Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Зміст підприємницької діяльності як особливого об’єкта контролю і нагляду
    (Право.ua. - 2021. - № 4. - С. 222-228, 2021) Воюцька, В. С.; Voiutska, V. S.
    В Україні, як у державі, в якій триває війна, підтримка і розвиток підприємницької діяльності є очевидним стратегічним імперативом, якому властивий потенціал зміни наративу руйнування економіки до її відродження. Однак, підтримка і розвиток підприємницької діяльності повинні супроводжуватись ефективним контролем і нагляд за такою економічною діяльністю, сприяючи тому, щоби ця діяльність виражались лише в конструктивній формі, сприяючи забезпеченню стабільності, прогресу та захисту публічних інтересів. У цьому контексті актуалізується потреба уточнення наукового розуміння змісту підприємницької діяльності, як особливого об’єкта контролю і нагляду. В цілому підприємницька діяльність у правовій та демократичній державі постає в якості самостійної, ініціативної, систематичної та активної діяльності, що охоплена дією правового режиму підприємницької діяльності, здійснюється фізичними та юридичними особами, які мають статус суб’єкта підприємницької діяльності та реалізують цей статус з метою отримання прибутку на власний ризик і під власну відповідальність. У зв’язку із цим, підприємницька діяльність, як об’єкт контролю та нагляду, є діями (рішеннями) суб’єкта підприємницької діяльності, спрямованими на: набуття правового статусу суб’єкта підприємницької діяльності; реалізація ним цього правового статусу з метою отримання прибутку. При цьому об’єктом контролю та нагляду в цьому контексті є виключно ті дії та рішення підприємця відносно яких (без шкоди для свободи підприємництва) здійснюється контрольно-наглядова діяльність з метою забезпечення законності у сфері підприємницької діяльності. Як об’єкт контролю та нагляду підприємницька діяльність характеризується рядом особливих рис. По-перше, підприємницька діяльність підпадає під сферу дії правового режиму підприємницької діяльності, що створений та діє в державі, а отже є невід’ємним елементом взаємодії щодо дотримання вимог законності у цій сфері. По-друге, підприємницька діяльність є економічною діяльністю (прибутковою господарською діяльністю) й тому цей фактор повинен враховуватись під час формування форм, методів, способів і засобів контрольно-наглядової діяльності за цією економічною діяльністю. Потретє, підприємницька діяльність самостійно здійснюється фізичними та юридичними особами, котрі набули правового статусу суб’єкта підприємницької діяльності, а саме будучи зареєстрованими в якості таких суб’єктів у порядку, встановленому чинним законодавством. По-четверте, підприємницька діяльність є активною, ініціативною та систематичною діяльністю, що окреслює значну площину факторів виникнення та посилення ризиків такої діяльності для дотримання режиму законності в державі. По-п’яте, підприємницька діяльність є ризикованою та відповідальною діяльністю. Відтак, підприємницька діяльність постає в якості особливого об’єкту нагляду і контролю, адже контроль та нагляд за підприємницькою діяльністю є: по-перше, виправданим обмеженням проголошеної на рівні Конституції України свободи підприємництва, оскільки є інструментом забезпечення безпеки підприємництва, котра сприяє стабільності ринку та суспільному добробуту. По-друге, контроль та нагляд за підприємницькою діяльністю є інструментом забезпечення реального дотримання підприємцями вимог законодавства, а також притягнення підприємців-порушників до юридичної відповідальності.
  • Ескіз
    Публікація
    Поняття та значення парламентського контролю за законністю діяльності Державного бюро розслідувань в умовах воєнного стану в Україні : адміністративно-правові аспекти
    (Національні інтереси України. - 2024. - № 2. - С. 184-194, 2024) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; Казанчук Ірина Дмитрівна
    Досліджено сутність та значення державного контролю за законністю діяльності Державного бюро розслідувань, а також окреслено особливості здійснення парламентського контролю за діяльністю ДБР України, як важливого виду зовнішнього державного контролю. Визначено напрямки удосконалення адміністративно-правового регулювання парламентського контролю за діяльністю Державного бюро розслідувань в умовах дії в України правового режиму воєнного стану.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття та значення забезпечення дисципліни та законності в Державному бюро розслідувань
    (Наше право. - 2021. - № 3. - С. 218-223, 2021) Старченко, В. М.; Starchenko, V. M.
    Запропоновано авторське визначення поняття дисципліна в розрізі діяльності Державного бюро розслідувань. Узагальнено теоретичні підходи щодо тлумачення категорії законність, на основі чого сформовано власну думку стосовно розуміння цього питання в контексті роботи Бюро. Обґрунтовано важливість забезпечення дисципліни та законності в Державному бюро розслідувань. Аргументовано, що забезпечення дисципліни в Державному бюро розслідувань представляє собою систему правових та організаційних заходів, спрямованих на забезпечення внутрішнього порядку, послідовності виконання та додержання установлених вимог та правил поведінки посадовими особами даного відомства, що в свою чергу сприяє якісному та ефективному виконанню завдань та функцій, які стоять перед ними в процесі реалізації службової діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    До характеристики правових засад забезпечення дисципліни та законності в Державному бюро розслідувань
    (Європейські перспективи. - 2022. - № 3. - С. 218-223, 2022) Старченко, В. М.; Starchenko, V. M.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених, надано характеристику системі правових засад забезпечення дисципліни та законності в Державному бюро розслідувань. Наголошено, що система відповідних засад представлена великою кількістю нормативних документів різної юридичної сили. Доведено, що в системі відповідних засад ключове місце відводиться нормам адміністративної галузі права.
  • Ескіз
    Документ
    Верховенство права та законність як ключові принципи взаємодії між органами публічного адміністрування та суб’єктами підприємницької діяльності
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 11-13, 2023) Іняхін, В. Є.; Iniakhin, V. Ye.
    Зазначено, що верховенство права та законність – це дві ключові засади, які лежать в основі здійснення будь-якої діяльності. Їх зміст передбачає, що в процесі взаємодії органи публічного адміністрування та суб’єкти господарської діяльності повинні дотримуватись норм чинного законодавства, а також інших соціальних регуляторів, як-то: норми моралі, етики, правові звичаї, тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Інституційні межі контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в Україні
    (Наше право. - 2022. - № 3. - С. 234-240, 2022) Воюцька, В. С.; Voiutska, V. S.
    З’ясовано зміст інституційних меж контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю в сучасній Україні. Виокремлено та окреслено основні інституційні межі контрольно-наглядової діяльності за підприємницькою діяльністю. Визначено основні типи та види суб’єктів контрольно-наглядової діяльності у контексті контролю і нагляду за підприємницькою діяльністю в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Щодо своєрідності принципів адміністративно-правового забезпечення публічної безпеки
    (Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. - 2021. - № 4. - С. 65-69, 2021) Панова, О. О.; Panova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076
    Визначено сутність і змістовні складові принципів адміністративно-правового забезпечення публічної безпеки в Україні. Встановлено, що ефективність та дієвість усієї системи принципів адміністративно-правового забезпечення публічної безпеки залежить від їх закріплення на рівні відповідних нормативно-правових актів (що є гарантією їх законності) та наявності механізму їх реалізації (що є умовою досягнення мети та підставою для оцінки відповідності результатів). Наголошено, що захист прав і свобод людини й громадянина залишається пріоритетним завданням будь-якого суб’єкта забезпечення публічної безпеки і розглядається як базисний для всього інституту адміністративного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України
    (Правові новели. – 2021. – № 13. – С. 90-96, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    У статті розглянуто правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України. З цією метою здійснено дослідження системи нормативно-правового регулювання діяльності стосовно провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі Національній поліції України. Встановлено, що, як і будь-яка система, вказана являє собою сукупність її структурних елементів, якими в такому разі є окремо взяті нормативно-правові акти, на рівні яких закріплено правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України; а також способу зв’язків між вказаними структурними елементами такої системи, якими є юридична сила окремо взятого з таких актів. З урахуванням цього зроблено висновок стосовно того, що нормативно-правові акти, що становлять систему нормативно-правового регулювання вказаної сфери суспільних відносин, і положення яких закріплюють правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України, розташовані в ній ієрархічно – від акта найвищої юридичної сили до акта найнижчої. З огляду на це насамперед проаналізовано положення Конституції України як акта, що має найвищу юридичну силу, на предмет закріплення в ній правових засад провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам, підрозділам, посадовим особам Національної поліції України. З’ясовано, що безпосередніх згадок про поліцію такий нормативно-правовий акт не містить, однак встановлює найважливіші з правових засад указаної діяльності цього центрального органу виконавчої влади. У дещо схожий спосіб правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі поліції, визначені в положеннях міжнародних договорів України. Основний же їх масив зосереджено в приписах акта кодифікованого законодавства – Кодексу України про адміністративні правопорушення. З огляду на те, що значна кількість норм указаного нормативно-правового акта за способом свого викладення є відсильними, здійснено аналіз окремих законів України, які визначають правові засади провадження у справах про адміністративні правопорушення, що підвідомчі органам Національної поліції України.
  • Ескіз
    Документ
    Підзаконне нормативно-правове регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам Національної поліції України
    (Правова позиція. – 2021. – № 1 (30). – С. 74-77, 2021) Пчелін, В. Б.; Pchelin, V. B.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9540-9084
    У статті розглядаються аспекти підзаконного нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам, підрозділам та посадовим особам Національної поліції України. Вказується на те, що основною перевагою даного рівня нормативно-правової реґламентації відповідної сфери суспільних відносин є можливість уповноважених суб’єктів найбільш оперативним способом корегувати поведінку їх учасників, зокрема визначати їхню компетенцію. З’ясовано, що, будучи складовою системи нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам Національної поліції, підзаконне нормативно-правове регулювання може бути представлене як окрема система. У такому разі складовими елементами підзаконної системи нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам Національної поліції, будуть окремі підзаконні нормативно-правові акти, а способом їх зв’язку в такій системі – їхня юридична сила. Обґрунтовано, що юридична сила окремо взятого підзаконного нормативно-правового акта, за допомогою ухвалення якого здійснюється нормативно-правове регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, напряму залежить від суб’єкта їх видання. Саме тому такі підзаконні нормативно-правові акти розглянуто послідовно, залежно від суб’єкта, який їх ухвалив. З’ясовано, що нормативно-правові акти Президента України визначають загальноправові аспекти нормативно-правового регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення, підвідомчих органам поліції. На рівні постанов Кабінету Міністрів України дана сфера суспільних відносин урегульована більш детально. Найбільшу деталізацію діяльність поліції стосовно здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення отримала в положеннях відомчих нормативно-правових актів – наказах Міністерства внутрішніх справ України. Наведено основні з підзаконних нормативно-парових актів, за допомогою видання яких здійснюється підзаконне нормативно-правове регулювання провадження у справах про адміністративні правопорушення.
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративно-правове забезпечення проходження служби у Корпусі оперативно-раптової дії Національної поліції : дисертація
    (Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2020) Путій, М. В.; Putii, M. V.; Сокуренко, В. В. - науковий керівник
    У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у визначенні сутності та розкритті особливостей адміністративно-правового забезпечення проходження служби у Корпусі оперативно-раптової дії Національної поліції та напрямків його вдосконалення з урахуванням вітчизняної практики та зарубіжного досвіду. Визначено поняття та особливості служби в Національній поліції як різновиду державної служби особливого характеру. Виділено види адміністративних процедур проходження служби в КОРД та надано конкретні пропозиції щодо їх удосконалення.