Вісник Національного університету внутрішніх справ, 2004, Вип. 27
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник Національного університету внутрішніх справ, 2004, Вип. 27 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 62
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Конфіденційна інформація, що є власністю держави, як предмет злочину(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 185-188, 2004) Самойлова, О. С.; Samoilova, O. S.Доведено , що інформація може бути визнана предметом злочину, а також розглянуто такий специфічний предмет злочину, як конфіденційна інформація, що є власністю держави. Доказано, что информация может быть признана предметом преступления, а также рассмотрен такой специфический предмет преступления, как конфиденциальная информация, которая является собственностью государства. It is proved that information can be recognized as a crime subject, and also such specific subject of a crime as confidential information, which is the property of the state, is considered.Документ Щодо сутності адміністративно-правового захисту прав громадян та юридичних осіб(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 145-151, 2004) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010Визначено, що в центрі дослідження адміністративно-правового захисту фізичних і юридичних осіб знаходяться теоретичні і практичні проблеми регулювання цього захисту як складової частини правоохоронної діяльності державних органів їх посадових осіб, що охоплює розгляд правозахисних справ, включаючи адміністративно-правові спори, і прийняття по них рішень у встановлених законом формах і порядку. Определено, что в центре исследования административно-правовой защиты физических и юридических лиц находятся теоретические и практические проблемы регулирования этой защиты как составной части правоохранительной деятельности государственных органов и их должностных лиц, охватывает рассмотрение правозащитных дел, включая административно-правовые споры, и принятие по ним решений в установленных законом формах и порядке. It is determined that the theoretical and practical problems of regulating this protection as an integral part of the law enforcement activities of state bodies and their officials are at the center of the study of administrative and legal protection of individuals and legal entities, and it covers the consideration of human rights cases, including administrative and legal disputes, and the adoption of decisions on them in the manner prescribed by law.Документ Зміст та принципи взаємодії податкової служби з громадськістю(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 175-179, 2004) Фесюнін, В. М.; Fesiunin, V. M.Розглянуті принципи взаємодії податкової служби з громадськістю. Підкреслено, що працівники органів та підрозділів ДПС України повинні роз’яснювати населенню необхідність цієї взаємодії, тобто громадяни повинні зрозуміти одну просту річ: що працівник Державної податкової служби – це партнер, людина яка стоїть на захисті їх прав і свобод. Рассмотрены принципы взаимодействия налоговой службы с общественностью. Подчеркнуто, что работники органов и подразделений ГНС Украины должны разъяснять населению необходимость этого взаимодействия, то есть граждане должны понять одну простую вещь: что работник Государственной налоговой службы - это партнер, человек, который стоит на защите их прав и свобод. The principles of interaction of the tax service with the public are considered. It is emphasized that the employees of the organs and units of the State Tax Service of Ukraine should explain to the population the need for this interaction, that is, citizens should understand one simple thing: that the employee of the State Tax Service is a partner, a person who stands for the protection of their rights and freedoms.Документ Порядок вирішення розбіжностей та підписання колективного договору(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 394-398, 2004) Рибницький, Г. В.; Rybnytskyi, H. V.Проаналізовано, що під час проведення колективних переговорів між сторонами можуть виникнути розбіжності або трудові спори щодо структури чи змісту колективного договору. Розглянуто порядок вирішення розбіжностей при підписанні колективного договору. Проанализировано, что во время проведения коллективных переговоров между сторонами могут возникнуть разногласия или трудовые споры по структуре или содержания коллективного договора. Рассмотрен порядок разрешения разногласий при подписании коллективного договора. It is analyzed that during collective bargaining between the parties, disagreements or labor disputes may arise regarding the structure or content of the collective agreement. The procedure for resolving disagreements when signing a collective agreement is considered.Документ Джерела формування державних позабюджетних соціальних фондів(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 355-361, 2004) Бутенко, Д. В.; Butenko, D. V.Розглянуто різні джерела формування державних позабюджетних соціальних фондів. Вважається, що доцільним було б прийняття Закону України «Про систему обов’язкових платежів в Україні». Пропонований Закон виключив би існуючу на сьогодні термінологічну і системну неоднозначність у питаннях справляння обов’язкових платежів в Україні. Рассмотрены различные источники формирования государственных внебюджетных социальных фондов. Считается, что целесообразным было бы принятие Закона Украины «О системе обязательных платежей в Украине». Предлагаемый Закон исключил бы существующую на сегодня терминологическую и системную неоднозначность в вопросах взимания обязательных платежей в Украине. Various sources of the formation of state extra-budgetary social funds are considered. It is believed that the adoption of the Law of Ukraine “On the system of mandatory payments in Ukraine” would be appropriate. The proposed Law would eliminate the current terminological and systemic ambiguity in the collection of mandatory payments in Ukraine.Документ Кримінологічна характеристика браконьєрства(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 43-48, 2004) Поліщук, Г. С.; Polishchuk, H. S.Розглянуто та проаналізовано статистичні параметри браконьєрства в Україні, а саме його кількісно-якісні показники. Наведені наявні недоліки державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища та деформації суспільної свідомості, пов’язаної з недооцінкою охорони довкілля, внаслідок нерозвинутості екологічної ідеології. Підкреслено, що злочини проти навколишнього середовища не отримують належного суспільного резонансу та адекватної реакції держави. Рассмотрены и проанализированы статистические параметры браконьерства в Украине, а именно его количественно-качественные показатели. Приведены имеющиеся недостатки государственной политики в области охраны окружающей природной среды и деформации общественного сознания, связанной с недооценкой охраны окружающей среды, в результате неразвитости экологической идеологии. Подчеркнуто, что преступления против окружающей среды не получают должного общественного резонанса и адекватной реакции государства. The statistical parameters of poaching in Ukraine, namely its quantitative and qualitative indicators, are examined and analyzed. The existing shortcomings of state policy in the field of environmental protection and the deformation of public consciousness associated with the underestimation of environmental protection as a result of underdeveloped environmental ideology are presented. It is emphasized that crimes against the environment do not receive due public resonance and an adequate state response.Документ Проблеми з’ясування громадського порядку у широкому та вузькому його розумінні(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 60-63, 2004) Клюєв, О. М.; Kliuiev, O. M.Розглянуті проблеми з’ясування громадського порядку. Зауважено, що для повноцінного дослідження сутності та змісту правовідносин в сфері охорони громадського порядку доцільним буде з’ясування близького до нього за змістом поняття – «порядок». Рассмотрены проблемы выяснения общественного порядка. Замечено, что для полноценного исследования сущности и содержания правоотношений в сфере охраны общественного порядка целесообразным будет выяснение близкого к нему по смыслу понятие - «порядок». The problems of public order clarification are considered. It is noted that for a full study of the nature and content of legal relations in the field of public order protection, it would be advisable to clarify the concept that is close to it in meaning - “order”.Документ Порядок умовно-дострокового звільнення від відбування покарання(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 103-108, 2004) Казначеєва, Д. В.; Kaznacheieva, D. V.Науково досліджено порядок застосування умовно-дострокового звільнення від відбування покарання. Зазначено, що можливість дострокового звільнення від покарання створює у засуджених прагнення до виправлення. З цією метою законом передбачена можливість застосування умовно-дострокового звільнення від відбування покарання. Научно исследован порядок применения условно-досрочного освобождения от отбывания наказания. Отмечено, что возможность досрочного освобождения от наказания создает у осужденных стремления к исправлению. С этой целью законом предусмотрена возможность применения условно-досрочного освобождения от отбывания наказания. The procedure for the application of parole from serving a sentence has been scientifically investigated. It is noted that the possibility of early release from punishment creates a desire for correction in convicts. To this end, the law provides for the possibility of applying parole from serving a sentence.Документ Проблема визначення розмірів компенсації моральної шкоди, завданої внаслідок порушення особистих немайнових прав фізичної особи(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 118-126, 2004) Мальцева, Т. В.; Maltseva, T. V.Розглянуті особисті немайнові права, які є найбільш важливою складовою в житті людини, відносяться до моральних цінностей, посідають найбільш високе місце у системі духовних цінностей, відіграють велику роль в житті кожної окремої людини та суспільства в цілому. Рассмотрены личные неимущественные права, которые являются наиболее важной составляющей в жизни человека, относятся к моральным ценностям, занимают наиболее высокое место в системе духовных ценностей, играют большую роль в жизни отдельного человека и общества в целом. Personal non-property rights are considered, which are the most important component in a person’s life, relate to moral values, occupy the highest place in the system of spiritual values, play a large role in the life of an individual person and society as a whole.Документ Ознаки та цілі недержавної правоохоронної діяльності(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 29-32, 2004) Краснокутський, С. В.; Krasnokutskyi, S. V.Визначено, що державні правоохоронні органи здійснюють контроль за дотриманням законів в цілому, а недержавні охоронні структури, здійснюючи свою професійну діяльність, захищають приватні інтереси. Определено, что государственные правоохранительные органы осуществляют контроль за соблюдением законов в целом, а негосударственные охранные структуры, осуществляя свою профессиональную деятельность, защищают частные интересы. It was determined that state law enforcement agencies monitor compliance with laws in general, and non-state security agencies, while carrying out their professional activities, protect private interests.Документ Основні тенденції в дослідженнях історії радянського тоталітарного режиму 20–50-х років ХХ ст.(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 196-207, 2004) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178; Ярмиш, О. Н.; Yarmysh, O. N.Розглянуті основні тенденції в дослідженнях історії радянського тоталітарного режиму 20–50-х років ХХ ст. Нові дослідження про Сталіна та сталінізм мають певне значення використанням нових методологічних підходів, зокрема цивілізаційного, модернізації, але ці нові підходи часто-густо використовуються для оновлення, підфарбування старих схем про неминучість, доцільність, корисність сталінізму. Міфи, на жаль, залишаються. Рассмотрены основные тенденции в исследованиях истории советского тоталитарного режима 20-50-х годов. Новые исследования о Сталине и сталинизме имеют определенное значение в использовании новых методологических подходов, в частности цивилизационного, модернизации, но эти новые подходы часто используются для обновления, подкраски старых схем о неизбежности, целесообразность, полезность сталинизма. Мифы, к сожалению, остаются. The main trends in studies of the history of the Soviet totalitarian regime of the 20-50s are considered. New studies on Stalin and Stalinism have some significance in the use of new methodological approaches, in particular civilizational, modernization, but these new approaches are often used to update, tint old schemes about the inevitability, expediency, and usefulness of Stalinism. Myths, unfortunately, remain.Документ Деякі аспекти діяльності фракцій в Бундестазі(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 237-243, 2004) Гробова, В. П.; Grobova, V. Р.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1699-7824Вивчено досвід Німеччини, який являє собою найбільш переконливий приклад успішного переходу від авторитарно-терористичного режиму до стійкої демократії на основі поєднання ефективної ринкової економіки, державного регулювання і соціальної справедливості в інтересах соціальної стабільності. Чільне місце в цьому процесі займає діяльність Бундестагу – вищого представницького законодавчого органу ФРН. Изучен опыт Германии, который представляет собой наиболее убедительный пример успешного перехода от авторитарно-террористического режима к устойчивой демократии на основе сочетания эффективной рыночной экономики, государственного регулирования и социальной справедливости в интересах социальной стабильности. Ведущее место в этом процессе занимает деятельность Бундестага - высшего представительного законодательного органа ФРГ. The experience of Germany, which is the most convincing example of a successful transition from an authoritarian-terrorist regime to a stable democracy based on a combination of an effective market economy, state regulation and social justice in the interests of social stability, is studied. The leading place in this process is occupied by the Bundestag, the highest representative legislative body of the Federal Republic of Germany.Документ Загальна адміністрація українських губерній і питання управління фінансами Російської імперії у кінці ХVIII– на початку ХХ ст.(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 207-213, 2004) Головко, О. М.; Holovko, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1459-5434Проаналізовано, що в умовах розбудови незалежної демократичної правової держави в Україні питання фінансового підґрунтя функціонування всього державного механізму має принципове значення для досягнення поставлених завдань і цілей. Доведено, що завдання і повноваження загальної адміністрації щодо питань фінансового управління були вельми суттєвими. Проанализировано, что в условиях развития независимого демократического правового государства в Украине вопрос финансового основания функционирования всего государственного механизма имеет принципиальное значение для достижения поставленных задач и целей. Доказано, что задачи и полномочия общей администрации по вопросам финансового управления были весьма существенными. It is analyzed that in the conditions of the development of an independent democratic legal state in Ukraine, the issue of the financial basis for the functioning of the entire state mechanism is of fundamental importance for achieving the goals and objectives. Proved that the tasks and powers of the common financial management administrations were very substantial.Документ Соціальне значення діяльності ЗМІ у сфері правової комунікації(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 412-416, 2004) Сіда, Ю. С.; Sida, Yu. S.Запропоновано проведення масштабних невідкладних, середньострокових і довгострокових заходів, об'єднаних комплексною програмою розвитку взаємодії засобів масової інформації і судової системи, покликаної забезпечити підвищення правової культури громадян, журналістів та професійної кваліфікації суддів, перебороти їхнє відчуження, зблизити їхні професійні інтереси, підвищити і зміцнити престиж судової влади, гарантувати свободу масової інформації і законність в інформаційній сфері. Предложено проведение масштабных неотложных, среднесрочных и долгосрочных мероприятий, объединенных комплексной программой развития взаимодействия средств массовой информации и судебной системы, призванной обеспечить повышение правовой культуры граждан, журналистов и профессиональной квалификации судей, преодолеть их отчуждения, сблизить их профессиональные интересы, повысить и укрепить престиж судебной власти, гарантировать свободу массовой информации и законность в информационной сфере. It is proposed to hold large-scale urgent, medium and long-term events, united by a comprehensive program for the development of interaction between the media and the judicial system, designed to ensure the improvement of the legal culture of citizens, journalists and the professional qualifications of judges, overcome their exclusion, bring their professional interests closer, increase and strengthen the prestige of the judiciary , guarantee freedom of the media and the rule of law in the information field.Документ Правове регулювання відношень у сфері теплопостачання(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 335-340, 2004) Сергієнко, В.В.; Serhiienko, V.V.Розглянуто паливно-енергетичний комплекс України, який перебуває у особливому соціальному становищі як природна монополія, адже спроможний впливати на економічну і політичну ситуацію в державі. Доведено, що це обумовлює необхідність більш високого ступеня правового регулювання відносин по забезпеченню енергоресурсами споживачів на загальнодержавних, регіональних, індивідуальному рівнях. Рассмотрен топливно-энергетический комплекс Украины, который находится в особом социальном положении как естественная монополия, ведь он способен влиять на экономическую и политическую ситуацию в государстве. Доказано, что это обуславливает необходимость более высокой степени правового регулирования отношений по обеспечению энергоресурсами потребителей на общегосударственных, региональных, индивидуальном уровнях. The fuel and energy complex of Ukraine, which is in a special social position as a natural monopoly, is considered, because it is able to influence the economic and political situation in the state. It is proved that this necessitates a higher degree of legal regulation of relations to provide consumers with energy resources at the national, regional, individual levels.Документ Засоби попередження настання суспільно небезпечних наслідків від порушення правил експлуатації АЕОМ(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 53-56, 2004) Рудик, М. В.; Rudyk, M. V.Спроба вперше об’єднати технічні вимоги стосовно безпечної експлуатації АЕОМ з правовими нормами, які мають за мету захищати ці правовідносини, та на основі цього дано визначення правилам експлуатації автоматизованих електронно – обчислювальних машин. Попытка впервые объединить технические требования по безопасной эксплуатации АЭВМ с правовыми нормами, которые имеют целью защищать эти правоотношения, и на основе этого дано определение правилам эксплуатации автоматизированных электронно - вычислительных машин. This is an attempt for the first time to combine technical requirements for the safe operation of computers with legal norms that aim to protect these legal relations, and on the basis of this a definition is given of the rules for the operation of automated electronic computers.Документ Впровадження модульно-рейтингової системи у вузівський культурологічний цикл(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 402-406, 2004) Перцева, В. А.; Pertseva, V. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5203-761XВикладена думка, що впровадження модульно-рейтингової системи в вузівських навчальних курсах «Культурологія» та «Історія культури» дозволить сприяти формуванню світогляду й особистості студента, справді забезпечить фундаментальними і загальноосвітніми знаннями, які потрібні для випуску бакалаврів незалежно від їх подальшої спеціалізації, а також допоможе виявити найбільш обдарованих небайдужих студентів для подальшої магістерської програми. Изложено мнение, что внедрение модульно-рейтинговой системы в вузовских учебных курсах «Культурология» и «История культуры» позволит способствовать формированию мировоззрения и личности студента, действительно обеспечит фундаментальными и общеобразовательными знаниями, которые нужны для выпуска бакалавров независимо от их дальнейшей специализации, а также поможет выявить наиболее одаренных неравнодушных студентов для дальнейшей магистерской программы. The opinion is expressed that the introduction of a module-rating system in the university training courses “Culturology” and “History of Culture” will help to shape the worldview and personality of the student, really provide the fundamental and general knowledge that is needed to graduate bachelors regardless of their further specialization, and will also help identify the most gifted caring students for the further master's program.Документ Особливості застосування спеціальних знань при збиранні та дослідженні слідів злочинів, що вчинені з використанням комп'ютерних технологій(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 87-95, 2004) Пашнєв, Д. В.; Pashnev, D. V.; ORCID:, http://orcid.org/0000-0001-8693-3802Запорукою успішного розкриття і розслідування комп’ютерних злочинів, судового розгляду справ є, в першу чергу, ефективне використання спеціальних знань. Розглянуто, що спеціальні знання при розслідуванні комп’ютерних злочинів складають відомості з таких галузей знань як: електроніка, електротехніка, інформаційні системи і процеси, радіотехніка і зв'язок, обчислювальна техніка (зокрема програмування) і автоматизація. Залогом успешного раскрытия и расследования компьютерных преступлений, судебного рассмотрения дел является, в первую очередь, эффективное использование специальных знаний. Рассмотрено, что специальные знания при расследовании компьютерных преступлений составляют сведения из таких областей знаний как: электроника, электротехника, информационные системы и процессы, радиотехника и связь, вычислительная техника (в частности программирования) и автоматизация. The key to the successful disclosure and investigation of computer crimes, court cases is, first of all turn, the effective use of specialized knowledge. It is considered that special knowledge in the investigation of computer crimes is information from such areas of knowledge as: electronics, electrical engineering, information systems and processes, radio engineering and communications, computer engineering (in particular programming) and automation.Документ Погляди І.І. Петрункевича на проблему прав та свобод людини(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 218-223, 2004) Мазур, Г. П.; Mazur, H. P.Розглянуто, що саме принципи правового статусу людини і громадянина, на введені яких наполягав І.І. Петрункевич ще на початку ХХ століття (свобода особистості; рівність людей у своїй гідності та правах; невідчуженість та непорушність прав та свобод людини; гарантованість прав і свобод людини; невичерпаність переліку прав і свобод людини; рівність всіх перед законом) були покладені в основу Конституції України 1996 року. Рассмотрено, что именно принципы правового статуса человека и гражданина, на введенные которых настаивал И.И. Петрункевич еще в начале ХХ века (свобода личности, равенство людей в своем достоинстве и правах; неотчужденность и незыблемость прав и свобод человека; гарантированность прав и свобод человека; неисчерпанность перечня прав и свобод человека, равенство всех перед законом) были положены в основу Конституции Украины 1996 года. It is considered that it is precisely the principles of the legal status of a person and a citizen, which I.I. insisted on introduced. Petrunkevich at the beginning of the twentieth century (personal freedom, equality of people in their dignity and rights; inalienability and inviolability of human rights and freedoms; guaranteed human rights and freedoms; inexhaustibility of the list of human rights and freedoms, equality of all before the law) were the basis of the Constitution of Ukraine 1996 year.Документ Особи, які потребують міжнародного захисту, як особливий різновид мігрантів(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 159-164, 2004) Гарна, І. О.; Garna, I. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5962-9864Введення додаткових форм захисту – досить важливий та розумний крок вперед України як правової, демократичної, соціальної держави. Але досить важливою залишається економічна складова питання, оскільки Україна самостійно поки не зможе забезпечити права мігрантів, для цього необхідна суттєва міжнародна економічна допомога міжнародних організацій. Введение дополнительных форм защиты - достаточно важный и разумный шаг вперед Украины как правового, демократического, социального государства. Но достаточно важной остается экономическая составляющая вопроса, поскольку Украина самостоятельно пока не сможет обеспечить права мигрантов, для этого необходима существенная международная экономическая помощь международных организаций. The introduction of additional forms of protection is a rather important and reasonable step forward for Ukraine as a legal, democratic, and social state. But the economic component of the issue remains quite important, since Ukraine alone cannot yet ensure the rights of migrants, for this substantial international economic assistance from international organizations is required.