Освіта. Педагогіка (Education. Pedagogy)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/92
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Врахування особливостей кліпового мислення в процесі формування професійних компетенцій та результатів навчання студентів в закладах вищої освіти(The I International Science Conference on Multidisciplinary Research : Abstracts of I International Scientific and Practical Conference (Berlin, Germany, January 19 – 21, 2021). - Berlin, 2021. - P. 645-648, 2021) Данченко, І.; Danchenko, I.; Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.Відзначено, що сутність поняття «кліпове мислення» полягає у фрагментарному відображенні інформаційного потоку з високою швидкістю переключення фрагментів інформації, без урахування зв’язків між ними, що має наслідком відсутність цілісного сприйняття змісту інформації та його рефлексивного засвоєння. Головними позитивними факторами кліпового мислення є велика швидкість обробки інформації, динамізм у пізнавальній діяльності. А серед недоліків необхідно визначити: нездатність до сприйняття тривалої лінійної послідовності – однорідної інформації, відсутність необхідність запам’ятовувати інформацію і, тим більш, її осмислювати, зниження здатностей до тривалої концентрації уваги, роздумів, виділенні головних думок, аналізу і синтезу, логічного мислення. Система вищої освіти має враховувати вказані особливості розумової діяльності тих, хто навчається, та поступово відновлювати вказані знижені здатності до рівня, необхідного у якісній професійній підготовці.Публікація Формування толерантності до невизначеності як якості особистості майбутніх офіцерів поліції в процесі професійної підготовки(Modern vision of implementing innovations in scientific studies: Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Sofia, Republic of Bulgaria, March 31,2023). - Sofia, 2023. - P. 111-115, 2023) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.; Лисяк, М. В.; Lysiak, M. V.; Медведєва, А. А.; Medvedieva, A. A.; Харитонова, В. М.; Kharytonova, V. M.Розглянуто результативність навчальної роботи щодо формування у курсантів закладів вищої освіти МВС України толерантності до невизначеності як професійно значущої якості особистості.Документ Дистанційне навчання майбутніх офіцерів поліції: проблеми та перспективи(Distance education as the main problem of young people: Proceedings of the XV International Scientific and Practical Conference (Madrid, Spain, December 26 - 29, 2023). - Madrid, 2023. - P. 214-217, 2023) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.; Данченко, І. О.; Danchenko, I. O.; Іванов, С. О.; Ivanov, S. O.; Короткевич, Р. О.; Korotkevych, R. O.Грунтовно проаналізовано основні проблеми та шляхи розвитку дистанційного формату отримання освіти в закладах вищої освіти МВС України. Попри надання можливостей мобільності та швидкого формування професійних компетентностей і результатів навчання, дистанційна освіта має низку недоліків, що можуть негативно позначитися на якості її результатів. Застосування технологій дистанційного навчання спричинило значну кількість труднощів, які негативно впливають на ефективність підготовки здобувачів вищої освіти, зокрема майбутніх офіцерів поліції України. Нестача міжособистісного спілкування, ресурсного та нормативно-правового забезпечення, практичної роботи з документами, неможливість жити повноцінним життям залишаються тими проблеми, які виникають у сучасній практиці віддаленої взаємодії.Документ Мотивація успіху і мотивація уникнення невдач як фактор формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів поліції на адаптивних засадах(Адаптивне управління: теорія і практика. Серія: Педагогіка. - 2020. - Вип. 9 (17), 2020) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.У статті висвітлюється значення сформованості професійної суб’єктності у курсантів як майбутніх офіцерів поліції для ефективного виконання службових обов’язків, особливо в екстремальних ситуаціях. Розкриваються поняття «суб’єктність» і «професійна суб’єктність» офіцерів поліції, визначаються якості особистості, які мають бути притаманні офіцеру поліції як спеціалісту, у якого сформована професійна суб’єктність, і які визначають його ставлення до себе як суб’єкта спеціальної професійної діяльності, до своєї професії, до громадян, до результатів своєї діяльності. До числа таких якостей можна віднести ціннісну мотивацію діяльності, активність, здатність до рефлексії та саморефлексії, усвідомлену модальність і варіативність, які характеризують здатність свідомо обирати засоби діяльності та цілеспрямовано детермінувати і регулювати власну поведінку, спілкування і діяльність у залежності від обставин. Зазначено, що професійна суб’єктність офіцера – це його інтегральна професійно значуща якість, яка , як будь яка інша якість особистості, формується в процесі відповідної діяльності. Отже, суб’єктність курсанта є результатом його навчально-пізнавальної та професійної діяльностей. Також зазначено, що період з 18 до 22 років є тим віком, коли розвиток соціальних і професійних якостей особистості відбувається найбільш інтенсивно. Тому у закладах вищої освіти доцільно спеціально створювати сприятливі умови для формування і прояву професійної суб’єктності як професійно значущої якості особистості. Про це свідчать результати проведеного дослідження, які показали, що спеціальна організація освітнього процесу, зокрема, проведення тренінгів і практичних занять з елементами тренінгу професійної суб’єктності сприяє збільшенню кількості курсантів, у яких формується мотив досягнення успіху, які більш зацікавлено ставляться до вирішення службових завдань, і зменшується кількість курсантів, у яких переважає мотив уникнення невдач. Отже, формування мотиваційної сфери майбутніх офіцерів поліції сприяє формуванню у них професійної суб’єктності і більш раціональному ставленню до виконання службових обов’язків.Документ Критичне мислення як фактор формування информаційної компетентності майбутніх офіцерів поліції(Science and practice, actual problems, innovations: The ХХVIII International Scientific and Practical Conference (Milan, Italy, July 19 – 22, 2022). - Milan, 2022. - P. 176-179, 2022) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.Зазначено, що успішне виконання офіцером поліції службових обов’язків вимагає сформованості у нього таких професійних умінь: визначати і формулювати потребу в інформації того чи іншого роду; ідентифікувати тип і формат потенційних джерел інформації; оцінювати достовірність одержаної оперативної інформації; обирати шляхи одержання необхідної інформації; критично оцінювати отриману інформацію та надійність її джерел; ефективно використовувати отриману оперативну інформацію для вирішення поставлених завдань. Тобто у офіцера поліції має бути сформовано критичне мислення й інформаційна компетентність як складник його професійної компетентності.Документ Критичне мислення як визначальна професійно значуща якість особистості майбутнього офіцера поліції(Problems and prospects of modern science and education: The 10th International scientific and practical conference ( Stockholm, Sweden, March 12-15 , 2024). - Stockholm, 2024. - P. 223-226, 2024) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.Показано доцільність формування і розвитку у майбутніх офіцерів поліції критичного мислення як професійно значущої якості особистості. Робота над квестовими завданнями і проектами допомагає майбутнім офіцерам поліції у набутті навичок вибору способів та методів вирішення завдань, розвитку творчих здібностей, формуванню умінь і навичок раціонального й ефективного спілкування у процесі спільній діяльності і, як результат, формуванню критичного мислення, яке визначає розумову здатність ефективно реалізовувати власні професійні потреби, спрямовані на знаходження, оцінювання та використання відповідної інформації, яка є необхідною для оптимального вибору способу виконання професійних завдань.Документ Комунікативна компетентність викладача закладу вищої освіти МВС України як функція сформованості педагогічної резильєнтності(Innovations in education: problems, prospects and answers to today’s challenges: The 16th International scientific and practical conference ( Zagreb, Croatia, April 23 – 26, 2024). - Zagreb, 2024. - P. 217-220, 2024) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.Показано вплив психологічної і педагогічної резильєнтності на розвиток комунікативної компетентності викладача закладу вищої освіти. Резильєнтність є стрижневим компонентом сучасної освіти й самоосвіти на всіх її рівнях. У цьому особливу актуальність набуває завдання формування і розвитку педагогічної резильєнтності, яка є однією з основ формування загальнопрофесійних, універсальних і професійних компетенцій, а, отже, й комунікативної компетентності педагогів, зокрема викладачів ЗВО з особливими умовами навчання.Документ Сутність і структура професійної культури працівників сектору безпеки й оборони України(Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2023. - № 1 (125). - С. 375-384, 2023) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування і розвитку професійної культури працівників сектору безпеки й оборони України. У зв’язку з цим актуальною є проблема формування професійної культури у майбутніх офіцерів поліції, яка входить до сектору безпеки й оборони. Показано, що професійна культура має власну складну структуру, до якої входять правова, психологічна, політична, етична, естетична, релігійна, комунікативна та інші культури, які доповнюють одна одну й забезпечують ефективне й якісне виконання службових обов’язків офіцерів сектору безпеки й оборони. Розглянуто особливості означених складників професійної культури правоохоронців та їх залежність від особливостей професійної діяльності офіцерів поліції. Представлено результати експериментального дослідження формування професійної культури у майбутніх офіцерів поліції у процесі їх професійної підготовки. Виявлено статистично вірогідну наявність позитивної динаміки за більшістю показників в експериментальних групах після вивчення спецкурсу, написання курсових і творчих робіт, участі у тренінгу і виконання та розв’язування квестових завдань.Публікація Гнучкі уміння (soft skills) як професійно значущі уміння майбутніх офіцерів поліції(Modern technologies and processes of implementation of new methods: The 5th International scientific and practical conference ( Madrid, Spain, February 06 - 09, 2024). - Madrid, 2024. - P. 275-278, 2024) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.; Данченко, І. О.; Danchenko, I. O.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Іванов, С. О.; Ivanov, S. O.; Короткевич, Р. О.; Korotkevych, R. O.; Ольга МарченкоРозглянуто необхідність формування у курсантів закладів вищої освіти МВС України гнучких умінь і навичок. Оскільки професійна діяльність офіцерів поліції невідривно пов'язана з вирішенням різноманітних проблем, з агресивною поведінкою людей та їхніми індивідуальними особливостями, пріоритетами, потребами, почуттями, пристрастями тощо, тому гнучкі уміння (soft skills) треба спеціально формувати у майбутніх офіцерів поліції як професійно значущі уміння і навички.Документ Відповідальність як фактор формування професійної суб’єктності курсантів як майбутніх офіцерів поліції(Адаптивне управління: теорія і практика. Серія "Педагогіка". - 2020. - Вип. 10(19), 2020) Тюріна, В. О.; Tiurina, V. O.Висвітлено значення сформованості професійної суб’єктності у курсантів як майбутніх офіцерів поліції для ефективного виконання службових обов’язків, особливо в екстремальних ситуаціях. Розкрито поняття «суб’єктність» і «професійна суб’єктність» офіцерів поліції, визначено якості особистості, які мають бути притаманні офіцеру поліції як фахівцю, у якого сформована професійна суб’єктність, і які визначають його ставлення до себе як суб’єкта спеціальної професійної діяльності, до своєї професії, до громадян, до результатів своєї діяльності. До числа таких якостей можна віднести ціннісну мотивацію діяльності, активність, відповідальність, самостійність, автономність, рефлексивність, усвідомлену модальність і варіативність, які характеризують здатність свідомо обирати засоби діяльності та цілеспрямовано детермінувати і регулювати власну поведінку, спілкування і діяльність у залежності від обставин. Зазначено, що професійна суб’єктність офіцера – це його інтегральна професійно значуща якість, яка, як і будь яка інша якість особистості, формується в процесі відповідної діяльності.