Освіта. Педагогіка (Education. Pedagogy)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/92

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 553
  • Ескіз
    Документ
    Invocation of the educational ombudsman as a legal instrument for the protection of non-proprietary personal rights
    (Visegrad Journal on Human Rights. - 2024. - № 2. - P. 122-126, 2024) Voloshyn, H.; Волошин, Г.
    У цій науковій статті досліджується застосування самозахисту як правового механізму, розробленого спеціально для захисту громадянських прав учасників у навчальних закладах, з особливим акцентом на неповнолітніх. Дослідження ретельно окреслює операціоналізацію самооборони, заглиблюючись у її процедурні тонкощі та різноманітні контексти, в яких її можна застосовувати в освітньому середовищі. Це дослідження допомагає з’ясувати нюанси за допомогою якого люди можуть відстоювати свої права в освітньому контексті, підкреслюючи як можливості та обмеження необхідної оборони як правового заходу захисту. Розширюючи рамки аналізу, у статті також розглядається роль освітніх омбудсменів у ведення судових спорів. Запропоновано всебічний огляд функціонального впливу та процедурних ролей, які ці омбудсмени відіграють у правових рамках, що регулюють освітні заклади. Цей сегмент дослідження оцінює, як освітні омбудсмени сприяють вирішенню конфліктів і дотриманню правових стандартів, тим самим посилюючи захист прав студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Готовність як особистісна та соціально-професійна характеристика військовослужбовця
    (Наука і техніка сьогодні. - 2024. - № 9(37). - С. 396-405, 2024) Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.; Панченко, В. Ю.; Panchenko, V. Yu.; Онипченко, П. М.; Onypchenko, P. M.
    У статті розкрито сутність і змістово-структурні характеристики особистісної та соціально-професійної готовності військовослужбовця. Визначено нормативно-правові та теоретичні основи формування готовності військовослужбовців у процесі їхньої професійної підготовки, що характеризується високою психічною напруженістю та організується в екстремальних умовах, які наближені до бойових. Проаналізовані емпіричні дані з визначення структурних складових готовності військовослужбовців. Як в інтеграційному утворенні в готовності виокремлено мотиваційний, організаційний, когнітивний (інтелектуальний), діяльнісний, регулятивний, контрольно-оцінний компоненти. З урахуванням змісту та екстремального характеру військово-професійної діяльності уточнено структуру готовності військовослужбовців: психофізіологічну, психологічну, фізичну підготовленість до періоду військовопрофесійного становлення майбутнього військового фахівця; фахову готовність до включення у професійну діяльність з експлуатації військово-професійної техніки, розуміння та забезпечення продуктивності діяльності, високий рівень самостійності; патріотизм, моральну вихованість, громадянську відповідальність за свої рішення та дії; дисциплінованість, самодисципліну, стабільність цілей і завдань самовдосконалення та самореалізації, активність, творчість, високий рівень самостійності; здатність до адаптації, пристосування до актуальних природних, соціально-економічних умов. Методологією дослідження прийнято комптентніснісний підхід, установлена взаємна обумовленість понять «готовність» і «компетентність», передбачений їх зв’язок з надійністю військового фахівця. З позицій компетентнісного підходу готовність військовослужбовця може бути розглянута як сукупність загально-наукових, загально-технічних, військово-спеціальних, загально-військових компетенцій, які в сукупності гарантують готовність військовослужбовців до організації та ведення бойових дій і професійній діяльності в мирний час.
  • Ескіз
    Публікація
    Сутнісні характеристики формування готовності батьків до організації фізичного розвитку дошкільників в реаліях сьогодення
    (Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2024. - № 92. - С. 76-82, 2024) Самойленко, О. А.; Samoilenko, O. A.; Хацаюк, О. В.; Khatsaiuk, O. V.; Бровата, О. Б.; Brovata, O. B.; Колєсніков, В. В.; Koliesnikov, V. V.; Оленченко, В. В.; Olenchenko, V. V.; Віктор Колєсніков
    Головною метою дослідження є визначення сутнісних характеристик формування готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану. В процесі дослідно-аналітичної роботи використані наступні методи: абстракції, вимірювання, експертного оцінювання, опитування, порівняння, спостереження тощо, а також враховано досвід організації системи фізичного виховання представників різних груп населення. В результаті теоретичного дослідження членами науково-дослідної групи визначені сутнісні характеристики готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану. Крім цього, у структурі специфічного виду «готовності» виділені наступні компоненти: ціннісно-мотиваційний, прикладний, стресостійкий та функціональний. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають визначення: критеріїв, показників та рівнів сформованості готовності батьків до організації системи фізичного розвитку дошкільників в умовах воєнного стану.
  • Ескіз
    Документ
    Актуальні питання формування професійно-етичної культури майбутніх офіцерів Національної поліції у ЗВО МВС України
    (Перспективи та інновації науки. - 2024. - № 8(42). - С. 511-522, 2024) Пискун, Д. А.; Pyskun, D. A.
    У статті розглядається проблема формування професійно-етичної культури майбутніх офіцерів Національної поліції в освітньому середовищі закладу вищої освіти. На підставі аналізу нaукoвиx дocлiджeнь вчених та освітньої практики підготовки поліцейських у ЗВО розглянуто актуальні питання формування професійно-етичної культури як особистісного феномену фахівця; визначено шляхи вдосконалення та ефективності процесу формування професійно-етичної культури майбутніх офіцерів Національної поліції в освітньому середовищі закладу вищої освіти. Запропоновані шляхи та визначені напрями вдосконалення освітнього процесу задля формування професійно-етичної культури майбутніх офіцерів Національної поліції: гумaнiзaцiя пpoцecу пiдгoтoвки поліцейських, cпpямoвaнicть нa дотримання прав людини і свобод людини; змістове удосконалення підготовки майбутніх офіцерів поліції; узгoджeнicть фopм i мeтoдiв формування професійно-етичної культури поліцейських із потребами підготовки до професійної дiяльнocтi; визначення і запровадження певних педагогічних умов, які сприятимуть формуванню вказаного феномену і дозволять максимально охопити всі види діяльності курсантів. Виокремлено заходи, реалізація яких в освітньому процесі ЗВО, сприятиме формуванню у курсантів професійно-етичної культури: поєднання теоретичної (змістової) та практичної (операційної) складових фахової підготовки поліцейського; доповнення методичних матеріалів для проведення навчальних занять конкретним переліком професійно-етичних знань та умінь офіцерів поліції; використання різних видів семінарських та практичних занять для розширення знань та оволодіння професійно-етичними вміннями; використання у процесі викладання фахових дисциплін інноваційних (активних, інтерактивних, ситуаційних, квестових та ін.); використання різних форм самостійної роботи, відповідно до специфіки навчальної дисциплін у контексті розвитку професійно-етичної культури.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості мотивації та її вплив на готовність військовослужбовців Національної гвардії України до здійснення професійної діяльності
    (Вісник науки та освіти. - 2024. - № 7(25). - С. 1105-1120, 2024) Федоренко, О. І.; Fedorenko, O. I.; Забора, А. В.; Zabora, A. V.; Федоренко Олена; Забора Андрій Володимирович
    Стаття присвячена дослідженню феномена «готовність» до професійної діяльності військовослужбовців Національної гвардії України. Розглянуто сутність поняття «готовність» в контексті здійснення професійної діяльності військовослужбовцями, досліджено особливості мотивації військовслужбовців з різним рівнем готовності до службовобойової діяльності. Встановлено, що готовність до професійної діяльності – це стан, що передує певній діяльності, в якому концентруються можливості людини, які досягають вищого ступеня; він проявляється перед, при виконанні й при завершенні службового завдання. Стан готовності до професійної діяльності має різні рівні й компонентну структуру; прояв готовності залежить від особливостей особистості й умов діяльності. У статті конкретизовано, що готовність військовослужбовця НГУ до професійної діяльності – це особистісне утворення, яке формується шляхом цілеспрямованого педагогічного впливу на формування у військовослужбовця готовності до виконання службово-бойових завдань, до захисту України та забезпечує узгодження ним знань про зміст та структуру професійної діяльності, вимог цієї діяльності до його професійної підготовленості. Виокремлено складові мотивації, які впливають на стан готовності військовослужбовця до професійної діяльності: професійне покликання; професійні наміри; потреба в професійній діяльності; мета в професійній діяльності; індивідуальні смисли; професійна установка особистості; ставлення до діяльності. Для визначення особливостей мотивації військовослужбовців Національної гвардії України було проведено дослідження, що впливає на стан їхньої готовності до професійної діяльності. Проведене дослідження показало, що готовність до професійної діяльності пов’язана із мотивацією професійної майстерності, яка визначає успішність професійної діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Modern approaches and trends in teaching foreign languages to law students
    (Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 68, т. 2. - С. 158-161, 2024) Samoilova, Yu. I.; Самойлова, Ю. І.; Юлія Самойлова
    Вивчення іноземної мови є невід’ємною частиною підготовки майбутніх юристів. Це пов’язано з низкою факторів. Серед основних можна виділити наступні: глобалізація, адже світ стає все більш глобалізованим, і юристам часто доводиться працювати з міжнародними справами, де знання іноземної мови є необхідним; міжнародне право, оскільки багато правових актів та договорів публікуються англійською мовою, тому юристам важливо володіти цією мовою, щоб мати можливість їх читати та розуміти; спілкування з іноземними колегами, отже знання іноземної мови є необхідним для ефективної співпраці. Сучасні підходи у викладанні іноземної мови майбутнім юристам роблять акцент на розвитку таких навичок як читання, письмо, усне мовлення та навички перекладу. Юристи повинні вміти читати та розуміти тексти юридичного характеру англійською мовою; писати тексти юридичного характеру англійською мовою, такі як договори, листи, меморандуми; спілкуватися іноземною мовою з колегами та клієнтами з інших країн; перекладати тексти юридичного характеру з англійської мови на українську мову і навпаки. Серед сучасних підходів, які використовуються для викладання іноземної мови майбутнім юристам, можна виділити наступні: – використання автентичних матеріалів. Використання текстів та аудіозаписів юридичного характеру, які використовуються в реальній практиці; – симуляції та рольові ігри. Створення ситуацій, які юристи можуть зустріти в своїй роботі, і відпрацювання навичок спілкування та ведення переговорів англійською мовою; – проектні роботи. Виконання проектів, які дозволяють юристам застосувати свої знання іноземної мови на практиці; – використання онлайн-ресурсів. Використання онлайн-курсів, платформ для спілкування з носіями мови та інших ресурсів для вивчення іноземної мови, тощо. В статті проаналізовано основні підходи та тенденції до викладання іноземної мови майбутнім юристам, виділено переваги кожного підходу та наведено приклади як той чи інший підхід може бути інтегрований саме у процес навчання майбутніх юристів іноземній мові. Важливо зазначити, що не існує єдиного найкращого підходу до викладання іноземної мови майбутнім юристам. Найефективніший підхід буде залежати від багатьох факторів, таких як рівень знань юристів, їх цілі навчання, а також ресурси, які доступні викладачам.
  • Ескіз
    Документ
    Communication competence as a component of law enforcement officers’ professional competence in Ukraine
    (Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 71, т. 1. - С. 78-82, 2024) Bilousov, A. V.; Білоусов, А. В.
    Проаналізовано теоретичні дослідження та практичні розробки в галузі формування та розвитку комунікативної компетентності працівників правоохоронних органів, виявлено наявні прогалини у цій царині та запропоновано методи й засоби формування комунікативної компетентності, які доцільно впроваджувати у професійну діяльність працівників органів внутрішніх справ. Наголошено, що на сьогодні з’являється усвідомлена потреба у якісній іншомовній підготовці, оскільки вона стає найважливішим компонентом професійної діяльності працівника органів внутрішніх справ, тому формування відповідних мовних навичок, умінь та компетенцій для успішного виконання працівниками поліції безпосередніх службових завдань повинно бути на першому місці в процесі викладання такої дисципліни, як «Професійна комунікація іноземною мовою». Зазначено, що процес формування комунікативної компетенції має зводитися до формування навичок комунікації; комунікативні навички допоможуть співробітникові органів внутрішніх справ успішно вирішувати завдання та особистісно розвиватися й бути успішним у професійній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Cутність і структура самоосвітньої компетентності майбутніх юристів
    (Наука і техніка сьогодні. - 2024. - № 6(34). - С. 532-547, 2024) Лисицький, М. Ю.; Lysytskyi, M. Yu.
    Досліджено проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців в освітньому процесі закладу вищої освіти. Проаналізовано різні підходи до трактування сутності поняття «самоосвітня компетентність». Обгрунтовано, що самоосвітня компетентність є професійно значущою характеристикою юристів (адвоката, судді, прокурора та ін.), оскільки їхня професійна діяльність вимагає постійної самостійної роботи із законодавчими та нормативно-правовими документами, які постійно оновлюється. Доведено, що зміст самоосвітньої компетентності майбутніх юристів складають: знання щодо раціонального планування, організації та здійснення самоосвітньої діяльності, уміння і навички самоосвітньої діяльності, сукупність мотивів здійснення самоосвітньої діяльності, сформованість емоційно-вольових якостей, рефлексивних вмінь.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка поліцейських: усунення важливих криміногенних викликів/ризиків і загроз
    (Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : зб. наук. пр. – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 274-297, 2024) Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.
    Акцентовано на таких важливих напрямах підготовки поліцейських, як патріотичне виховання, необхідність постійного узагальнення міжнародного досвіду, етичній складовій, психомотиваційних факторах/станах та багатьох інших проблемах. Досліджено досвід Франції, Німеччини, Британії, Словаччини, Румунії, що неодмінно буде корисним в оптимізації поліцейських структур України, адаптації до воєнних умов та наближенні до світових стандартів оптимізації поліцейської діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегії навчання іноземним мовам майбутніх юристів
    (Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2023. - Вип. 62, т. 2. - С. 279-284, 2023) Решитько, А. Д.; Reshytko, A. D.; Самойлова, Ю. І.; Samoilova, Yu. I.; Довгополова, Г. Г.; Dovhopolova, H. H.; Юлія Самойлова; Г.Г. Довгополова; Анна Решитько
    Статтю присвячено стратегіям навчання іноземної мови для здійснення професійної діяльності. Наводяться визначення поняття «стратегія навчання», актуалізованого у сфері мовної освіти. Дається класифікація навчальних стратегій з урахуванням принципів компетентнісно-модульної організації навчального процесу. Пропонується виокремлювати такі стратегії навчання бакалаврів англійської мови: мовні, комунікативні, інтегративні творчі стратегії. Дані стратегії рекомендується вважати ефективними для бакалаврату немовного вишу. Стратегії співвідносяться з компетенціями, формуванню яких вони сприяють, і навіть із категорією «уміння». Мовні вміння передбачають накопичення спеціальної термінології за фахом; активне освоєння граматичних конструкцій, притаманних ділового стилю. Комунікативні вміння – це вміння обробляти та інтерпретувати інформацію; володіти мовним етикетом, листуватися англійською; використовувати країнознавчі та культурні фонові знання. Інтегративні вміння полягають у здібностях самостійно знаходити різні джерела інформації іноземною мовою; обробляти, інтерпретувати інформацію; реалізовувати продукт із використанням комунікаційних та інформаційних технологій. Розглядаються питання, пов’язані з організацією навчання через систему вправ. Стратегії, компетенції (уміння) та вправи представлені системно взаємопов’язаними.