Освіта. Педагогіка (Education. Pedagogy)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/92

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Роль профорієнтаційних центрів у формуванні мовленнєвої культури старшокласників
    (Global science: prospects and innovations: The 6th International scientific and practical conferenc (Liverpool, United Kingdom, February 1-3, 2024). - Liverpool, 2024. - P. 188-198, 2024) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Зазначено, що мовленнєва культура – це інтегративна особистісна якість, що відбиває спроможність людини здійснювати ефективну мовленнєву діяльність на основі врахування поставленої мети й наявної мовленнєвої ситуації, а також норм літературної мови. Доведено доцільність формування мовленнєвої культури старшокласників у профорієнтаційних центрах закладів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток навичок раціонального читання студентів як умова формування їхньої професійно-комунікативної компетентності
    (Science progress in European countries: new concepts and modern solutions: The 5th International Scientific Conference (Stuttgart, Germany, February 28, 2019). - Stuttgart, 2019. - P. 163-173, 2019) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; Лавінда, С. Д.; Lavinda, S. D.
    Відзначено, що формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців, зокрема фахівців з будівництва та цивільної інженерії, передбачає якісну мовну підготовку, в основі якої лежить розвиток мовленнєвих умінь: уміння читати, слухати, писати і говорити.
  • Ескіз
    Документ
    Формування мовленнєвої культури майбутніх діячів мистецтв
    (Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2020. - № 7. - С. 318-334, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Дана стаття присвячена проблемі застосування лінгвістичних ігор на заняттях з української мови професійного спрямування в процесі підготовки майбутніх діячів мистецтв. Доведено доцільність застосування лінгвістичних ігор на заняттях з української мови. Розкрито сутність термінів мовленнєвої культури; зроблено аналіз методу «лінгвістична гра»; надано приклади використання лінгвістичних ігор. Перспективним напрямом дослідження є розробка системи лінгвістичних ігор, які можна застосовувати в процесі підготовки спеціалістів будь-яких спеціальностей, зокрема під час підготовки майбутніх фахівців мистецтв.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення мовленнєвої підготовки майбутніх абітурієнтів у системі позашкільної освіти
    (Results of modern scientific research and development: The 1st International scientific and practical conference (Madrid, Spain, April 4-6, 2021). - Madrid, 2021. - P. 288-294, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Обґрунтовано шляхи мовленнєвої підготовки абітурієнтів на підготовчих курсах закладів вищої освіти. Підкреслено, що мовленнєва підготовка майбутніх абітурієнтів на підготовчих курсах має передбачати залучення їх до виконання різних мовленнєвих вправ з метою забезпечення осмислення ними основних мовних норм та мовленнєвих правил, засвоєння знань про функціональні стилі літературного мовлення, усвідомлення взаємозв‘язків усіх складових системи мови, структури мовлення та невербальних структур.
  • Ескіз
    Документ
    Культурологічний підхід як теоретико-методологічна основа формування мовленнєвої культури студентів
    (Results of modern scientific research and development: The 2nd International scientific and practical conference (Madrid, Spain, May 2-4, 2021). - Madrid, 2021. - P. 311-317, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Проаналізовано культурологічний підхід як теоретико-методологічну основу формування мовленнєвої культури студентів. Наголошено, що важливість використання культурологічного підходу як методологічної бази дослідження обраної проблеми зумовило стратегією гуманізації процесу виховання учнів, яка передбачає формування їх як суб’єктів і носіїв сучасної культури. Крім того, проведення наукового пошуку з позиції окресленого підходу забезпечує сприйняття мовленнєвої культури як важливого складника духовної культури окремої особистості й людства загалом.
  • Ескіз
    Документ
    Формування культури ділового спілкування як умова підготовки майбутніх правоохоронців
    (Eurasian scientific discussions: The 9th International scientific and practical conference ( Barcelona, Spain, September 25-27, 2022). - Barcelona, 2022. - P. 127-135, 2022) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Доведено доцільність використання інтерактивних методів для навчання культури ділового спілкування в процесі підготовки майбутніх правоохоронців. Проблема професіоналізму правозахисників має велике значення як для охорони закону, так і для існування й розвитку суспільства загалом. Навчити майбутніх правоохоронців спілкуванню, зокрема діловому спілкуванню, – першочергове завдання викладачів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування змістового компоненту культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти
    (Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 28. - С. 127-133, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Розглянуто процес формування змістового компоненту культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти. Проаналізовано поняття «ділове спілкування», «культура ділового спілкування», «компоненти культури ділового спілкування», «змістовий компонент культури ділового спілкування»; «знання», «уміння», «навички». З метою формування змістового критерію культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти доцільно застосовувати мовні вправи різного рівня складності, мовленнєві вправи, творчі завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Формування красномовності майбутніх правозахисників на заняттях з української мови в закладі вищої освіти
    (Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 67, т. 1. - С. 201-207, 2024) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; Будянська, В. А.; Budianska, V. A.
    Окреслено шляхи формування риторичної майстерності майбутніх правозахисників на заняттях з української мови професійного спрямування. Важливе місце в роботі, спрямованій на оволодіння студентами красномовністю, має бути відведено організації спеціальних практикумів, тренінгів, які сприятимуть засвоєнню риторичних знань на практиці. Зокрема студенти мають залучатися до виконання вправ різного типу, спрямованих на оволодіння технікою мовлення. Одним із шляхів формування красномовності студентів є використання мовленнєвих ситуацій. Під мовленнєвими ситуаціями розуміємо сукупність спеціально створених зовнішніх обставин, що спонукають здобувачів вищої освіти до спілкування та створюють певні відносини між ними. Такі ситуації дають їм можливість на практиці відпрацювати дотримання загальноприйнятих норм комунікативної поведінки та побудови мовленнєвого процесу. Ефективним засобом формування красномовності є виконання спеціальних мовленнєвих вправ та завдань. Значний вплив на розвиток красномовності студентів має також проведення різноманітних виховних заходів, які вимагають від кожного учасника демонстрації мовленнєвих знань та вмінь. Для активізації розвитку в студентів красномовності викладачі мають залучати їх до виконання індивідуальних навчально-дослідних проєктів на різну тематику.