Перегляд за Автор "Boiko, S. M."
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Unmanned aerial vehicles. Perspectives. Management. Power supply: Multi-authored monograph(Warsaw, 2019. - 100 p., 2019) Holovenskiy, V. V.; Головенський, В. В.; Shmelova, T. F.; Шмельова, Т. Ф.; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Tymochko, O. I.; Boiko, S. M.; Khebda, A. S.; Chyzhova, L. I.; Чижова, Л. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4105-1520; Kirukhina, M. V.У монографії аналізуються можливі варіанти енергопостачання та управління безпілотними літальними апаратами. Також розглядається питання прийняття рішення оператором безпілотного літального апарату при управлінні у надзвичайних ситуаціях. Рекомендується для фахівців, аспірантів і студентів за спеціальностями 141 - «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», 173 - «Авіоніка» та інших суміжних спеціальностей.Документ Аналіз факторів впливу на основні енергетичні характеристики вітроенергетичних станцій, що експлуатуються в умовах гірничорудних підприємств(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 2, ч. 1. - С. 256-261, 2020) Сінчук, О. М.; Sinchuk, O. M.; Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Некрасов, А. В.; Nekrasov, A. V.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-4306-0973; Онищенко, А. О.; Onyshchenko, A. O.Розглянуто актуальну науково-практичну задачу розроблення теоретичних засад, математичних моделей і методів для впровадження вітроенергетичних станцій в структуру комплексу електропостачання гірничорудних підприємств. Зазначено, що в умовах гірничорудних підприємств є можливість та актуальність побудови вітроенергетичних станцій, однак їх експлуатація має свою специфіку, яку необхідно враховувати під час їх проектування та експлуатації. Викладено специфіку проектування вітроенергетичних станцій та фактори, що впливають на їх основні енергетичні характеристики.Документ Аспекти використання штучних нейронних мереж у сучасних тренажерних системах «екіпаж-вертоліт-середовище»(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2021. – Т. 32 (71), № 2, ч. 1. - С. 26-30, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Журід, В. І.; Zhurid, V. I.; Ємець, В. В.; Yemets, V. V.; Москалик, В. М.; Moskalyk, V. M.; Гусарова, О. В.; Husarova, O. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9823-0044Досліджено питання покращення тренажерної бази для підготовки та підвищення кваліфікації пілотів вертольотів. Зазначено, що режими роботи авіаційних тренажерів, а особливо тренажерних систем «екіпаж-вертоліт-середовище», мають дуже складну і розгалужену структуру, а технологічні процеси дуже складні і залежать від багатьох факторів. Запропоновано використання штучних нейронних мереж у сучасних тренажерних системах «екіпаж-вертоліт-середовище».Документ Аспекти модернізації авіоніки вертольотів МІ-2 та МІ-8 додатковою індикацією польотної інформації(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 6, ч. 2. - С. 12-16, 2020) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Шахова, О. В.; Shakhova, O. V.Зазначено, що безпека польотів є комплексним поняттям, що стосується всієї авіаційної транспортної системи, що визначає здатність виконувати польоти без загрози для життя і здоров’я людей. Натепер широко застосовуються пристрої, що сигналізують про небезпечні зближення вертольоту з перешкодами, сигнали, які перетворюються у відповідні звукові та візуальні попередження. Їх розвиток іде насамперед у напрямку підвищення точності вимірювань і швидкості змін показників датчиків. З технічної точки зору раннє попередження критичних ситуацій здійснюється шляхом виведення на екран багатофункціонального індикатора даних, що потребує часу на сприйняття інформації пілотом вертольоту. Обґрунтовано необхідність подальшої модернізації авіоніки вертольотів додатковою індикацією польотної інформації. Запропоновано створення додаткової світлодіодної індикації систем раннього попередження критичних ситуацій під час пілотування вертольотом.Документ Використання енергетичного потенціалу відпрацьованого вентиляційного потоку залізорудних підприємств з метою генерації електричної енергії(Вісник Хмельницького національного університету. Сер.: Технічні науки. - 2018. - № 5. - С. 186-190, 2018) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9778-2202; Носач, І. В.; Nosach, І. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0637-7840; Вишневський, С. Я.; Vyshnevskyi, S. Ya.; Некрасов, А. В.; Nekrasov, A. V.; Кас’янов, Є. М.; Kas`ianov, Ye. M.Одним із чотирьох заходів, запропонованих Міжнародною енергетичною агенцією для підвищення енергоефективності в країнах світу, є збільшення використання вітрової енергії в загальному обсязі виробництва електричної енергії [1]. Внаслідок природного зниження рівнів видобутку залізорудної сировини (ЗРС) на понад 1000–1500 м, тобто в бік запроектних показників, вже зараз необхідно збільшувати об’єми повітря для вентиляції. Існуюча перепроектована система вентиляції за нагнітально-всмоктувальним принципом дозволяє забезпечити необхідні обсяги, зменшити втрати і збільшити швидкість потоку повітря [2–4]. За таких умов можливим є використання частини енергії вітрових потоків для перетворення її в електричну [1] з метою використання для резервного живлення відповідальних споживачів. Безумовно, обсяги отриманої електроенергії не можуть бути значними через просторову обмеженість гірничих виробок. Разом з тим, підземні електроприймачі шахт, як правило, мають значні потужності й їх живлення від автономних джерел, зокрема вітроенергетичних установок (ВЕУ), є неможливим [5]. Особливо актуальними ці питання є для тимчасово законсервованих горизонтів шахт. Останні, як правило, відключені від централізованого електропостачання підземних підстанцій. Вітроенергетичний комплекс, встановлений в законсервованих виробках залізорудних шахт, здатний, перетворюючи частину енергії вентиляційних повітряних потоків у електричну енергію, забезпечувати аварійне резервне електропостачання освітлювальної мережі для виконання умов техніки безпеки [6]. Для досягнення належної енергоефективності ВЕУ в таких умовах необхідно враховувати низку додаткових вимог до них і, насамперед, до їх електромеханічної частини. Вони стосуються вибору типу та параметрів складових останньої, а також конструктивних особливостей приводного механізму електрогенератора [3–9]. Одной из четырех мер, предложенных Международным энергетическим агентством по повышению энергоэффективности в странах мира, является увеличение использования ветровой энергии в общем объеме производства электрической энергии [1]. В результате естественного снижения уровней добычи железорудного сырья (ЖРС) более чем на 1000–1500 м, то есть в сторону запроектных показателей, уже сейчас необходимо увеличивать объемы воздуха для вентиляции. Существующая перепроектированная система вентиляции по нагнетающе-всасывающему принципу позволяет обеспечить необходимые объемы, уменьшить потери и увеличить скорость потока воздуха [2–4]. При таких условиях возможно использование части энергии ветровых потоков для превращения ее в электрическую [1] с целью использования для резервного питания ответственных потребителей. Безусловно, объемы полученной электроэнергии не могут быть значительными из-за пространственной ограниченности горных выработок. Вместе с тем, подземные электроприемники шахт, как правило, имеют значительные мощности и их питание от автономных источников, в частности ветроэнергетических установок (ВЭУ), невозможно [5]. Особенно актуальны эти вопросы для временно законсервированных горизонтов шахт. Последние, как правило, отключены от централизованного электроснабжения подземных подстанций. Ветроэнергетический комплекс, установленный в законсервированных выработках железорудных шахт, способен, превращая часть энергии вентиляционных воздушных потоков в электрическую энергию, обеспечивать аварийное резервное электроснабжение осветительной сети для выполнения условий техники безопасности [6]. Для достижения надлежащей энергоэффективности ВЭУ в таких условиях необходимо учитывать ряд дополнительных требований к ним и прежде всего к их электромеханической части. Они касаются выбора типа и параметров составляющих последней, а также конструктивных особенностей приводного механизма электрогенератора [3-9]. One of the four measures proposed by the International Energy Agency for improving of energy efficiency in the countries of the world is increasing of the use of wind energy in the total electricity production [1]. Due to the natural decrease in the levels of iron ore (IOE) extraction by more than 1000-1500 m, that is towards the design indicators, it is now necessary to increase the volume of air for ventilation. The existing redesigned ventilation system according to the injection suction principle allows to provide the necessary volumes, reduce losses and increase the air flow rate [2–4]. Under such conditions, it is possible to use part of the energy of wind streams to convert it into electrical power [1] in order to use for backup power supply of responsible customers. Of course, the amount of generated electricity can not be significant due to the spatial limitation of mining work. At the same time, underground electrical collectors of mines, as a rule, have significant capacity and their nutrition from autonomous sources, in particular from wind power turbines (WPT), is impossible [5]. These issues are particularly relevant for temporarily preserved horizons of mines. The latter, as a rule, are disconnected from the centralized power supply of underground substations. The wind power complex installed in the preserved development of iron ore mines is capable providing an emergency back-up power supply to the lighting network to fulfill the safety conditions turning a part of the energy of ventilation air streams into electric energy [6]. In order to achieve the proper energy efficiency of the wind turbine in such conditions it is necessary to take into account a number of additional requirements to them and, first of all, to their electromechanical part. They concern the choice of the type and parameters of the components of the latter, as well as the design features of the drive mechanism of the generator [3–9].Документ До питання льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів залежно від сфери їх упровадження(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 6, ч. 2. - С. 7-11, 2020) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-4306-0973; Журід, В. І.; Zhurid, V. I.; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Ємець, В. В.; Yemets, V. V.Відзначено, що зважаючи на різноманітні задачі та специфіку умов застосування безпілотних літальних апаратів у різних сферах застосування, виникає необхідність урахування особливостей та специфіки льотної експлуатації тих чи інших типів безпілотних літальних апаратів під час виконання завдань у нових сферах застосування. Зауважено, що певну роль у льотній експлуатації безпілотних літальних апаратів відіграє людський фактор, який теж слід ураховувати. Обґрунтовано необхідність подальшого вивчення питання льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів у залежності від сфери їх упровадження. Запропоновано надалі, під час формування підходів до льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів ураховувати не тільки специфіку їх експлуатації, а і людський фактор у залежності від сфери впровадження різних типів безпілотних літальних апаратів.Документ До питання модернізації комплексу електропостачання-електроспоживання літальних апаратів(Науково-технічний журнал «Мікросистеми, Електроніка та Акустика». - 2018. - Т. 23. - № 3 С. 36-41, 2018) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9778-2202; Шмельов, Ю. М.; Shmelov, Yu. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Носач, І. В.; Nosach, І. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0637-7840; Кірюхіна, М. В.; Kiriukhina, M. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2155-8102; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509У статті розглянуто особливості побудови бортового комплексу електропостачання-електроспоживання літального апарату з використанням відновлюваних джерел енергії та силових установок на базі асинхронних електродвигунів з короткозамкнутим ротором, з можливістю їх використання у генераторному режимі. Встановлено, що впровадження відновлюваних джерел електричної енергії в системи бортового електропостачання літальних апаратів має місце, між тим перспективним та актуальним залишається питання впровадження їх в структуру первинного та аварійного живлення бортових комплексів літальних апаратів. Авторами запропоновано впровадження додаткових джерел електричної енергії в структуру основної бортової системи електропостачання на базі відновлюваних джерел енергії та додаткових, паралельно встановлених авіадвигунам, силових установок на базі електродвигунів, що в свою чергу підвищить надійність та енергетичну ефективність комплексу в цілому. В статье рассмотрены особенности построения бортового комплекса электроснабжения-электропотребления летательного аппарата с использованием возобновляемых источников энергии и силовых установок на базе асинхронных электродвигателей с короткозамкнутым ротором, с возможностью их использования в генераторном режиме. Установлено, что внедрение возобновляемых источников электрической энергии в системы бортового электроснабжения летательных аппаратов имеет место, между тем перспективным и актуальным остается вопрос внедрения их в структуру первичного и аварийного питания бортовых комплексов летательных аппаратов. Авторами предложено внедрение дополнительных источников электрической энергии в структуру основной бортовой системы электроснабжения на базе возобновляемых источников энергии и дополнительных, параллельно установленных авиадвигателям, силовых установок на базе электродвигателей, что, в свою очередь, повысит надежность и энергетическую эффективность комплекса в целом. The article deals with the features of construction of combined airborne power supply of aircraft with the use of renewable energy sources. It has been established that the introduction of renewable energy sources into airborne electrical supply systems of aircraft takes place, however, the issue of their introduction into the structure of the primary and emergency power supply of airborne aircraft complexes remains promising and topical. Thus, due to the complex specific operating conditions, it is necessary to monitor the state of aircraft battery-operated batteries, the authors propose to implement monitoring of the status online of on-board batteries in the block, which will also perform the functions of the charger. From the onboard generators, all the electronics are powered on board aircraft, so if the generators stop working, then all the onboard equipment of the electric system of the aircraft will be blown away. In this case, in some types of aircraft, manufacturers install retractable wind power plants. In the meantime, solar cells are another of the most persistent alternative sources of electric energy in aircraft. Thus, according to the recommended variant of the system of power supply of aircraft, the unit of storage batteries has a capacity sufficient to supply in an emergency during the flight not only responsible consumers (control and navigation), but also the power supply of electromechanical complexes of the power system of electric motors. Proceeding from the fact that the modern concept of the development of aircraft put forward the requirements related to the miniaturization of onboard systems of energy and electronics, as well as requirements for the use of advanced technologies for the manufacture of aircraft design, the implementation is also relevant, if possible, (depending on the design aircraft) as an additional source of the main on-board power supply system for solar panels at level with retractable wind power plants. The article presents the version recommended by the authors of the system of airborne electrical supply of the aircraft using renewable energy sources. The authors propose the introduction of additional power sources into the structure of the main power supply system on the basis of renewable energy sources and additional, electric motors, installed in parallel with aircraft engines, with the purpose of safety-free landing of the aircraft, in the event of failure of aircraft engines and extension of its flight time.Документ До питання проєктування вітроенергетичних станцій в умовах гірничорудних підприємств(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2020. – Т. 31 (70), № 3, ч. 1. - С. 153-157, 2020) Сінчук, О. М.; Sinchuk, O. M.; Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Некрасов, А. В.; Nekrasov, A. V.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; Федь, М. М.; Fed, M. M.Відзначено, що на гірничорудних підприємствах актуальним і можливим є впровадження в загальну структуру систем електроживлення вітроенергетичних станцій. Водночас з метою достатньо енергоефективного використання систем електроживлення необхідно ґрунтовно аналізувати питання, пов’язані з режимами роботи енергетичного обладнання на етапі їх проєктування. Розглянуто теоретичні засади підходу до проєктування вітроенергетичних станцій в умовах гірничорудних підприємств.Документ Комплексне використання електроенергетичних систем із джерелами розосередженої генерації в умовах гірничорудних підприємств(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2021. – Т. 32 (71), № 3. - С. 226-230, 2021) Сінчук, О. М.; Sinchuk, O. M.; Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Жуков, О. А.; Zhukov, O. A.; Риков, Г. Ю.; Rykov, H. Yu.; Іванченко, Л. В.; Ivanchenko, L. V.Відзначено, що державна політика в електроенергетиці сприяє розширенню «географії» виробництва електричної енергії на базі альтернативних відновлюваних джерел енергії та розвитку розподіленої генерації й обладнання для акумулювання енергії, мінімізації витрат на постачання електричної енергії, забезпечення умов та застосування заходів для розвитку енергоефективності в електроенергетиці та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Проведено оцінку базоутворювального потенціалу та комплексного використання власних енергоресурсів джерел розосередженої генерації в умовах гірничорудних підприємств. Запропоновано під час упровадження джерел розосередженої генерації використовувати комплексний підхід із застосуванням технологій водневої енергетики, що забезпечить підвищення ефективності їх використання та інтеграцію в стратегію сучасної енергетики.Документ Метод оптимізації режимів роботи енергетичного обладнання авіаційних підприємств(Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Технічні науки. - 2021. - № 6 (303). - С. 26–30., 2021-12) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID ID: 0000-0001-9778-2202; Вишневський, С. Я.; Vishnevkyi, S. Y.; ORCID ID: 0000-0002-2159-603X; Москалик, В. М.; Moskalyk, V. M.; ORCID ID: 0000-0003-4916-3102; Подгорних, Н. В.; Podhornykh, N. V.; ORCID ID: 0000-0002-1503-6896Альтернативним рішенням питання другого незалежного джерела живлення електроспоживачів можуть бути використані джерела розосередженої генерації, розташованої на території авіаційних підприємства, з метою електропостачання відповідальних електроприймачів у аварійних ситуаціях та у інших псевдоаварійних режимах роботи, з метою зменшення витрат за спожиту електроенергію та підвищення рівня надійності електропостачання. Водночас, аналіз розподілу потоків споживання електроенергії свідчить, що велика частка електричної енергії припадає саме на локальні енергетичні об’єкти, що обумовлює в цілому актуальність вивчення питання особливостей прогнозування електроспоживання з мережі в умовах авіаційних підприємств та актуальності застосування при цьому комбінованого підходу, особливо при впровадженні в структуру електропостачання цих підприємств розосередженої генерації. Проблематикою цієї роботи є питання підвищення енергоефективності авіаційних підприємств. Між тим, що не менш важливо, досвід показує, що незважаючи на недовантаження електричних потужностей, збитки від аварійних перерв енергозабезпечення з кожним роком зростають. Враховуючи складність технологічного процесу та специфіку функціонування авіаційних підприємств, актуальною науково-практичною задачею є розробка методу оптимізації режимів роботи енергетичного обладнання цих підприємств при впровадженні в структуру електропостачання розосередженої генерації. Між тим, що не менш важливо, досвід показує, що незважаючи на недовантаження електричних потужностей, збитки від аварійних перерв енергозабезпечення з кожним роком зростають. Кожний параметр загальної оптимізації вибору режимів роботи енергетичного обладнання гірничорудних підприємств має різний ступінь впливу. Водночас з метою достатньо енергоефективного використання таких мініелектростанцій в структурах систем електроживлення необхідно ґрунтовно аналізувати питання, пов’язаних з режимами роботи енергетичного обладнання цих підприємств. Запропонований метод дозволяє оптимізувати роботу енергетичного обладнання авіаційних підприємств при впровадження до структури їх електропостачання розосередженої генерації. Alternatively rіshennyam nutrition Other Square dzherela zhivlennya elektrospozhivachіv mozhut Buti vikoristanі dzherela rozoseredzhenoї generatsії, roztashovanoї on teritorії avіatsіynih pіdpriєmstva, of metoyu elektropostachannya vіdpovіdalnih elektropriymachіv in avarіynih situatsіyah that have іnshih psevdoavarіynih robot mode, of metoyu zmenshennya vitrat for spozhitu elektroenergіyu that pіdvischennya rіvnya nadіynostі elektropostachannya. Vodnochase, analіz rozpodіlu potokіv spozhivannya elektroenergії svіdchit scho great chastka elektrichnoї energії pripadaє sama on lokalnі energetichnі ob'єkti scho obumovlyuє in tsіlomu aktualnіst vivchennya power Especially prognozuvannya elektrospozhivannya of MEREZHI in the Minds of companies that avіatsіynih aktualnostі zastosuvannya at tsomu kombіnovanogo pіdhodu, Especially when vprovadzhennі into the structure of electrical supply of these enterprises of rose-energy generation. The problematics of tsієї work and є nutrition for the promotion of energy efficiency of aviation enterprises. Meanwhile, it’s not less important, I’ll show you that, regardless of the lack of electrical tension, the breakdowns in the event of emergency interruptions in energy security with skin fate are increasing. The complexity of the technological process and the specifics of the functioning of aviation enterprises, an actual scientific and practical task is the development of a method for optimizing the modes of operation of the power supply of these enterprises when introduced into the structure of the electric supply of a rose-energy generator. Meanwhile, it’s not less important, I’ll show you that, regardless of the lack of electrical tension, the breakdowns in the event of emergency interruptions in energy security with skin fate are increasing. The skin parameter of the global optimization of the choice of modes of operation and energy-efficient operation of the gas-mining enterprises may vary in the degree of injection. At the same time, with the method of sufficient energy-efficient use of such mini-electric power stations in the structures of power generation systems, it is necessary to analyze the power supply connected with the modes of robotic energy-saving possession of these enterprises. The proponation method allows optimizing the robot of the power supply of aviation enterprises with the introduction to the structure of their power supply of rose-energy generation. Альтернативным решением вопроса второго независимого источника питания электропотребителей могут быть использованы источники рассредоточенной генерации, расположенной на территории авиационных предприятия, с целью электроснабжения ответственных электроприемников в аварийных ситуациях и других псевдоаварийных режимах работы, с целью уменьшения затрат на потребленную электроэнергию и повышения уровня надежности электроснабжения. В то же время анализ распределения потоков потребления электроэнергии свидетельствует, что большая часть электрической энергии приходится именно на локальные энергетические объекты, что обуславливает в целом актуальность изучения вопроса особенностей прогнозирования электропотребления по сети в условиях авиационных предприятий и актуальности применения при этом комбинированного подхода, особенно при внедрении в структуру электроснабжения этих предприятий рассредоточенной генерации. Проблематикой этой работы является вопрос повышение энергоэффективности авиационных предприятий. Между тем, что не менее важно, опыт показывает, что несмотря на недогрузку электрических мощностей, ущерб от аварийных перерывов каждым годом растет. Учитывая сложность технологического процесса и специфику функционирования авиационных предприятий, актуальной научно-практической задачей является разработка метода оптимизации режимов работы энергетического оборудования этих предприятий при внедрении в структуру электроснабжения рассредоточенной генерации. Между тем, что не менее важно, опыт показывает, что несмотря на недогрузку электрических мощностей, ущерб от аварийных перерывов энергообеспечения с каждым годом возрастает. Каждый параметр общей оптимизации выбора режимов работы энергетического оборудования горнорудных предприятий имеет разную степень воздействия. В то же время с целью достаточно энергоэффективного использования таких миниэлектростанций в структурах систем электропитания необходимо основательно анализировать вопросы, связанных с режимами работы энергетического оборудования этих предприятий. Предлагаемый метод позволяет оптимизировать работу энергетического оборудования авиационных предприятий при внедрении в структуру их электроснабжение рассредоточенной генерации.Документ Особливості розвитку експлуатації повітряних суден малої авіації в контексті регіональних перевезень(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2023. – Т. 34 (73), № 5. - С. 10-15, 2023) Бойко , С. М.; Boiko, S. M.; Котов, О. Б.; Kotov, O. B.; Іщенко, С. О.; Ishchenko, S. O.; Гладкий , Ю. М.; Hladkyi , Yu. M.; Шарипенко , Ю. В.; Sharypenko, Yu. V.; Гвоздік, С. Д.; Hvozdik, S. D.Стаття присвячена питанням синтезу підходів розбудови застосування повітряних суден малої авіації, у тому числі вертольотів в регіональному аспекту на теренах України. Визначено основні вимоги, що пред’являються до повітряних суден, які допускаються до польотів. Акцентовано увагу на те, що урядові та неурядові міжнародні організації в межах своєї компетенції реалізують взаємодію з ІСАО, проводячи в регіони її політику та стандарти, що стосуються діяльності цивільної авіації. Відповідно, зазначені організації здійснюють допомогу в тих питаннях, які виникають у ході діяльності міжнародної цивільної авіації через особливості того чи іншого регіону.Документ Педагогіка вищої школи : навчальний посібник(Харків : ФОП Бровін О.В., 2020. - 240 с., 2020) Тюріна, В. О.; Tyurina, V. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2308-1977; Котелюх, М. О.; Koteliukh, M. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5580-7798; Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4948-9524; Червоний, П.Д.; Chervonyi, P. D.; Червоный, П. Д.; Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ; Медведєва, О. В.; Medvedieva, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6296-736X; Гіренко, С. П.; Girenko, S. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4871-5481У навчальному посібнику розглянуто теоретичні засади педагогіки вищої школи; особливості її становлення та розвитку в історичному аспекті; розкрито сучасний стан вищої освіти України; загальнодидактичні положення організації освітнього процесу у вищій школі: подано принципи, методи, форми організації освітнього процесу; особливості виховного процесу у закладі вищої освіти. Розкрито сучасні вимоги до особистості викладача, його педагогічну майстерність та професійну культуру. Посібник призначено для студентів, магістрів, аспірантів та науково- педагогічних працівників.Документ Перспективи розвитку безпілотних літальних апаратів для застосування у складі спеціальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України(Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях молодих учених : тези доп. учасників наук.-практ. конф. з нагоди святкування Дня науки (м. Харків, 15 трав. 2020 р.). – Харків : ХНУВС, 2020. – С. 360-361, 2020) Заливчий, О. С.; Zalyvchyi, O. S.; Коваль, І. М.; Koval, I. M.; Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9778-2202Зазначено, що стан оснащення силових формувань спеціальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України роботизованою та безпілотною технікою є загалом недостатнім. Перш за все оснащення безпілотними літальними апаратами потребують підрозділи поліції з метою попередження, виявлення або фіксування правопорушення; охорони громадської безпеки і власності; забезпечення безпеки осіб; забезпечення громадської безпеки і порядку. Запропоновано сконцентрувати зусилля на розробку вітчизняних безпілотних літальних апаратів, які б задовольняли спецпідрозділи МВС України своїми тактико-технічними характеристиками.Документ Проблематика авіаційної безпеки під час експлутації безпілотних літальних апаратів(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Сер.: Технічні науки. – 2021. – Т. 32 (71), № 6. - С. 5-8, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Ножнова, М. О.; Nozhnova, M. O.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-4306-0973; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3021-6756; Олійник, Ю. Л.; Oliinyk, Yu. L.; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Гусарова, О. В.; Husarova, O. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9823-0044Розглянуто питанням безпеки застосування та експлуатації безпілотних літальних апаратів, що є серйозною науково-технічною проблемою в контексті забезпечення безаварійного застосування БПЛА, що виключає неконтрольоване падіння БПЛА на землю і пов’язане із цим ненавмисне завдання шкоди життю, здоров’ю людей та їхньому майну на землі. Незважаючи на ряд заходів, що вже застосовуються у світі для регулювання питань застосування та експлуатації БПЛА, дрони залишаються загрозою повітряному руху, і з кожним роком це питання стає більш актуальним. Обґрунтовано необхідність подальшого вивчення та вдосконалення питання авіаційної безпеки в контексті льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів та запропоновано надалі у формуванні підходів до проєктування та льотної експлуатації безпілотних літальних апаратів ураховувати можливість примусового коригування траєкторії їхнього руху з метою попередження авіаційних інцидентів.Документ Прогнозування електроспоживання авіаційних підприємств при реконфігурації системи їх електропостачання(Вісник Хмельницького національного університету. - Серія: Технічні науки. - 2022. - № 3 (309). - С. 232–238., 2022-05) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID ID: 0000-0001-9778-2202; Щокін, В. П.; Shchokin, V. P.; ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-4109-9655; Вишневський, C. Я.; Vishnevkyi, S. Y.; ORCID ID: 0000-0002-2159-603X; Данілін, О. В.; Danilin, O. V.; ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3207-1156; Подгорних, Н. В.; Podhornykh, N. V.; ORCID ID: 0000-0002-1503-6896Метою даної роботи є синтез особливостей прогнозування електроспоживання підпиємств авіаційної галузі при впровадженні до системи їх електропостачання джерел розосередженоі генерації. На авіаційних підприємствах актуальним є впровадження в загальну структуру систем електроживлення розосередженої генерації. Для прогнозування, з достатнім рівнем вірогідності, електроенергоспоживання авіаційних підприємств необхідно вирішити багатокритеріальну задачу. Застосування нейронних мереж в системах прогнозування електроенергетичних параметрів дозволить забезпечити багатофакторне прогнозування. Такий підхід дозволить покращити прогнозованість згенерованої електроенергії розосередженою генерацією в часі, що зменшить в свою чергу, похибку прогнозу електроспоживання з мережі в умовах цих підприємств. Запропонована структурна схема визначення прогнозних показників енергоспоживання із мережі авіаційного підприємства, при впровадженні в структуру електропостачання цих підприємств джерел розосередженої генерації, для подальшої реалізації прогнозної моделі. The purpose of this work is the features of forecasting the electricity consumption of aviation companies in their introduction into the power supply system of sources of dispersed generation. At aviation enterprises, the introduction of dispersed generation power supply systems into the general structure is important. To predict, with a sufficient level of probability, the energy consumption of aviation enterprises, it is necessary to solve a multi-criteria problem. The use of neural networks in systems for forecasting energy parameters allows the use of multifactorial forecasting. This approach will improve the forecasting of generated electricity by distributed generation over time, which in turn will reduce the error of the forecast of electricity consumption from the grid in the conditions of these enterprises. The structural scheme of determination of forecast indicators of energy consumption from the network aviation enterprise, introduced into the structure of power supply of these enterprises of sources of dispersed generation, for further realization of the forecast model is offered.Документ Психологічні передумови реалізації копінг-поведінки поліцейських у контексті адаптивного перфекціонізму(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 38-48, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2662-1705Репрезентовано результати дослідження психологічних передумов реалізації копінг- поведінки поліцейських у контексті адаптивної форми перфекціонізму. Теоретично обґрунтовано, що типи орієнтацій у важких ситуаціях і тенденції в ухваленні рішень виступають психологічними передумовами здійснення копінг-поведінки. Констатовано, що перфекціонізм в умовах професійного стресу обумовлює амбівалентні психологічні наслідки.Документ Підхід до вдосконалення системи керування електричною силовою установкою літального апарату(Вісник Хмельницького національного університету. Сер.: Технічні науки. - 2022. - №6, т. 2. - С. 20-24, 2022) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; Стущанський, Ю. В.; Stushchanskyi, Yu. V.; Голованов, С. Л.; Holovanov, S. L.; Рижик, М. М.; Ryzhyk , M. M.Сучасні літальні апарати невід’ємно пов’язані з електронікою, яка забезпечує функціонування всієї авіатранспортної системи. Сучасна авіоніка літальних апаратів являє собою комплекс апаратних та програмних засобів, що є частиною системи автоматичного управління літального апарату та функціонально об’єднує планер з приводом виконавчого органу. Однією з основних функцій сучасної авіоніки є автоматизація процесів керування літальними апаратами, що має на меті забезпечення належного виконання безпечного польоту з найменшою кількістю членів екіпажу. цей факт спонукає до постійного вдосконалення існуючих бортових комплексів авіоніки літальних апаратів. З поміж іншого, адаптивна система керування має визначати динамічні характеристики керованого літального апарату в процесі польоту, оцінку стану функціональних систем літального апарату та формування керуючих сигналів. Пропонується підхід до побудови системи керування літальним апаратом, який передбачає подвійне визначення характеристик досліджуваного об’єкту. Запропоновано структура системи керування літальним апаратом з електричною силовою установкою. На її побудову мали вплив особливості експлуатації електричної силової установки літального апарату, підхід щодо подвійного визначення характеристик літального апарату та принцип подвійного контролю параметрів польоту літального апарату. У роботі запропоновано підхід до вдосконалення адаптивної системи літальних апаратів з електричною силовою установкою.Документ Щодо проблеми формування джерел розосередженої генерації в умовах залізорудних підприємств(Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Технічні науки». 2018. - Т. 29 (68). Ч. 2. - № 4 С. 31–35, 2018) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9778-2202; Носач, І. В.; Nosach, І. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0637-7840; Кірюхіна, М. В.; Kiriukhina, M. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2155-8102; Хебда, А. С.; Khebda, A. S.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1917-9509Метою роботи є аналіз можливості й особливостей застосування методу лінійної згортки для вибору альтернативних джерел електричної енергії з можливих варіантів реалізації в умовах залізорудних підприємств і розрахунок за цією методикою альтернативного джерела електричної енергії для конкретних умов. Обраний для вибору джерела альтернативної енергії метод лінійної згортки дає змогу максимально виключити людський фактор із процесу формування джерел розосередженої енергії на базі альтернативних джерел енергії в умовах залізорудних підприємств за умови відповідного вибору критеріїв. За результатами розрахунку за методом лінійної згортки виявлено, що при заданих умовах вітроенергетичні установки є оптимальним варіантом серед представлених джерел альтернативної енергії для формування джерел розосередженої генерації в структурі комплексу електропостачання-електроспоживання залізорудного підприємства. Целью работы является анализ возможности и особенностей применения метода линейной свертки для выбора альтернативных источников электрической энергии из возможных вариантов реализации в условиях железорудных предприятий и расчет по этой методике альтернативного источника электрической энергии для конкретных условий. Выбранный для выбора источника альтернативной энергии метод линейной свертки позволяет максимально исключить человеческий фактор из процесса формирования источников рассредоточенной энергии на базе альтернативных источников энергии в условиях железорудных предприятий при условии соответствующего выбора критериев. По результатам расчета по методу линейной свертки обнаружено, что при заданных условиях ветроэнергетические установки являются оптимальным вариантом среди представленных источников альтернативной энергии для формирования источников рассредоточенной генерации в структуре комплекса электроснабжения электропотребления железорудного предприятия. The purpose of this work is to analyze the possibility and features of the use of the method of linear convolution for the choice of alternative sources of electric power from possible options in the conditions of iron ore enterprises and the calculation of this method of an alternative source of electric energy for specific conditions. The method of linear convolution chosen to select an alternative energy source allows to exclude as much as possible the human factor from the process of formation of distributed energy sources based on alternative sources of energy in the conditions of iron ore enterprises, subject to the appropriate choice of criteria. According to the results of the calculation by the method of linear convolution, it was found that under given conditions, wind power plants are the best option among the presented sources of alternative energy for the formation of distributed generation sources in the structure of the electricity supply system-the electricity consumption of the iron ore company.