Перегляд за Автор "Marchenko, O. H."
Зараз показуємо 1 - 20 з 40
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Experimental Verification of the Effectiveness of the Pedagogical System of the Formation of Educational Environment in a Higher Educational Institution(The New Educational Review. - 2023. - Vol. 71. - P. 50-62, 2023) Marchenko, O. H.; Марченко, О. Г.; Onypchenko, P.; Zelenska, O.; Zhovtonizhko, I.; Barannyk, M.Дослідження пов'язане з педагогічним експериментом системного керованого впливу на формування освітнього середовища у вищому навчальному закладі. Метою статті є перевірка ефективності запровадження педагогічної системи формування освітнього середовища у вищому навчальному закладі на прикладі авіаційного навчального закладу.Публікація Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals(Amazonia Investiga. – 2024. – Vol. 13, Issue 73. – P. 128-138, 2024) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Fedorenko, O. I.; Федоренко, О. І.; Kovalenko, Yu.; Pavlyk, O.; Lukin, B. P.; Лукін, Б. П.; Федоренко Олена; Ольга Марченко; Лукiн Богдан ПавловичПроблемою дослідження є визначення впливовості факторів едукаційного середовища закладу вищої освіти на процес формування професійних (Hard Skills) і соціальних компетентностей (Soft Skills) майбутніх фахівців. Дослідження, що пропонується, належить до наукових розвідок змішаного типу, оскільки містить узагальнення, засновані на теоретичному аналізі наукових положень щодо сутності ключових понять статті, факторний аналіз емпіричних даних, які виміряні для кількісної характеристики впливу чинників зовнішнього та внутрішнього освітнього середовища, якісні узагальнення результатів факторного аналізу. Збір емпіричних даних здійснювався у процесі спостереження за групою студентів (n = 925): опитування, анкетування, тестування, інтерв’ювання. Результати дослідження доцільно врахувати у процесі реалізації моделі випускників закладів вищої освіти. Дослідження показало, що майбутні фахівці повинні володіти не тільки професійними навичками, а й розвивати м’які навички, формування яких має відбуватися паралельно.Документ IT - Education In The Context Of Educational Activities(IJCSNS: International Journal of Computer Science and Network Security. - 2021. - Vol. 21, № 6 (June). - P. 151-155, 2021) Marchenko, O. H.; Марченко, О. Г.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560; Noskova, M.; Носкова, М.; Fedorenko, I.; Федоренко, І.; Semenog, O.; Семеног, О.; Vovk, M.; Вовк, М.; Romanyshyn, R.; Романишин, Р.Розглянуто модель, у контексті якої два основні елементи – базові бібліотечні навички та навички у використанні інформаційних технологій. Перші формуються в рамках освітніх програм для користувачів академічних бібліотек, останні формуються в рамках такої ініціативи як ECDL (Європейські комп'ютерні права) (незалежна міжнародна сертифікація навичок володіння персональним комп'ютером). Між базовим та вищим рівнями концепції "інформаційної грамотності" існує сім категорій навичок та якостей, регулярна практика яких веде від позиції компетентного користувача до експертного рівня усвідомлення та критичного сприйняття інформації як інтелектуального ресурсу.Документ Research of the influrnce factors of the educationfl environment of the institution on the formation of professional and social characteristics of future specialists(European Science. - 2023. - № sge20-03. - P. 117-126, 2023) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.Уточнено сутність, структуру і можливості освітнього середовища закладу вищої освіти щодо формування певних соціально-професійних характеристик майбутнього фахівця, набуття яких забезпечує професійну готовність для реалізації функціоналу, який визначений займаною посадою.Документ Soft Skills у системі професійної компетентності правоохоронців(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 34-35, 2023) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560Уточнено сутність, зміст, структуру Soft Skills як складової професійної компетентності правоохоронців. У склад Soft Skills правоохоронців включені соціально-комунікативні навички, уміння працювати з інформацією, критичне мислення, навички самоорганізації. Виявлено можливості закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання правового профілю та його підрозділів у формуванні Soft Skills правоохоронців.Документ Structural components of social subjectivity of modern student youth: subject dispositions and internal qualities(AD ALTA : Journal of Interdisciplinary Research. - 2023. - Vol. 13, Issue 1, Special Issue XXXII. - P. 40-47, 2023) Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Boriushkina, O.; Moisieieva, N.; Marchenko, O. H.; Марченко, О. Г.; Pylypenko, S.; Kobelieva, D.Стаття присвячена соціологічній концептуалізації соціальної суб'єктності сучасної студентської молоді. Зазначено, що, по-перше, соціальна суб'єктність студентської молоді не є стабільною – вона постійно змінюється і потребує системності вимірювань. По-друге, соціальна суб'єктність є складним структурованим феноменом, тому існує потреба у відповідних інструментах для її вимірювання, специфікації структурних компонентів. Особливу увагу приділено розгляду структури соціальної суб'єктності студентів, зокрема, до визначення місця і ролі схильностей суб'єкта та внутрішніх якостей як його складових. Соціальна суб'єктність розглядається не стільки з точки зору реальних проявів діяльності (оскільки реальні прояви є діяльністю), а радше з точки зору здатності особистості, соціальної групи, організації тощо виявляти таку активність, що є, наявність певних властивостей суб'єкта, які визначають, чи зможуть вони бути агентами соціальних змін, впливати на соціальні процеси та ситуації.Документ Англомовна підготовка майбутніх вертольотчиків до ведення радіообміну(Науковий вісник Льотної академії. Серія : Педагогічні науки. - 2021. - Вип. 10. - С. 160-168, 2021) Зеленська, О. М.; Zelenska, O. M.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Онипченко, П. М.; Onypchenko, P. M.; Кондра, О. В.; Kondra, O. V.Навчання авіаційної англійської є специфічним за цілями, змістом, критеріями володіння, відповідними професійними й особистими показниками та умовами використання. Дана підготовка повинна відбуватись з поступовим нарощуванням складності завдань, просуванням курсантів від заучування та відтворення мовних структур до самостійного моделювання ситуацій професійного спілкування. Водночас проведене дослідження свідчить, що недоцільно в навчанні курсантів орієнтуватися лише на стандартну фразеологію радіообміну. Тому, у випадках, коли стандартна фразеологія не «пропонує жодних типових форм словесної комунікації» вертольотчикам пропонується переходити на звичайну англійську мову, що актуалізує проблему збагачення англомовного арсеналу авіаційних фахівців.Документ Англомовна підготовка пілотів вертольотів як передумова формування професійної компетентності(Авіація, промисловість, суспільство : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 12 трав. 2022 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кременчуц. льотний коледж, Наук. парк «Наука та безпека». – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 450-453., 2022) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560Зважаючи на значущість коректного радіообміну щодо забезпечення безаварійної льотної діяльності, автор зосередився на методиці навчання майбутніх вертольотчиків фразеології та принципам радіообміну на основних етапах навчального польоту. Для підвищення рівня англомовної підготовки курсантів як складової їхньої професійної компетентності розроблено сервісну методику із використанням ресурсів інформаційно-освітнього середовища ЗВО. Учитывая значимость корректного радиообмена по обеспечению безаварийной летной деятельности, автор сосредоточился на методике обучения будущих вертолетчиков фразеологии и принципам радиообмена на основных этапах учебного полета. Для повышения уровня англоязычной подготовки курсантов как составляющей их профессиональной компетентности разработана сервисная методика с использованием ресурсов информационно-образовательной среды ЗВО. Taking into account the importance of correct radio exchange for ensuring accident-free flight activity, the author focused on the methodology for teaching future helicopter pilots phraseology and the principles of radio exchange at the main stages of a training flight. To improve the level of English-language training of cadets as a component of their professional competence, a service methodology has been developed using the resources of the information and educational environment of the ZVO.Документ Вивчена безпорадність як наслідок війни в Україні(Психічне здоров’я особистості у кризовому суспільстві : зб. матеріалів VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Львів, 28 жовт. 2022 р.). – Львів, 2022. – С. 331-333, 2022) Сидоренко, І. І.; Sydorenko, I. I.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560Розглянуто один з потужних руйнівних ефектів війни щодо впливу на психіку цивільного населення, формування в людині стану вивченої безпорадності. Це стан людини або тварини, відмова індивіду від спроб для поліпшення свого стану. Організм розвиває безпомічність як реакцію на неконтрольовану ситуацію. Відповідно, індивід втрачає спроможність до послідовного вирішення проблеми, навіть якщо таке вирішення існує і перебуває в межах доступності.Документ Вивчення фундаметальних дисципллін за допомогою хмарних інформаційно-комунікаційних технологій(Застосування інноваційних технологій та методів навчання при викладанні фундаментальних та мовних дисциплін у вишах: тези доп. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Харків, 16 берез. 2023 р.). - Харків, 2023. - С. 39-41, 2023) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.Відзначено, що основними перевагами використання хмарних інформаціно-комунікаційних технологій в освітній діяльності у порівнянні з класичними аудиторними заняттями є їхня максимальна інформативність, чіткість структурованості навчального матеріалу, доступність форми подання, можливості «прокручування» та повернення до незрозумілого місця. До недоліків дистанційної освіти можна віднести відсутність безпосереднього, живого міжособистісного спілкування між учасниками освітнього процесу.Публікація Гнучкі уміння (soft skills) як професійно значущі уміння майбутніх офіцерів поліції(Modern technologies and processes of implementation of new methods: The 5th International scientific and practical conference ( Madrid, Spain, February 06 - 09, 2024). - Madrid, 2024. - P. 275-278, 2024) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.; Данченко, І. О.; Danchenko, I. O.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Іванов, С. О.; Ivanov, S. O.; Короткевич, Р. О.; Korotkevych, R. O.; Ольга МарченкоРозглянуто необхідність формування у курсантів закладів вищої освіти МВС України гнучких умінь і навичок. Оскільки професійна діяльність офіцерів поліції невідривно пов'язана з вирішенням різноманітних проблем, з агресивною поведінкою людей та їхніми індивідуальними особливостями, пріоритетами, потребами, почуттями, пристрастями тощо, тому гнучкі уміння (soft skills) треба спеціально формувати у майбутніх офіцерів поліції як професійно значущі уміння і навички.Публікація Готовність майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до професійної діяльності в екстремальних умовах(Вісник науки та освіти. - 2024. - № 9(27). - С. 917-926, 2024) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Ушань, В. М.; Ushan, V. M.; Ольга МарченкоУ статті обґрунтовано актуальність проблеми формування готовності майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до професійної діяльності в екстремальних умовах. Визначено, що майбутні фахівці сектору безпеки та оборони України при виконанні професійних обов’язків піддаються впливу низки негативних факторів. Готовність офіцера до ефективної професійної діяльності в екстремальних умовах охарактеризована як особливий стан особистості, що забезпечує реалізацію завдань в бойовій або оперативній обстановці, у постійній нервовій напрузі, в замкнутому просторі з недоліком кисню, гіподинамією, гіпокінезією, шумами двигунів, дизельних установок, технічних комплексів, з порушенням природного добового режиму. Готовність до ефективної професійної діяльності в екстремальних умовах передбачає наявність мотиваційних, психофізіологічних, операційно-технологічних ресурсів особистості в умовах невизначеності та різної модальності інформаційних потоків, дефіциту часових, складності просторових параметрів діяльності. Формування готовності курсантів як майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до екстремальної діяльності реалізується у процесі професійної підготовки у вищих військових навчальних закладах і закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання та передбачає системне використання особистісно-орієнтованих, функціонально-орієнтованих, інноваційних методів розвитку, стимуляції й організації освітньої діяльності, інтерактивних методів навчання та освітніх технологій. Доведено, що офіцери, які впоралися з реальними нештатними ситуаціями, на одно з перших місць їх ефективного подолання висувають психологічну готовність до діяльності в екстремальних умовах, здатність до управління діями особовим складом підпорядкованого підрозділу. Психологічна готовність майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до впевнених дій в екстремальних умовах формується у процесі спеціальної підготовки та різних видів тренувань.Документ Готовність як особистісна та соціально-професійна характеристика військовослужбовця(Наука і техніка сьогодні. - 2024. - № 9(37). - С. 396-405, 2024) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Панченко, В. Ю.; Panchenko, V. Yu.; Онипченко, П. М.; Onypchenko, P. M.У статті розкрито сутність і змістово-структурні характеристики особистісної та соціально-професійної готовності військовослужбовця. Визначено нормативно-правові та теоретичні основи формування готовності військовослужбовців у процесі їхньої професійної підготовки, що характеризується високою психічною напруженістю та організується в екстремальних умовах, які наближені до бойових. Проаналізовані емпіричні дані з визначення структурних складових готовності військовослужбовців. Як в інтеграційному утворенні в готовності виокремлено мотиваційний, організаційний, когнітивний (інтелектуальний), діяльнісний, регулятивний, контрольно-оцінний компоненти. З урахуванням змісту та екстремального характеру військово-професійної діяльності уточнено структуру готовності військовослужбовців: психофізіологічну, психологічну, фізичну підготовленість до періоду військовопрофесійного становлення майбутнього військового фахівця; фахову готовність до включення у професійну діяльність з експлуатації військово-професійної техніки, розуміння та забезпечення продуктивності діяльності, високий рівень самостійності; патріотизм, моральну вихованість, громадянську відповідальність за свої рішення та дії; дисциплінованість, самодисципліну, стабільність цілей і завдань самовдосконалення та самореалізації, активність, творчість, високий рівень самостійності; здатність до адаптації, пристосування до актуальних природних, соціально-економічних умов. Методологією дослідження прийнято комптентніснісний підхід, установлена взаємна обумовленість понять «готовність» і «компетентність», передбачений їх зв’язок з надійністю військового фахівця. З позицій компетентнісного підходу готовність військовослужбовця може бути розглянута як сукупність загально-наукових, загально-технічних, військово-спеціальних, загально-військових компетенцій, які в сукупності гарантують готовність військовослужбовців до організації та ведення бойових дій і професійній діяльності в мирний час.Публікація Деякі аспекти формування професійної компетентності майбутнього фахівця в едукаційному середовищі закладу вищої освіти у кризових умовах(Наукові інновації та передові технології. - 2024. - № 2(30). - С. 1133-1145, 2024) Жовтоніжко, І. М.; Zhovtonizhko, I. M.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Ольга МарченкоУ статті доведено актуальність компетентнісного підходу до професійної підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Професійну компетентність фахівця визначено як соціально-професійний феномен, основою якого є фахові знання, засвоєні способи дій, уміння, навички, професійно важливі особистісні якості та корпоративні цінності, які забезпечують готовність до майбутньої професійної діяльності, дозволяють швидко адаптуватися до певних умов, бути відповідальним, ініціативним, прагнути до вдосконалення, самореалізації, здорового способу життя. З’ясовано, що професійна компетентність є основою фахового та кар’єрного зростання випускника закладу вищої освіти, досягнення ним професійно значущих і життєвих цілей. Рівень сформованості професійної компетентності фахівця визначає його кваліфікацію, якість організації праці, адекватність оцінки її результатів.Документ Квест-технології як фактор формування критичного мислення майбутніх офіцерів поліції(Theoretical aspects of education development : abstracts of the 3rd International scientific and practical conference (Warsaw, Poland, 24 - 27January 2023). – Warsaw, 2023. – P. 392-396, 2023) Тюріна, В. О.; Tyurina, V. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2308-1977; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560; Солохіна, Л. О.; Solokhina, L. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4302-9914Показано доцільність запровадження квест-технологій у процес професійної підготовки майбутніх працівників поліції з метою формування і розвитку в них критичного мислення як професійно значущої якості особистості.Документ Критичне мислення як фактор протидії ворожому інформаційно-політичному впливу(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 77-79, 2022) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560У тезах доповіді розглянуто критичне мислення як фактор протидії ворожому інформаційно-політичному впливу.Документ Методологічні та теоретичні засади формування професійної культури офіцера як актуальна проблема військово-професійної підготовки(Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2022. - Вип. 88. - С. 148-152, 2022) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560; Сидоренко, І. І.; Sydorenko, I. I.Досліджено сутність поняття «професійна культура офіцера» та відзначено методологічні та теоретичні засади її формування. Визначено місце професійної культури в системі загальної культури особистості. Професійна культура офіцера охарактеризовано як професійно-особистісне утворення, що інтегрує такі взаємопов’язані та взаємообумовлені складники, як-от: професійно-моральний (адекватна аксіосфера особистості офіцера, взаємне проникнення професійно-корпоративних і загальнолюдських гуманістичних цінностей), професійно-психолого-педагогічний (розвинені на високому рівні уміння володіти собою, знання закономірностей перебігу психологічних процесів особистості (когнітивні, емоційні, вольові), здатність до організації оптимального педагогічного впливу), професійно-технологічний (ступінь засвоєння військовим фахівцем на професійному рівні умінь технічного обслуговування та експлуатації новітніх зразків військової техніки та інших службових обов’язків за профілем підготовки).Документ Модель фізичної підготовки льотчиків-інструкторів(Сучасні тенденції та перспективи розвитку фізичної підготовки та спорту Збройних Сил України, правоохоронних органів, рятувальних та інших спеціальних служб на шляху євроатлантичної інтеграції України: тези VІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 25 листоп. 2022 р.). – Київ: НУОУ, 2022. – С. 262-264, 2022) Попов, Ф. І.; Popov, F. I.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560З урахованням сучасних вимог до підготовки льотних кадрів у період дії воєнного стану, підкреслено актуальність оновлення навчальних програм та навчально-бойової підготовки льотного складу з урахуванням пори року, наявності навчально-спортивної бази в умовах лагерних аеродромів та засвоєння авіаційної техніки країн НАТО.Документ Навчальна дисципліна «Основи порівняльної педагогіки»: цільові орієнтири, зміст, форми та методи навчання(Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в ХХІ столітті : Міжнар. період. зб. наук. пр. – Харків : ВННОТ, 2022. – Вип. 4. – С. 820-824., 2022) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.У статті обґрунтовано доцільність включення в освітньо-наукову програму «Доктор філософії» за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» вибіркової компоненти «Основи порівняльної педагогіки». Визначено мету, завдання, предметний зміст, форми, методи організації навчальної діяльності та самостійної роботи аспірантів.Документ Організаційно-педагогічні умови формування соціально-правової компетентності курсантів ВВНЗ авіаційного профілю(Перспективи та інновації науки. - 2023. - № 15(33). - С. 326-338, 2023) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Онипченко, П. М.; Onypchenko, P. M.Визначено теоретичні і методичні засади запровадження організаційно-педагогічних умов формування соціально-правової компетенції курсантів ВВНЗ авіаційного профілю, яке сприятиме підвищенню якості професійної підготовки авіаційних військових фахівців. Наголошено, що організаційно-педагогічні умови організації навчального процесу, щодо формування соціально-правової компетентності курсанта ВВНЗ авіаційного профілю, можуть бути реалізовані через набуття ціннісних орієнтацій у професійній сфері, творчий потенціалу особистості, комунікативний аспект навчання, моральні орієнтири майбутнього офіцера, психофізіологічну готовність до професії військового льотчика, кваліфікаційного потенціалу процесу навчання.