяльність поліції, мас-медіа виступають своєрідним провідником для реалізації такого контролю. Наголошено, що принципи взаємодії Національної поліції України із засобами масової інформації не закріплені у національному законодавстві. Підкреслено, що у відносинах з поліцією діяльність мас-медіа розглядається переважно у призмі взаємодії або реалізації партнерських проєктів. У сучасних умовах потенціал мас-медіа є важливим для ефективної поліцейської діяльності, що пов’язано з реалізацією підходу «Community policing» в діяльності Національної поліції України. Акцентовано увагу на зростаючій ролі мережі Інтернет та соціальних медіа для здійснення заходів громадського контролю за поліцейською діяльністю, зокрема щодо дотримання прав людини. Встановлено, що мас-медіа як інструмент громадського контролю за діяльністю поліції реалізується через: 1) проведення журналістських розслідувань, спрямованих на викриття недоліків у організації роботи поліції; 2) поширення новин, зокрема, щодо діяльності поліції, про стан дотримання прав людини, про стан і перспективи розслідування резонансних кримінальних справ; 3) через реалізацію права на доступ до публічної інформації, що дозволяє мас-медіа формувати звітні і оглядові матеріали про ефективність функціонування поліції. Зауважено, що удосконаленню громадського контролю за діяльністю поліції сприятиме закріплення у Законі України «Про Національну поліцію» основних засад взаємодії поліції та мас-медіа.
  • Ескіз
    Документ
    Зміст адміністративно-правовового статусу Кабінету Міністрів України у сфері наукової і науково-технічної діяльності
    (Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 66-68, 2021) Тарасенко, В. С.; Tarasenko, V. S.
    Визначено адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України у сфері наукової та науково-технічної діяльності в Україні як сукупність взаємозалежних та взаємозумовлених правових елементів, що визначають місце Кабінету Міністрів України в системі органів управління науковою та науково-технічною сферою в Україні та відображають його мету, завдання, функції, принципи діяльності, права та обов’язки в науковій і науково-технічній сфері суспільних відносин, та відповідальність посадових осіб за вчинення правопорушень стосовно управління сферою науки і техніки в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правовий статус суб’єктів кадрового забезпечення органів внутрішніх справ України
    (Адміністративне право України: сучасний стан та шляхи розвитку : матеріали наук.-практ. конф. (м. Харків, 27 квіт. 2012 р.). – Харків : ХНУВС, 2012. – С. 73-75, 2012) Клочко, А. М.; Klochko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6898-964X
    Зазначено, що адміністративно-правовий статус суб’єктів кадрового забезпечення є проявом статусу особи, співвідноситься з ним як особливе та загальне і характеризує місце зазначеної категорії осіб у системі суспільного розподілу праці як суб’єкта правовідносин, врегульованих адміністративно-правовими нормами.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості здійснення працівником міліції представницьких функцій в адміністративному судочинстві України
    (Вісник Запорізького національного університету. Сер.: Юрид. науки. – 2012. – № 1, ч. 2. – С. 95-99, 2012) Барановський, М. В.; Baranovskyi, M. V.
    Розкрито особливості здійснення представницьких функцій працівником міліції. Запропоновано доповнення до чинного законодавства. Сформульовано поняття процесуального представництва, здійснюваного працівником міліції.
  • Ескіз
    Документ
    Актуальні питання нормативно-правового регулювання кібербезпеки в Державній прикордонній службі України
    (Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 4. - С. 128-131, 2020) Басараб, О. Т.; Basarab, O. T.; Басараб, О. К.; Basarab, O. K.; Ларіонова, І. Т.; Larionova, I. T.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7006-6476
    Розглянуто нормативно-правое регулювання кібернетичної безпеки у Державній прикордонній службі України з огляду на сучасні виклики сьогодення. Зазначено, що в умовах активізації кібернетичних атак на інформаційно-телекомунікаційні системи органів державної влади України, правоохоронних органів та військових формувань, комп’ютерні мережі прикордонного відомства також потребують надійного захисту. Сьогодні у Державній прикордонній службі України функціонує інтегрована інформаційно-телекомунікаційна система «Гарт», яка забезпечує обробку інформації за відповідними видами оперативно-службової діяльності. Віртуальний простір, у межах якого циркулює інформація, з використанням вищезазначеної системи являє собою кібернетичний простір прикордонного відомства, безпека якого повною мірою залежить від двох основних аспектів: організаційно-технічного забезпечення та якісної нормативно-правової бази. Визначено актуальність питання відсутності спеціальних нормативно-правових актів у сфері забезпечення безпеки кібернетичного простору Державної прикордонної служби України, прогалини у положеннях чинних нормативно-правових актів у частині, що стосується порядку організації кібернетичної безпеки у прикордонному відомстві, а також відсутність науково обґрунтованої концепції щодо подальшого порядку розбудови кібернетичної безпеки Державної прикордонної служби України.
  • Ескіз
    Документ
    Протокол про адміністративне правопорушення та проблеми його складання
    (Вісник Запорізького національного університету. Сер.: Юрид. науки. – 2012. – № 4, ч. 2. – С. 188-193, 2012) Брайченко, С. М.; Braichenko, S. M.
    Охарактеризовано зміст і форма протоколу про адміністративне правопорушення, проблеми його складання. Здійснено аналіз практики адміністративно-юрисдикційної діяльності органів внутрішніх справ, помилок, допущених при складанні зазначених протоколів. Сформульовано пропозиції щодо удосконалення чинного адміністративно-деліктного законодавства.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху
    (Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 89. - С. 82-87, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    Досліджено особливості нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Здійснено аналіз законодавчих положень, які визначають особливості використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху. Встановлено недоліки нормативно-правової регламентації вказаної сфери суспільних відносин. Проаналізовано судову практику щодо оскарження рішень поліцейських про притягнення особи до адміністративної відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів, що було зафіксовано вимірювачами швидкості автотранспортних засобів. З’ясовано, що чинне національне законодавство не регламентує підстав і порядку використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху, що працюють не в автоматичному режимі. Запропоновано внесення змін до чинного національного законодавства задля вдосконалення нормативно-правової регламентації використання поліцейськими засобів вимірювання швидкості руху транспортних засобів під час забезпечення безпеки дорожнього руху.