Освіта. Педагогіка (Education. Pedagogy)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/92

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 50
  • Ескіз
    Публікація
    Готовність майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до професійної діяльності в екстремальних умовах
    (Вісник науки та освіти. - 2024. - № 9(27). - С. 917-926, 2024) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Ушань, В. М.; Ushan, V. M.; Ольга Марченко
    У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування готовності майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до професійної діяльності в екстремальних умовах. Визначено, що майбутні фахівці сектору безпеки та оборони України при виконанні професійних обов’язків піддаються впливу низки негативних факторів. Готовність офіцера до ефективної професійної діяльності в екстремальних умовах охарактеризована як особливий стан особистості, що забезпечує реалізацію завдань в бойовій або оперативній обстановці, у постійній нервовій напрузі, в замкнутому просторі з недоліком кисню, гіподинамією, гіпокінезією, шумами двигунів, дизельних установок, технічних комплексів, з порушенням природного добового режиму. Готовність до ефективної професійної діяльності в екстремальних умовах передбачає наявність мотиваційних, психофізіологічних, операційно-технологічних ресурсів особистості в умовах невизначеності та різної модальності інформаційних потоків, дефіциту часових, складності просторових параметрів діяльності. Формування готовності курсантів як майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до екстремальної діяльності реалізується у процесі професійної підготовки у вищих військових навчальних закладах і закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання та передбачає системне використання особистісно-орієнтованих, функціонально-орієнтованих, інноваційних методів розвитку, стимуляції й організації освітньої діяльності, інтерактивних методів навчання та освітніх технологій. Доведено, що офіцери, які впоралися з реальними нештатними ситуаціями, на одно з перших місць їх ефективного подолання висувають психологічну готовність до діяльності в екстремальних умовах, здатність до управління діями особовим складом підпорядкованого підрозділу. Психологічна готовність майбутніх фахівців сектору безпеки та оборони України до впевнених дій в екстремальних умовах формується у процесі спеціальної підготовки та різних видів тренувань.
  • Ескіз
    Публікація
    Sports Pedagogy: Readiness of Cadets to Apply Physical Action in Different Conditions of Service Activity
    (Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. – 2024. – Vol. 16, Issue 2. – P. 336-355, 2024) Medvid, M.; Khatsaiuk, O. V.; Хацаюк, О. В.; Sydorchenko, K.; Vorok, S.; Kernas, A.; Borovyk, M. O.; Боровик, М. О.; Боровик Микола Олександрович
    Метою даного дослідження є вивчення розвитку прикладних навичок застосування фізичної сили у майбутніх жінок-офіцерів МВС України з урахуванням їх фізіологічних особливостей.
  • Ескіз
    Публікація
    Сутнісні характеристики формування готовності батьків до організації фізичного розвитку дошкільників в реаліях сьогодення
    (Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2024. - № 92. - С. 76-82, 2024) Самойленко, О. А.; Samoilenko, O. A.; Хацаюк, О. В.; Khatsaiuk, O. V.; Бровата, О. Б.; Brovata, O. B.; Колєсніков, В. В.; Koliesnikov, V. V.; Оленченко, В. В.; Olenchenko, V. V.; Віктор Колєсніков
    Головною метою дослідження є визначення сутнісних характеристик формування готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану. В процесі дослідно-аналітичної роботи використані наступні методи: абстракції, вимірювання, експертного оцінювання, опитування, порівняння, спостереження тощо, а також враховано досвід організації системи фізичного виховання представників різних груп населення. В результаті теоретичного дослідження членами науково-дослідної групи визначені сутнісні характеристики готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану. Крім цього, у структурі специфічного виду «готовності» виділені наступні компоненти: ціннісно-мотиваційний, прикладний, стресостійкий та функціональний. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають визначення: критеріїв, показників та рівнів сформованості готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості мотивації та її вплив на готовність військовослужбовців Національної гвардії України до здійснення професійної діяльності
    (Вісник науки та освіти. - 2024. - № 7(25). - С. 1105-1120, 2024) Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; Забора, А. В.; Zabora, A. V.; Федоренко Олена; Забора Андрій Володимирович
    Стаття присвячена дослідженню феномена «готовність» до професійної діяльності військовослужбовців Національної гвардії України. Розглянуто сутність поняття «готовність» в контексті здійснення професійної діяльності військовослужбовцями, досліджено особливості мотивації військовслужбовців з різним рівнем готовності до службовобойової діяльності. Встановлено, що готовність до професійної діяльності – це стан, що передує певній діяльності, в якому концентруються можливості людини, які досягають вищого ступеня; він проявляється перед, при виконанні й при завершенні службового завдання. Стан готовності до професійної діяльності має різні рівні й компонентну структуру; прояв готовності залежить від особливостей особистості й умов діяльності. У статті конкретизовано, що готовність військовослужбовця НГУ до професійної діяльності – це особистісне утворення, яке формується шляхом цілеспрямованого педагогічного впливу на формування у військовослужбовця готовності до виконання службово-бойових завдань, до захисту України та забезпечує узгодження ним знань про зміст та структуру професійної діяльності, вимог цієї діяльності до його професійної підготовленості. Виокремлено складові мотивації, які впливають на стан готовності військовослужбовця до професійної діяльності: професійне покликання; професійні наміри; потреба в професійній діяльності; мета в професійній діяльності; індивідуальні смисли; професійна установка особистості; ставлення до діяльності. Для визначення особливостей мотивації військовослужбовців Національної гвардії України було проведено дослідження, що впливає на стан їхньої готовності до професійної діяльності. Проведене дослідження показало, що готовність до професійної діяльності пов’язана із мотивацією професійної майстерності, яка визначає успішність професійної діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Modern approaches and trends in teaching foreign languages to law students
    (Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 68, т. 2. - С. 158-161, 2024) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; Юлія Самойлова
    Вивчення іноземної мови є невід’ємною частиною підготовки майбутніх юристів. Це пов’язано з низкою факторів. Серед основних можна виділити наступні: глобалізація, адже світ стає все більш глобалізованим, і юристам часто доводиться працювати з міжнародними справами, де знання іноземної мови є необхідним; міжнародне право, оскільки багато правових актів та договорів публікуються англійською мовою, тому юристам важливо володіти цією мовою, щоб мати можливість їх читати та розуміти; спілкування з іноземними колегами, отже знання іноземної мови є необхідним для ефективної співпраці. Сучасні підходи у викладанні іноземної мови майбутнім юристам роблять акцент на розвитку таких навичок як читання, письмо, усне мовлення та навички перекладу. Юристи повинні вміти читати та розуміти тексти юридичного характеру англійською мовою; писати тексти юридичного характеру англійською мовою, такі як договори, листи, меморандуми; спілкуватися іноземною мовою з колегами та клієнтами з інших країн; перекладати тексти юридичного характеру з англійської мови на українську мову і навпаки. Серед сучасних підходів, які використовуються для викладання іноземної мови майбутнім юристам, можна виділити наступні: – використання автентичних матеріалів. Використання текстів та аудіозаписів юридичного характеру, які використовуються в реальній практиці; – симуляції та рольові ігри. Створення ситуацій, які юристи можуть зустріти в своїй роботі, і відпрацювання навичок спілкування та ведення переговорів англійською мовою; – проектні роботи. Виконання проектів, які дозволяють юристам застосувати свої знання іноземної мови на практиці; – використання онлайн-ресурсів. Використання онлайн-курсів, платформ для спілкування з носіями мови та інших ресурсів для вивчення іноземної мови, тощо. В статті проаналізовано основні підходи та тенденції до викладання іноземної мови майбутнім юристам, виділено переваги кожного підходу та наведено приклади як той чи інший підхід може бути інтегрований саме у процес навчання майбутніх юристів іноземній мові. Важливо зазначити, що не існує єдиного найкращого підходу до викладання іноземної мови майбутнім юристам. Найефективніший підхід буде залежати від багатьох факторів, таких як рівень знань юристів, їх цілі навчання, а також ресурси, які доступні викладачам.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегії навчання іноземним мовам майбутніх юристів
    (Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2023. - Вип. 62, т. 2. - С. 279-284, 2023) Решитько, А. Д.; Reshytko, A. D.; Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; Довгополова, Г. Г.; Dovhopolova, H. H.; Юлія Самойлова; Г.Г. Довгополова; Анна Решитько
    Статтю присвячено стратегіям навчання іноземної мови для здійснення професійної діяльності. Наводяться визначення поняття «стратегія навчання», актуалізованого у сфері мовної освіти. Дається класифікація навчальних стратегій з урахуванням принципів компетентнісно-модульної організації навчального процесу. Пропонується виокремлювати такі стратегії навчання бакалаврів англійської мови: мовні, комунікативні, інтегративні творчі стратегії. Дані стратегії рекомендується вважати ефективними для бакалаврату немовного вишу. Стратегії співвідносяться з компетенціями, формуванню яких вони сприяють, і навіть із категорією «уміння». Мовні вміння передбачають накопичення спеціальної термінології за фахом; активне освоєння граматичних конструкцій, притаманних ділового стилю. Комунікативні вміння – це вміння обробляти та інтерпретувати інформацію; володіти мовним етикетом, листуватися англійською; використовувати країнознавчі та культурні фонові знання. Інтегративні вміння полягають у здібностях самостійно знаходити різні джерела інформації іноземною мовою; обробляти, інтерпретувати інформацію; реалізовувати продукт із використанням комунікаційних та інформаційних технологій. Розглядаються питання, пов’язані з організацією навчання через систему вправ. Стратегії, компетенції (уміння) та вправи представлені системно взаємопов’язаними.
  • Ескіз
    Публікація
    Використання смарт-технологій у навчанні іноземних мов студентів немовних спеціальностей
    (Наукові записки [Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Філологічні науки. – 2024. – Вип. 1 (208). – С. 143-148, 2024) Довгополова, Г. Г.; Dovhopolova, H. H.; Решитько, А. Д.; Reshytko, A. D.; Г.Г. Довгополова; Анна Решитько
    Описано сучасні проблеми викладання іноземної мови для студентів немовних спеціальностей узакладах вищої освіти з метою розвитку та вдосконалення їх професійної компетентності за допомогою використання Інтернет- та SMART-технологій. Зазначено, що викладання іноземної мови у відповідності до професійного спрямування має здійснюватися за допомогою сучасних Інтернет-технологій, що підвищують мотивацію та пізнавальну активність здобувачів вищої освіти, усувають психологічний бар'єр у процесі використання іноземної мови як засобу спілкування у закладі вищої освіти та в подальшій професійній діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Integration of Ukrainian institutions of higher education into the global educational space: challenges and opportunities
    (Brazilian Journal of Education, Technology and Society. - 2024. - Vol. 17, n. 1. - P. 459-471, 2024) Kuchynska, I.; Fedotova, O.; Kichuk, Ya.; Paska, T.; Kuchynskyi, S. A.; Кучинський, С. А.; Сергій Кучинський
    Зазначено, що інтеграція українських вищих навчальних закладів у світовий освітній простір створює як виклики, так і можливості. Охарактеризовано процес інтеграції, визначено проблеми та досліджено можливості їх подолання. Були використані статистичні дані з рейтингів навчальних закладів Quacquarelli Symonds за 2022 рік і глобальних рейтингів, включаючи індекс освіти та витрати на освіту у відсотках від ВВП за 2022 рік. Якісні дані були зібрані шляхом пошуку в наукових базах даних, таких як Ebsco, Google Scholar, PubMed і WoS. Результати показали, що інтеграція українських вищих навчальних закладів у світовий освітній простір постає перед проблемами, зокрема обмежений досвід міжнародної співпраці та участі в європейських освітніх програмах, а також неадекватна підготовка до подання проектних пропозицій та низький рівень володіння іноземними мовами, зокрема англійською. Крім того, недостатня фінансова підтримка міжнародних проектів заважає модернізації вищої освіти України та підвищення якості підготовки кадрів. Незважаючи на ці виклики, українські ВНЗ мають значний потенціал для розвитку та підвищення конкурентоспроможності через співпрацю з європейськими та міжнародними партнерами. Показано, що для успішної інтеграції Україна має посилити роль держави у стимулюванні міжнародної співпраці між ВНЗ та надати необхідну підтримку.
  • Ескіз
    Публікація
    Influence of educational environment on the formation of skills among future professionals
    (Amazonia Investiga. – 2024. – Vol. 13, Issue 73. – P. 128-138, 2024) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Fedorenko, O. I.; Федоренко, О. І.; Kovalenko, Yu.; Pavlyk, O.; Lukin, B. P.; Лукін, Б. П.; Федоренко Олена; Ольга Марченко; Лукiн Богдан Павлович
    Проблемою дослідження є визначення впливовості факторів едукаційного середовища закладу вищої освіти на процес формування професійних (Hard Skills) і соціальних компетентностей (Soft Skills) майбутніх фахівців. Дослідження, що пропонується, належить до наукових розвідок змішаного типу, оскільки містить узагальнення, засновані на теоретичному аналізі наукових положень щодо сутності ключових понять статті, факторний аналіз емпіричних даних, які виміряні для кількісної характеристики впливу чинників зовнішнього та внутрішнього освітнього середовища, якісні узагальнення результатів факторного аналізу. Збір емпіричних даних здійснювався у процесі спостереження за групою студентів (n = 925): опитування, анкетування, тестування, інтерв’ювання. Результати дослідження доцільно врахувати у процесі реалізації моделі випускників закладів вищої освіти. Дослідження показало, що майбутні фахівці повинні володіти не тільки професійними навичками, а й розвивати м’які навички, формування яких має відбуватися паралельно.
  • Ескіз
    Публікація
    Діяльнісно орієнтовані технології навчання іноземних мов у ЗВО
    (Вісник науки та освіти. - 2024. - № 4(22). - С. 1536-1547, 2024) Филипська, В. І.; Fylypska, V. I.; Филипська Віта Іванівна
    Стаття присвячена проблемі дослідженню теоретичних засад діяльнісно орієнтованої технології навчання у закладі вищої освіти України. З’ясовано сутність ключових дефініцій дослідження, а саме: «діяльнісний підхід до навчання», «діяльнісний метод навчання», «діяльнісно орієнтована технологія навчання». Зазначено, що діяльнісно орієнтована технологія навчання іноземних мов – це спосіб реалізації змісту навчання, передбаченого навчальними програмами, що репрезентує таку систему форм, методів і засобів навчання, що забезпечує найбільш ефективне досягнення поставлених цілей в оволодінні мовленнєвими компетентностями шляхом самостійного здобуття знань здобувачами вищої освіти в процесі власної навчально-пізнавальної діяльності. Охарактеризовано особливості та переваги впровадження діяльнісно орієнтованої технології навчання в навчальний процес професійної підготовки майбутніх фахівців; визначено структуру заняття іноземної мови (початковий етап або планування; етап опрацювання або виконання; етап аналізу, оцінювання та систематизації); досліджено методи (метод розумового штурму, метод навчальної дискусії, метод тренінгових вправ, метод змішаного навчання, кейс-метод, тезаурусний метод, метод ділових ігор, метод проектів) та форми навчання даної технології (фронтальна, групова та індивідуальна).