Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/107
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Історичний огляд типів адміністративної системи в рамках адміністративної процедури(Правова наука і державотворення в Україні в контексті правової інтеграції: матеріали ХІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Суми, 21-22 трав. 2021 р.). – Суми: Видав. дім «Ельдорадо», 2021. – С. 45-47, 2021) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Визначено, що на модель адміністративної процедури найбільше вплинули три фактори, які будуть прийняті за основу при характеристиці моделей адміністративної процедури: 1) етапи історичного генезису адміністративної процедури; 2) модель управління; 3) модель правового регулювання.Документ Overview of the genesis of the legal regulation of administrative procedure in Poland(Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 91. - С. 123-127, 2021) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Досліджено історико-правовий аспект виникнення адміністративної процедури в Польщі. Проаналізовано історико-правові події, що вплинули на становлення адміністративної процедури в Польщі. Польща була країною-правонаступником австрійського досвіду у сфері адміністративної процедури як у питанні правового регулювання адміністративної процедури, так і в характері моделі адміністративної процедури. Доказом цього була законотворча діяльність польського законодавця, Президента і діяльність Вищого адміністративного суду Польщі. Перша повна польська кодифікація адміністративно-процесуального права відбулася 22 березня 1928 року у вигляді Указів, виданих Президентом Республіки Польща, які мали силу закону: про адміністративне провадження, про примусове провадження в адміністрації, а також про кримінально-виконавче провадження, про виконавче провадження в адміністрації, які діяли до моменту прийняття Кодексу про адміністративне провадження в 1960 році. За основу законодавець взяв австрійський Закон про адміністративну процедуру від 21 липня 1925 р. Судова практика Вищого Адміністративного суду Польщі також мала значний вплив на розробку і тлумачення положень про адміністративне провадження. Стверджено, що польський законодавець прагнув об’єднати найбільш важливі провадження в одному акті з метою вироблення уніфікованого підходу до адміністративної процедури.Документ Запровадження медіації в адміністративну процедуру: трансформація відносин(Південноукраїнський правничий часопис. - 2022. - № 4, ч. 2. - С. 202-206, 2022) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Питання щодо запровадження в адміністративну процедуру процедури медіації є пріоритетним напрямом адміністративно-правової науки України, яка відповідає основним тенденціям розвитку адміністративного законодавства європейських країн у сфері використання та застосування медіації для врегулювання спорів між адміністративними органами та приватними особами. Входження України до Європейського Союзу вимагає проведення модернізації адміністративного законодавства, в тому числі щодо впровадження процедури медіації у публічно-правову сферу в Україні, що стане частиною реформування адміністративного права та законодавства. Для успішного проведення модернізаційного процесу необхідно діяти, послідовно втілюючи їх через наукову, правотворчу та правозастосовну діяльність. У процесі аналізу положень Закону України «Про адміністративну процедуру» автор вважає, що насамперед необхідно закріпити в переліку принципів адміністративної процедури такий принцип, як гарантування альтернативних засобів захисту. Пропонуючи закріпити такий принцип для адміністративної процедури, ми розширюємо сферу можливостей учасників адміністративної процедури використанням медіації як альтернативного механізму адміністративному оскарженню з метою запобігти або врегулювати конфлікт (спір), який може виникнути з адміністративним органом у ході процедури, зокрема пов’язаний із прийняттям адміністративного акта. Вважаємо, що в Законі України «Про адміністративну процедуру» необхідно передбачити та закріпити окреме положення про медіацію: умови та підстави проведення медіації в адміністративному провадженні, права та обов’язки медіатора, порядок проведення медіації та порядок виконання умов медіаційної угоди.Документ French approach to administrative act(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 5. - С. 82-85, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено огляд французького законодавства: «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією » (CRPA), прийнятий в 2016 роком і Закон« Про права громадян у їх відносинах з адміністрацією »від 12.04.2000 № 2000-321 на предмет закріплення положень про адміністративні актах в яких об’єктивується результат адміністративної процедури. Кодекс адміністративних процедур, був прийнятий у Франції в 2015 році після періоду «ізоляції» Франції всередині ЄС. Хоча «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією» (CRPA) являє собою кодифікацію à droit constant, він ввів деякі важливі і новаторські принципи. Розглянуто види адміністративних актів, серед яких виділено: 1) припускаються рішення; 2) односторонні адміністративні акти; 3) адміністративні акти. Новий революційний принцип мовчазної згоди має на увазі впровадження принципу “silence de l’administration vaut acceptation” – мовчання адміністрації розглядається тепер як згоду або як безмовне прийняття адміністративного рішення. Даний принцип є однією з найважливіших новел Кодексу. Таким чином, ефект, досягнутий CRPA, полягав у тому, щоб інвертувати зв’язок між правилом і винятком. У зв’язку з цим частково можна говорити, що французьким законодавцем були почуті прохання прихильників принципу «мовчання означає визнання вимог». Звісно ж цілком логічним, що для будь-якого заявника навіть при існуючих обмеженнях більш сприятливим є отримання позитивного рішення, адже це запобігає звернення до суду зі сторони заявника. Французьке законодавство теж відрізняється рядом особливостей пов’язаних, в першу чергу, з наявністю такої форми як мовчазні рішення і односторонні адміністративні рішення.Документ Review of the state of administrative and procedural regulation in the field of providing administrative services(Європейські перспективи. - 2022. - № 2. – С. 187-193, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Здійснено огляд адміністративно-процедурного регулювання сфери надання адміністративних послуг крізь призму видів неюрисдикційної адміністративної процедури. В рамках неюрисдикційних процедур розглянуто стан регулювання заявної (дозвільної, реєстраційної) в результаті якої приватним особами надаються адміністративні послуги, а також сформовано пропозиції щодо змісту нормативної конструкції Закону України «Про адміністративну процедуру». Проаналізовано його нормативну конструкцію; зазначено, що вона є придатною лише для адміністративних проваджень, які стосуються прийняття адміністративними органами, в межах реалізації ними дискреційних повноважень, рішень, які обмежують права фізичних чи юридичних осіб або створюють для них додаткові обтяжуючи обов’язки. В той самий час зазначена нормативна конструкція є непридатною для адміністративних проваджень, пов’язаних із наданням адміністративних послуг, які формально мають охоплюватися предметом регулювання даного Закону. Визначено, що положення Закону України «Про адміністративну процедуру» в частині звернення приватних осіб мають поширюватися на надання адміністративних послуг незалежно від сфери. В Законі України «Про адміністративну процедуру» запропоновано присвятити окрему главу адміністративному провадження за зверненнями фізичних чи юридичних осіб в якій прямо закріпити вимоги щодо змісту, форми та реєстрації звернення.Документ Українська модель адміністративної процедури(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 3. - С. 177-180, 2022) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено порівняльно-правовий аналіз української моделі адміністративної процедури на предмет запозичення та відображення в ній положень та елементів із зарубіжних моделей. Досліджено європейські нормативні моделі адміністративної процедури: польську, німецьку та французьку модель.Документ Світові моделі адміністративної процедури(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2021. - Вип. 1. – С. 105-111, 2021) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Здійснено аналіз світових моделей адміністративної процедури, які функціонують у різних країнах: квазісудової – модель першого покоління, квазізаконодавчої – другого покоління та колаборативної – третього покоління.Документ Адміністративна процедура контролю (нагляду)(Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. – 2021. – Вип. 49. – С. 64-68, 2021) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Розглянуто сутність адміністративної процедури контролю (нагляду). Запропоновано в нормативній конструкції законопроекту «Про адміністративну процедуру» сформулювати та закріпити на рівні окремої глави загальні положення щодо проваджень за ініціативою адміністративного органу. Таким чином вирішиться питання універсального застосування положень законопроекту не лише щодо контрольно-наглядових проваджень, але й щодо інших проваджень, в яких ініціатором виступає адміністративний орган.Документ Comparative legal analysis types of administrative procedure(Юридичний вісник. – 2020. - №6. – С. 29-37, 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944У статті автор проводить порівняльне-правове дослідження видів адміністративної процедури, використовуючи досвід США, Франції та Польщі з метою формування концептуального огляду та системного підходу в питанні типології адміністративної процедури. Автор проводить моніторинг процедурного законодавства вищезазначених країн на предмет закріплення видів адміністративної процедури.Документ К вопросу об объективизации результатов административной процедуры(Держава та регіони. Серія: Право. – 2020. – № 3 (69). – С. 76-81, 2020) Маркова, Е. О.; Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944В статье автор исследует вопрос, связанный с формой объективизации результатов административной процедуры. Эффективность использования органами публичной администрации форм управленческой деятельности обеспечивается установлением их процессуальной формы. Автор предлагает, в рамках своего исследования, использовать понятие формы административно-процедурной деятельности органов публичной администрации как способа объективизации результатов процедуры.