Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Історичний огляд типів адміністративної системи в рамках адміністративної процедури(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 45-47, 2021) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Визначено, що на модель адміністративної процедури найбільше вплинули три фактори, які будуть прийняті за основу при характеристиці моделей адміністративної процедури: 1) етапи історичного генезису адміністративної процедури; 2) модель управління; 3) модель правового регулювання.Документ Overview of the genesis of the legal regulation of administrative procedure in Poland(Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 91. - С. 123-127, 2021) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Досліджено історико-правовий аспект виникнення адміністративної процедури в Польщі. Проаналізовано історико-правові події, що вплинули на становлення адміністративної процедури в Польщі. Польща була країною-правонаступником австрійського досвіду у сфері адміністративної процедури як у питанні правового регулювання адміністративної процедури, так і в характері моделі адміністративної процедури. Доказом цього була законотворча діяльність польського законодавця, Президента і діяльність Вищого адміністративного суду Польщі. Перша повна польська кодифікація адміністративно-процесуального права відбулася 22 березня 1928 року у вигляді Указів, виданих Президентом Республіки Польща, які мали силу закону: про адміністративне провадження, про примусове провадження в адміністрації, а також про кримінально-виконавче провадження, про виконавче провадження в адміністрації, які діяли до моменту прийняття Кодексу про адміністративне провадження в 1960 році. За основу законодавець взяв австрійський Закон про адміністративну процедуру від 21 липня 1925 р. Судова практика Вищого Адміністративного суду Польщі також мала значний вплив на розробку і тлумачення положень про адміністративне провадження. Стверджено, що польський законодавець прагнув об’єднати найбільш важливі провадження в одному акті з метою вироблення уніфікованого підходу до адміністративної процедури.Документ Запровадження медіації в адміністративну процедуру: трансформація відносин(Південноукраїнський правничий часопис. - 2022. - № 4, ч. 2. - С. 202-206, 2022) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Питання щодо запровадження в адміністративну процедуру процедури медіації є пріоритетним напрямом адміністративно-правової науки України, яка відповідає основним тенденціям розвитку адміністративного законодавства європейських країн у сфері використання та застосування медіації для врегулювання спорів між адміністративними органами та приватними особами. Входження України до Європейського Союзу вимагає проведення модернізації адміністративного законодавства, в тому числі щодо впровадження процедури медіації у публічно-правову сферу в Україні, що стане частиною реформування адміністративного права та законодавства. Для успішного проведення модернізаційного процесу необхідно діяти, послідовно втілюючи їх через наукову, правотворчу та правозастосовну діяльність. У процесі аналізу положень Закону України «Про адміністративну процедуру» автор вважає, що насамперед необхідно закріпити в переліку принципів адміністративної процедури такий принцип, як гарантування альтернативних засобів захисту. Пропонуючи закріпити такий принцип для адміністративної процедури, ми розширюємо сферу можливостей учасників адміністративної процедури використанням медіації як альтернативного механізму адміністративному оскарженню з метою запобігти або врегулювати конфлікт (спір), який може виникнути з адміністративним органом у ході процедури, зокрема пов’язаний із прийняттям адміністративного акта. Вважаємо, що в Законі України «Про адміністративну процедуру» необхідно передбачити та закріпити окреме положення про медіацію: умови та підстави проведення медіації в адміністративному провадженні, права та обов’язки медіатора, порядок проведення медіації та порядок виконання умов медіаційної угоди.Документ French approach to administrative act(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 5. - С. 82-85, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено огляд французького законодавства: «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією » (CRPA), прийнятий в 2016 роком і Закон« Про права громадян у їх відносинах з адміністрацією »від 12.04.2000 № 2000-321 на предмет закріплення положень про адміністративні актах в яких об’єктивується результат адміністративної процедури. Кодекс адміністративних процедур, був прийнятий у Франції в 2015 році після періоду «ізоляції» Франції всередині ЄС. Хоча «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією» (CRPA) являє собою кодифікацію à droit constant, він ввів деякі важливі і новаторські принципи. Розглянуто види адміністративних актів, серед яких виділено: 1) припускаються рішення; 2) односторонні адміністративні акти; 3) адміністративні акти. Новий революційний принцип мовчазної згоди має на увазі впровадження принципу “silence de l’administration vaut acceptation” – мовчання адміністрації розглядається тепер як згоду або як безмовне прийняття адміністративного рішення. Даний принцип є однією з найважливіших новел Кодексу. Таким чином, ефект, досягнутий CRPA, полягав у тому, щоб інвертувати зв’язок між правилом і винятком. У зв’язку з цим частково можна говорити, що французьким законодавцем були почуті прохання прихильників принципу «мовчання означає визнання вимог». Звісно ж цілком логічним, що для будь-якого заявника навіть при існуючих обмеженнях більш сприятливим є отримання позитивного рішення, адже це запобігає звернення до суду зі сторони заявника. Французьке законодавство теж відрізняється рядом особливостей пов’язаних, в першу чергу, з наявністю такої форми як мовчазні рішення і односторонні адміністративні рішення.Документ Українська модель адміністративної процедури(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 3. - С. 177-180, 2022) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено порівняльно-правовий аналіз української моделі адміністративної процедури на предмет запозичення та відображення в ній положень та елементів із зарубіжних моделей. Досліджено європейські нормативні моделі адміністративної процедури: польську, німецьку та французьку модель.Документ Адміністративна процедура контролю (нагляду)(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2021. – Вип. 49. – С. 64-68, 2021) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Розглянуто сутність адміністративної процедури контролю (нагляду). Запропоновано в нормативній конструкції законопроекту «Про адміністративну процедуру» сформулювати та закріпити на рівні окремої глави загальні положення щодо проваджень за ініціативою адміністративного органу. Таким чином вирішиться питання універсального застосування положень законопроекту не лише щодо контрольно-наглядових проваджень, але й щодо інших проваджень, в яких ініціатором виступає адміністративний орган.Документ К вопросу об объективизации результатов административной процедуры(Держава та регіони. Серія: Право. – 2020. – № 3 (69). – С. 76-81, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944В статье автор исследует вопрос, связанный с формой объективизации результатов административной процедуры. Эффективность использования органами публичной администрации форм управленческой деятельности обеспечивается установлением их процессуальной формы. Автор предлагает, в рамках своего исследования, использовать понятие формы административно-процедурной деятельности органов публичной администрации как способа объективизации результатов процедуры.Документ К вопросу о структуре административной процедуры в Украине(Південноукраїнський правничий часопис. – 2020. – № 2. – С. 91-95, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Исследована внутренняя структура административной процедуры, состоящая из совокупности отдельных элементов: стадий, этапов и отдельных процедурных действий, осуществление которых определяется видом административной процедуры и логикой административно-процедурной деятельности. In this article, the author conducts a comprehensive study of the internal structure of an administrative procedure, which consists of a set of individual elements: stages, stages and individual procedural actions, the implementation of which is determined by the type of administrative procedure and the logic of administrative and procedural activities. Досліджено внутрішню структуру адміністративної процедури, що складається із сукупності окремих елементів: стадій, етапів і окремих процедурних дій, здійснення яких визначається видом адміністративної процедури й логікою адміністративно-процедурної діяльності.Документ Обжалование административного акта: сравнительно-правовой подход(Вісник Запорізького національного університету. Юридичні науки. - 2020. - № 3. - С. 90-97, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014В данной статье автор рассматривает одну из стадий административной процедуры – стадию обжалования административного акта, используя сравнительный подход, который заключается в анализе доктринальных позиций и положений законодательства ФРГ, Польши и Украины. Только такой подход сможет обеспечить возможность изучить европейский опыт по данному вопросу и сопоставить с имеющимися положениями в украинском проектном законодательстве об административной процедуре. Европейская доктрина, законодательство и правоприменительная практика исходят из того, что обжалованию подлежат именно окончательные, итоговые (разрешающие дело по существу) административные акты. Проанализировав Закон об административной процедуре и Закон об административных судах, необходимо отметить, что в Германии существует отличительная особенность административно-судебного порядка защиты прав граждан, юридических лиц, в отношении которых были приняты административные акты, подлежащие обжалованию. В польском законодательстве предусмотрен как административный, так и судебный порядок обжалования решения органов как в органы первой инстанции. Жалобу на решение органа можно подать как в органы, уполномоченные рассматривать такие жалобы в соответствии с Кодексом административного производства, так и в административный суд. Проанализировав положения обеих проектных документов – Закона Украины «Об административной процедуре» и Административно- процедурного кодекса – на предмет закрепления особенностей в положениях, регулирующие порядок обжалование актов, мы считаем наиболее приемлемым для нашей страны положение проекта Административно-процедурного кодекса, в котором определяется, что субъектом рассмотрения жалобы является образованная административным органом комиссия по рассмотрению жалоб, действующая на общественных началах. Почему не проекта Закона Украины «Об административной процедуре»? Учитывая ментальность нашего общества, правосознание, в т. ч. и уполномоченных лиц, которые представляют орган, считаем целесообразным отойти от концепции рассмотрение жалобы вышестоящим органом, в связи с тем, что должностные лица нарушают принцип упреждённости.Документ Административные барьеры на пути становления административной процедуры(Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право . - 2018. - Вип. 52, т. 2. - С. 59-62., 2018) Маркова, Е. О.; Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Статья посвящена рассмотрению административной процедуры сквозь призму существующих барьеров, которые препятствуют ее внедрению в правовой механизм отношений между органами власти и гражданами. Автор проводит классификацию барьеров и раскрывает их сущность.Указывает на основные негативные тенденции, которые создают дополнительные проблемы в реализации процедурного механизма. Выявление существующих барьеров позволит нам определить дальнейший механизм их преодоления и, как следствие, приблизит нас к становлению административной процедуры.