Освіта. Педагогіка (Education. Pedagogy)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/92
Переглянути
40 результатів
Результати пошуку
Документ Формування комунікативної компетентності правоохоронців у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання(Актуальні питання гуманітарних наук. - 2023. - Вип. 59, т. 2. - С. 283-289, 2023) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560; Солохіна, Л. О.; Solokhina, L. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8728-3178; Шелкошвеєв, І. В.; Shelkoshveiev, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3171-1078Обґрунтовано актуальність проблеми формування комунікативної компетентності правоохоронців як невід’ємного складника їхньої професійної компетентності. Комунікативну компетентність правоохоронців визначено як професійно-особистісне утворення, що інтегрує наявність певних життєвих цінностей, установок (аксіологічний компонент), знання та адекватне використання мовних засобів (когнітивний компонент), мовленнєво-комунікаційних умінь (діяльнісний компонент), особистісних якостей, необхідних для ефективного професійного спілкування. Визначено сприятливі та гальмівні фактори впливу на перебіг досліджуваного процесу на змістово-професійному, корпоративно-етичному, особистісно-культурному рівнях. Доведено, що професійне спілкування є базовим для формування комунікативної компетентності правоохоронців. Правовий заклад вищої освіти схарактеризований як сукупність специфічних умов навчання, що впливають на просторове та функціональне об’єднання суб’єктів освітньої діяльності, між якими встановлюються різнопланові, індивідуальні та групові, формальні та міжособистісні взаємозв’язки та реалізуються особистісні, освітні, службові, професійні потреби, інтереси, здібності комунікаторів. Проаналізовано можливості правового закладу вищої освіти щодо формування комунікативної компетентності правоохоронців. З’ясовано, що найбільш впливовими щодо формування комунікативної компетентності правоохоронців є змістовий (інформаційне поле для задоволення освітніх потреб комунікаторів), комунікативний (комфортна емоційно-психологічна атмосфера, яка допомагає курсантам долати психологічні бар’єри спілкування), організаційно-управлінський (матеріально-технічне та навчально-технологічне підґрунтя освітнього процесу, запровадження інформаційно-комунікаційних технологій).Документ Сукупність компонентів психофізичної готовності представників інституцій сектору безпеки і оборони України із правоохоронними функціями до застосування вогнепальної зброї, як основа особистої безпеки в екстремальних умовах СБД(Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2023. - Вип. 3(161). - С. 45-50, 2023) Боровик, М. О.; Borovyk, M. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0943-6735; Березяк, К. М.; Bereziak, K. M.; Колісніченко, В. В.; Kolisnichenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4896-7889; Іванченко, О. М.; Ivanchenko, O. M.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6783-9834; Магмет, Т. М.; Mahmet, T. M.; Ковач, Ш. А.; Kovach, Sh. A.Розроблено та апробовано напрямки удосконалення компонентів психофізичної готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до застосування табельної вогнепальної зброї. З урахуванням змісту освітньо-професійних програм підготовки майбутніх офіцерів-правоохоронців, практичного досвіду отриманого представниками інституцій сектору безпеки і оборони України під час збройного опору повномасштабного вторгнення російської федерації, було виокремлено й науково обґрунтовано напрямки вдосконалення компонентів психофізичної готовності представників досліджуваної категорії до застосування вогнепальної зброї, а саме, як окремі компоненти постають психологічна та бойова готовність. У свою чергу бойова готовність складається: з фізичної (спеціальної фізичної), вогневої, тактико-спеціальної та ситуативної готовності. Експериментально доведено ефективність впровадження напрямків вдосконалення компонентів психофізичної готовності майбутніх офіцерів-правоохоронців до застосування вогнепальної зброї.Документ Особливості психологічної підготовки поліцейських в умовах воєнного стану(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 73-74, 2023) Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0240-5517Показано сучасну структуру психологічної підготовки поліцейських. Зазначено провідні чинники ускладнення соціально-психологічної ситуації в суспільстві. Вказано основні напрями вдосконалення психологічної підготовки поліцейських в умовах воєнного стану.Документ Формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 71-72, 2023) Ільніцька, Я. О.; Ilnitska, Ya. O.Доведено, що іншомовна комунікативна компетентність є складовою правоохоронця. Виокремлено аксіологічний, когнітивний, діяльнісний, особистісний компоненти іншомовної комунікативної компетентності як сукупності певних цінностей, знань, умінь, професійно важливих якостей. Установлено, що іншомовне професійне спілкування є базовим для формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців.Документ Психолого-педагогічні особливості формування громадянської ідентичності в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 63-64, 2023) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732Визначено, що в різних країнах спостерігається криза ідентичності, яка в останні роки зростає. В сучасному світі проблема визначення громадянської ідентичності є однією з головних тем обговорення як в науці так і в повсякденному житті. Показано, що актуальність визначеної тематики обумовлена особливостями міжкультурного аспекту, що відображає особливості менталітету, віри, цінностей та прагнень.Публікація Особливості іншомовної підготовки майбутніх правоохоронців(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 60-61, 2023) Статівка, О. О.; Stativka, O. O.; Білоусов, А. В.; Bilousov, A. V.; Олена СтатівкаВизначено основні критерії навчання іноземної мови та розглянуто психологічні фактори, що сприяють підвищенню мотивації та якості володіння іноземною мовою. Показано необхідність знання і значимість володіння іноземною мовою в умовах міжнародної інтеграції.Документ Формування критичного мислення як професійної якості особистості майбутніх офіцерів поліції у сучасних умовах(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 41-43, 2023) Тюріна, В. О.; Tyurina, V. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2308-1977; Данченко, І. О.; Danchenko, I. O.Дано визначення поняття «критичне мислення». Наголошено, що з метою формування у майбутніх офіцерів поліції критичного мислення як професійно значущої якості особистості доцільно проводити заняття з використанням квестових завдань та проблемних завдань професійної спрямованості, які за змістом, умовами та діючими факторами наближені до реальних ситуацій, що характеризуються високим рівнем невизначеності, а, отже, потребують для їхнього вирішення проявів курсантами критичного мислення, що у кінцевому рахунку сприяє формуванню і розвитку критичного мислення у майбутніх офіцерів поліції.Документ Soft Skills у системі професійної компетентності правоохоронців(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 34-35, 2023) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1007-9560Уточнено сутність, зміст, структуру Soft Skills як складової професійної компетентності правоохоронців. У склад Soft Skills правоохоронців включені соціально-комунікативні навички, уміння працювати з інформацією, критичне мислення, навички самоорганізації. Виявлено можливості закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання правового профілю та його підрозділів у формуванні Soft Skills правоохоронців.Публікація Професійна підготовка поліцейських як цілеспрямована система(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 30-32, 2023) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Olena YevdokimovaРозглянуто процес професійної підготовки правоохоронців як соціальну інституцію, розвиток і функціонування якої обумовлені усіма чинниками й умовами існування суспільства в цілому: економічними, політичними, соціальними, культурними й іншими. У контексті теорії Акоффа й Емері, професійну підготовку правоохоронців охарактеризовано як цілеспрямовану систему. Важливими наслідками цілеспрямованості є наявність у системи таких її властивостей, як активність, динамічність, самоорганізація, самовідтворення.Документ Психофізична готовність майбутніх офіцерів-правоохоронців до службово-бойової (оперативної) діяльності(Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2023. - Вип. 2(160). - С. 81-86, 2023) Гіренко, С. П.; Girenko, S. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4871-5481; Голубничий, М. В.; Holubnychyi, M. V.; Тулінов, В. С.; Tulinov, V. S.; Коваленко, В. Л.; Kovalenko, V. L.; Пащенко, В. М.; Pashchenko, V. M.; Стасенко, О. А.; Stasenko, O. A.; Олексієнко, С. В.; Oleksiienko, S. V.; Хацаюк, О. О.; Khatsaiuk, O. O.Досліджено екстремальні фактори, які впливають на психофізичну готовність майбутніх офіцерів-правоохоронців під час виконання ними завдань за призначенням. Визначено ефективні педагогічні моделі, технології, методики, які забезпечують готовність майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки і оборони України до професійної діяльності із акцентованим використанням засобів фізичної, та спеціальної фізичної підготовки.